Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Försöker hitta en bra lösning för att få till ett bra pianoljud i hemmastudion. Har hittills kört med en nord electro 3 som jag matat med nords piano library. Jag gillar deras ljud så kvaliteten har inte varit ett problem. Men för att spela med känsla har jag ett bjäffigt masterpiano från Yamaha. De inbyggda ljuden är skit så jag kopplar in electron med midi till Yamahan som har vända tangenter. Men jag funderar på att sälja electron eftersom jag inte drar full nytta av den. Orgeldelen använder jag knappt och kan ersättas med annat jag har. Samplingsdelen är inte så intressant heller då jag mest hade synthljud där och nu har jag två andra synthar som mer eller mindre klarar allt jag hade på norden. Vill dock fortfarande köra hårdvara. Är inte intresserad av att koppla masterkeyboard till datorn och köra vst.

Vad tror ni? Vilka lösningar finns det. Det jag hittills funderat är att sälja electron och Yamahan och köpa ett begagnat nord piano eller annat stagepiano. Är det den enda hårdvarulösningen som finns?

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.