kuben47 Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Jag har ett Focusrite Scarlett 2in2 och en Röde N1-a mikrofon. När jag spelar in sången så klipper signalen trots att jag har gainen på min. Kan man sänka insignalen på något sätt?
oioioi Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Kan det spela roll om man ställt instrument/line-switchen fel?
oioioi Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Och om du byter till instrument, blir det någon skillnad?
Casperfren Postat 9 februari 2017 Postat 9 februari 2017 den ska stå på mic om du har mick kolla så att det inte distar i saffire control programmet om du har det till ljudkortet
oioioi Postat 9 februari 2017 Postat 9 februari 2017 (redigerat) De två lägena som switchen har är line och instrument. Lampan runt gain-ratten ska lysa grönt om allt är bra, och rött om det klipper. Redigerat 9 februari 2017 av oioioi
kuben47 Postat 9 februari 2017 Trådstartare Postat 9 februari 2017 Lampan lyser grönt för det mesta men blinkar till rött när man tar i 🙂 Man ser också i inspelningsprogrammet att signalen klipper och som sagt så har minsta möjliga gain. Finns det inställningar till ljudkortet?
oioioi Postat 9 februari 2017 Postat 9 februari 2017 (redigerat) Mick-teknik. Backa lite då du tar i! Har du provat att ställa switchen på "instrument"? Redigerat 9 februari 2017 av oioioi
KillwithSkill Postat 9 februari 2017 Postat 9 februari 2017 Phantommatning på? Kollat kabeln?Om du råkar ha phantommatningen på och en dålig kabel (lätt kortslutning) så kan det klippa vid högre ljudnivåer...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.