almighty1979 Postat 18 januari 2017 Postat 18 januari 2017 (redigerat) Undrar hur jag enklast kan spela in exempelvis 8 kanaler en i taget i logic å sen efteråt mixa allt på ett mixerbord. Dvs få ut inspelningmixen i logic ut i ett mixerbord. Mitt ljudkort är ett saffire PRO 40. Brukar alltid bygga ett sväng med kanske en 8 bars inspelning å istället för att klippa å klistra å arra i logic så vill jag routa ut allt från logic å livemixa ut på ett nytt stereospår? Redigerat 18 januari 2017 av almighty1979
almighty1979 Postat 18 januari 2017 Trådstartare Postat 18 januari 2017 Skulle vilja komma undan utan att behöva köpa ad omvandlare men det kanske inte går? Har ju adat på mitt ljudkort men fattar inte hur jag ska koppla
Claes Holmerup Postat 18 januari 2017 Postat 18 januari 2017 Vill du mixa det i ett externt mixerbord, så måste du ha ett ljudkort med så många utgångar som kanaler du vill kunna mixa - eller då ett ljudkort med ADAT-interface, så att det går att koppla till externa omvandlare. Det finns inga vägar runt det. Ett alternativ är annars en mixer med inbyggt ljudkort som kan hantera tillräckligt många kanaler, men har du redan en vanlig mixer som du trivs med, så är det troligen ett dyrare alternativ att skaffa en sådan...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.