Peterwashere Postat 31 januari 2017 Postat 31 januari 2017 Ja, som rubriken lyder.. Letar efter nån med studio och trummor att spela in på. Gör du det eller känner du nån? Säg till mig och skriv ett pm eller här i tråden 🙂 Mvh Peter
Soderlund (oregistrerad) Postat 31 januari 2017 Postat 31 januari 2017 Ja, som rubriken lyder.. Letar efter nån med studio och trummor att spela in på. Gör du det eller känner du nån? Säg till mig och skriv ett pm eller här i tråden 🙂 Mvh Peter Hej, ingen hjälp just nu. men om du i framtiden har behov så har jag min studio med nya Gretschtrummor klar förhoppningsvis februar/mars i år i Stockholm/Vasastan Micke S.
Peterwashere Postat 31 januari 2017 Trådstartare Postat 31 januari 2017 Ok..Låter bra det. Hör av mig i slutet på februari om jag inte hittat nåt annat innan dess!
everlastingrecords Postat 31 januari 2017 Postat 31 januari 2017 "Vet" flera som åtminstone har huserat här på forumet tidigare som har professionella studios för just truminspelning på distans. Men kan försöka allt i världen inte minnas några namn..
slejnard Postat 31 januari 2017 Postat 31 januari 2017 Kolla med aROCKER här på forat. Spelat på flera av mina låtar med den äran! 1
everlastingrecords Postat 31 januari 2017 Postat 31 januari 2017 Det var någon som hade paneler längs med sidoväggarna som gick att vinkla ut för att ändra karaktär på rummet. Såg väldigt fräsigt ut minns jag. Kan dock fortfarande inte dra mig till minnes några namn..
MrBluesman Postat 31 januari 2017 Postat 31 januari 2017 Hej! Vad är det för genre/stil? OK på distans, eller behöver du nått lokalt? Vad har du för budget?
JohnRick Postat 31 januari 2017 Postat 31 januari 2017 (redigerat) Är sällan här nuförtiden, men I mån av tid har jag spelat in tracks till folk på distans de gångna åren. Har mestadels varit till typer i USA och/eller UK med obskyra släpp inom pop/rock/indie/prog, men våra egna alster har givetvis också spelats in på samma sätt. Du kan lyssna på dessa nedan, även om genren (progressiv rock) är annorlunda än din önskade: https://open.spotify.com/track/17OoOnw3jqUVJVBKRQMLiP Betänk att jag, även om jag har uppmickade Gretsch i annan lokal, spelar in VSTs via mitt DTX900-kit, eftersom folk uttryckligen har föredragit detta. Vill minnas att jag har en site för det också på www.drumscometrue.com. Redigerat 31 januari 2017 av JohnRick
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.