Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Undrar hur jag enklast kan spela in exempelvis 8 kanaler en i taget i logic å sen efteråt mixa allt på ett mixerbord.

Dvs få ut inspelningmixen i logic ut i ett mixerbord.

Mitt ljudkort är ett saffire PRO 40.

Brukar alltid bygga ett sväng med kanske en 8 bars inspelning å istället för att klippa å klistra å arra i logic så vill jag routa ut allt från logic å livemixa ut på ett nytt stereospår?

Redigerat av almighty1979
Annons
Postat

Vill du mixa det i ett externt mixerbord, så måste du ha ett ljudkort med så många utgångar som kanaler du vill kunna mixa - eller då ett ljudkort med ADAT-interface, så att det går att koppla till externa omvandlare. Det finns inga vägar runt det.

Ett alternativ är annars en mixer med inbyggt ljudkort som kan hantera tillräckligt många kanaler, men har du redan en vanlig mixer som du trivs med, så är det troligen ett dyrare alternativ att skaffa en sådan...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.