pxm Postat 24 januari 2017 Postat 24 januari 2017 (redigerat) Här får ni höra min mix. Det är egentligenen master. Jag har gjort bluesen ochinstrumentspåren, utom trummorna somär REX-loopar, som jag klippt ihop.. Plinkahar skrivit texten och sjungit in den och ettspår med stämma. Hon är jätteduktig ochdet här blev en riktigt bra jazzblues.Plinka skrev text och sjöng in två spårtill min "Blues 2017", som vi nu byttnamn på till "Lady 2017". 🙂 I follow a lady that walks by her own. Her log and her pics tell she wanna be alone. Her dresses and makeups are always updated. Admiring likers and comments, as waited. She seems like the strongest and happiest girl. It seems like whatever she does, it works! At least she inspires me in some ways, But also I feel like a looser some days. I follow this lady that travels alone. Wherever she's landed she seems to be home. The most imortant thing she carries in her bag is appearantly that lipstick that always is red. She looks like the strongest, and glamorous girl. Her status tells whatever she does, it works! At least she inspires me in some ways But also I feel so boring some days. Jag tycker den låter modernt 1972retro och är mycket nöjd med den.Jag älskade musiken frånbarnprogrammen i det tidiga 70-talet.En skön jazzblues med bluessjälenkvar. 🙂 Plinka sjunger suveränt här. Spåretmed stämsång låter suveränt och detfinns massor med spännande attupptäcka i musiken om man lyssnarnoga. 🙂Mycket gitarr. 🙂Spelar båda spåren på min HagstömsUltra Swede genom Cubaseskabinett. ( Cubase är en utmärktmjukvarustudio att spela in i när man villhöra sina gitarrideer.)För rythmgitarren;Mycket reharmonisering av skelettetsom är en vanlig blues 12a i Am, Tritonussub,sekundära dominanter, inversioner m.m.Många olika stora ackord.För leadgitarren;Spelar också i många spännande skalor, Bebop,Thaichikicho, dim, heltons och den utökadebluesskalan. Samt några kromatiska lösningar.Vad tycker och tänker ni om denna jazzblues ??mvh Redigerat 24 januari 2017 av pxm
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.