Jump to content
Annons

D-sub 25 kabel/kontakt till Telehanar

Recommended Posts

Soderlund (oregistrerad)
Postat

Hej.

Jag vill dra från min RMEomvandlare till hörlurslyssning i rummet brevid, det är en studio med inspelningsrum och mixrum separerade. Egentligen vill jag ha en kabel på 10 meter med D-sub i ena änden och åtta st. TRS i andra änden, balanserade.

Fråga: kan jag använda vilken förlängningskabel som helst som har D-sub25male-female? Är det skillnad på audio och skrivare? Alltså olika kablar fast de heter likadant?

Eller tips på var jag hittar 10 meter färdig, de flesta är på 1,5 3 max5meter...

Någon?

Micke S.

Annons
Postat

D-sub förlängningskablar brukar bara ha en gemensam skärm, så det går bort direkt. Jag tror inte att det finns så långa sådana kablar som du är ute efter, utan du får räkna med att koppla vidare med mikrofonkablar från "piskan" om du behöver ha längre.

Soderlund (oregistrerad)
Postat

D-sub förlängningskablar brukar bara ha en gemensam skärm, så det går bort direkt. Jag tror inte att det finns så långa sådana kablar som du är ute efter, utan du får räkna med att koppla vidare med mikrofonkablar från "piskan" om du behöver ha längre.

Hej Claes! Tänkte skriva till dig direkt och fråga men här är du ju! Jag har skickat efter Cordial CFD 7'5 DDT frrån Thomann som jag tänker koppla ihop med en CFD 5 DVT , också från Thomann. Tänker använda en hona/hona från Kjell o company ör att koppla ihop det hela.. vad säger du?

Micke S.

Soderlund (oregistrerad)
Postat

Jag hade beställt 10 meter D-sub-TRS. MTI har färdiga i olika längder.

Hej. MTI kan vara vad som helst.. har du ett utförligare namn?

Micke.

Postat

Hej Claes! Tänkte skriva till dig direkt och fråga men här är du ju! Jag har skickat efter Cordial CFD 7'5 DDT frrån Thomann som jag tänker koppla ihop med en CFD 5 DVT , också från Thomann. Tänker använda en hona/hona från Kjell o company ör att koppla ihop det hela.. vad säger du?

Micke S.

Du måste ha individuell skärm för varje par - och det brukar inte finnas i datorkablarna, utan där är det 24 kablar och en skärm/signaljord. Den kabeln du skulle behöva, har 8 kabelpar och 8 skärmar, som dessutom måste vara kopplade på rätt pinnar (brukar nog vara Tascam-standard som används för det mesta).

Jag hade beställt 10 meter D-sub-TRS. MTI har färdiga i olika längder.

Bra tips! 🙂 

Soderlund (oregistrerad)
Postat

Du måste ha individuell skärm för varje par - och det brukar inte finnas i datorkablarna, utan där är det 24 kablar och en skärm/signaljord. Den kabeln du skulle behöva, har 8 kabelpar och 8 skärmar, som dessutom måste vara kopplade på rätt pinnar (brukar nog vara Tascam-standard som används för det mesta).

Bra tips! 🙂

. Vad är och hur finner jag MTI!?

Micke.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.