Burnin Sven (oregistrerad) Postat 28 januari 2017 Postat 28 januari 2017 Nån som tänkt på det? Det verkar som att Sierra kan få för sig att flytta lokala filer til molnet och radera dom på din hårddisk för att spara plats utan att det går att göra nåt åt det. Det vill säga om man inte vid installationen vägrar allt med iCloud och kanske även apple id. Men det kanske windows 10 gör också?
KillwithSkill Postat 28 januari 2017 Postat 28 januari 2017 (redigerat) Äpple / Om den här datorn / Fliken Lagring / HanteraFast optimera lagring är i iTunes... Samt under systeminställningar och iCloud hittar du en del... Redigerat 28 januari 2017 av KillwithSkill
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 28 januari 2017 Postat 28 januari 2017 (redigerat) Tack för svar. Jo jag kollade lite på det där och i princip så ska det gå att stänga ner delar av den här funktionen men inte helt. Det vill säga om man inte som nån sa därute vägrar allt om icloud vid installationen. Det är säkert så att apple tycker att dom gör mig en tjänst som optimerar min lagring och det får dom gärna hjälpa till med om dom frågar först vid varje enskillt tillfälle som situationen/behovet uppstår, annars är det kört. Kort sagt dom får kolla på mina diskar hur mycket dom vill jag har ingen skit på dom men dom får fan i mig rent ut sagt fråga först. På min lilla Asus laptop så kommer det också små förfrågningar och erbjudanden till att installera en massa skräp jag inte ens tänkt att nån skulle behöva överhuvudtaget så det kanske är en trend vi får stå ut med eller protestera mot. Vi betalar ju stora summor för att ha datorer och borde därmed ha beslutsrätt vad som ska göras med dom. Redigerat 28 januari 2017 av Burnin Sven
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.