Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I förrgår var jag och spelade in trummor och igår skulle vi lägga gitarr till dessa.
Efter ett tag så började en OH-kanalen att spela upp sitt ljud 1,5-2 sekunder efter alla andra kanaler, men rent grafiskt så ligger det helt rätt. Vad har hänt och hur löser jag det. Att spela in trummorna på nytt är tyvärr inget alternativ.

202
Annons
Postat (redigerat)

Har inget svar på varför =) Skulle kunna vara en bugg.

Men om jag hade stött på det problemet hade jag testat följande.

Har kanalen hamnat i en gruppkanal, plocka ur den ur gruppen och kör stereo out.

Ligger det plugg-ins på kanalen, inaktivera.

Skapa en ny kanal och dra in audiofilen där istället.

Är det fortfarande fördröjning hade jag dragit spåret rätt, alltså flyttat audiospåret så den ligger rätt synkat med resten. Så, problemet löst =)

Redigerat av Bloeas
Postat

Kollat så att uppspelning på just det spåret inte är fördröjt ?

Går att ställa i cubase med fördröjining på 1ms till runt ngn sek. =)

Postat

Jag har aldrig råkat ut för några timingproblem med audio, men kolla om det hjälper att bocka för "System Timestamp". Det brukar i och för sig vara lösningen för skumma timingproblem med midi, men det är inte otänkbart att det hjälper för andra timingproblem också...

Postat

Kollat så att uppspelning på just det spåret inte är fördröjt ?

Går att ställa i cubase med fördröjining på 1ms till runt ngn sek. =)

Verkar rimligt.. Kanske du kommit åt det av misstag? Kolla på kanalen så ser du en slide som går att använda för att fördröja spåret. Syns inte i grafiken av spåret afaik.

Postat
141

Det jag till slut hittade var att det spåret valt en annan hz och bit än vad jag valde.
Nu fungerar det iallafall 🙂

• Gilla 1
Postat

Ahh! ja, då är det en glidande förändring gissar jag på 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.