Jump to content
Annons

Dags att sluta köpa musikutrustning och andra produkter made in the?

Recommended Posts

Postat

Ska man sälja musik bör nog vara neutral, skulle jag tro.

Jösses vilken tråkig musik det blir som aldrig tar ställning i eller reflekterar över samhället vi lever i..

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Jösses vilken tråkig musik det blir som aldrig tar ställning i eller reflekterar över samhället vi lever i..

Ja politisk (vänster) musik och texter är ju såå kul... :rolleyes:

Postat

Börja med att bojkotta Windows, Mac, iPhone, Android, Google, Yahoo, Facebook, etc etc. Sedan kan ni ta musikutrustningen.

Postat

De flesta "amerikanska" produkterna får bara någon detalj slutmonterad i USA, så får de kallas "made in USA" - precis som de flesta andra "made in whatever"-produkter, medan den egentliga tillverkningen sker i kinesiska sweatshops med hemska arbetsförhållanden (enligt våra mått mätt), som å andra sidan ger kineserna möjlighet att tjäna lite mer pengar än de gör hemma på landet med självhushåll, så att de har råd att köpa kapitalvaror själva också.

Sluta med andra ord köpa allt, eftersom allting gynnar den auktoritära kommunistiska staten Kina (som ärligt talat är betydligt värre än Trumps värsta tilltag - åtminstone hittills...) - men tänk då också på att man samtidigt tar fattiga kinesers levebröd ifrån dem.

Bojkotter får sällan den effekt man önskar, utan de skadar mycket oftare fel personer och ignoreras av de de riktas emot.

• Gilla 1
Postat

En bojkott drabbar även de som inte röstade på clownen; d v s egentligen fler än som röstade på honom.

Tänk om SD kommer till makten här, varför ska då jag som inte är en galning lida för att andra är plåtskallar?

Postat

Ja politisk (vänster) musik och texter är ju såå kul... :rolleyes:

Nu pratar jag inte om ren politisk slagsång, utan om texter som handlar om oss och vår samvaro; och det är omöjligt att inte bli politiskt på ett eller annat sätt då.

Annars får man hålla sig till att skriva musik om kärlek, fester och hur häftig man själv är, och det är ju inte så kul i längden.

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Ja det måste ha varit hemskt att vara vit eller svart eller randig i sydafrika under bojkotten mot dom. Det verkar väcka till debatt i alla fall, det vill säga om man räknar bort tok kommentarerna från dom värsta stollarna.

Och Sugar man blev ju blåst på mycket pengar då han inte ens viste han var gud i sydafrika när han jobbade som grovis hemma i staterna så där har vi en negativ effekt av bojkott.

Men men men

Postat

Vad är det för fel på kamp sånger nu då dö hårt jag som tränat och stått i så in i hvitte inför turnen. Vi kan ju inte bara köra frälsis låtar väl?

Fan den ligger bra på läppen den där låten -> nu kommer listan fram listan med efternamn ...... Hehe

Postat

Håll dig till en sak istället för att prata om det och det och det och det och och ge vaga fakta och framstå som ännu en korkad person som tror att vara mot något och vägra andra åsikter är underbart. Jag är också vänster men att se hur vänsterpolitik och vänstermänniskor förvandlats till monster de senare åren och kallar alla det och det har fått mig att undra hur jag någonsin kunnat stå på deras sida. Vänstettexter är alltid vackra för det sjungs om att allt ska göras till det bättre MEN det sägs sällan att det är genom förtryck och påhittade epitetet och visst låter utopi underbart ifall det skulle gå att genomföra.

Postat

Det kan inte vara mig du tänker på då men om vänsterpolitik innebär att vi arbetar för att vi ska ha det bra tillsammans och inte jävlas med varandra då är jag nog i och för sig vänster rent politiskt.

Om det ändå är mig du tänker på så beklagar jag djupt att jag gör dig så upprörd över att jag tar till orda på nätet. Men kommer jag att hålla truten nej det blir nog inte så dessvärre det avgör jag helt på egen hand.

Ha det bra

Postat

Håll dig till en sak istället för att prata om det och det och det och det och och ge vaga fakta och framstå som ännu en korkad person som tror att vara mot något och vägra andra åsikter är underbart. Jag är också vänster men att se hur vänsterpolitik och vänstermänniskor förvandlats till monster de senare åren och kallar alla det och det har fått mig att undra hur jag någonsin kunnat stå på deras sida. Vänstettexter är alltid vackra för det sjungs om att allt ska göras till det bättre MEN det sägs sällan att det är genom förtryck och påhittade epitetet och visst låter utopi underbart ifall det skulle gå att genomföra.

Kanske är mig du syftade på?

Jag är ledsen, men jag har slutat att vara PK mot rasister. Det ger liksom inget bra i längden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.