Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er!

Jag bytte precis dator till vad jag trodde skulle vara en bättre och stabilare dator, men ack så fel jag hade.

Hade en stationär innan med Intel i5 någonting. Nu har jag en MSI GT70 med i7. Problemet jag har nu är att processorn pikar väldigt ofta och det knastrar. Jag har ett M-audio ex kort och kör Win 10. Innan körde jag Win 7.

Kan jag göra någonting åt detta?

Med vänlig hälsning 😕

Annons
Postat

Processorerna för laptops är lite klenare än de för stationära datorer. Men utan mer information är det är svårt att förstå vad som krånglar.

Vad gör du när processorn inte hänger med?

Postat

Det låter som att du skule kunna ha för kort latency (för liten buffer size) inställd på ljudkortet. Kolla i ljudkortsinställningarna och testa med något längre/större.

Postat

Låter man datorn vara så är det inte bekymmer. Men startar jag en låt tex så hoppar CPU mätaren upp och ner och så knastrar det. Jag har inga speciellt krävande pluggar i gång heller.

Postat

Vilken DAW (musikprogram) använder du, och vad heter ljudkortet mer exakt?

Kan också vara bra att skriva dina övriga ljudkortsinställningar. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.