Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan någon förklara varför det uppstår ett delay när jag spelar in basen , Gitarren ..o.s.v.

Har relativt bra grejor tror jag   Frost Lap Top med SSD  Även Rolands Studio Capture flaggskepp..

Meeen likt förbannat så laggar det lite grann  när jag andvänder mig av någon förstärkarplugg..

GTR / Amlitube..o.s.v.

Och visst finns det DIRECT Monitoring men då  får jag ju en ren signal i lurarna , och det går ju för fan  inte när man ska spela gitarr solon.. hur har de tänkt där?  hur gör ni ?

Annons
Postat

All sådan processering innebär att man måste jobba med latency (den fördröjning som du får), så det är helt normalt och tyvärr inget man kan undvika. Man får helt enkelt ställa in så låg latency som datorn orkar med utan att hacka och knastra, om man vill spela live med effekterna.

Postat (redigerat)

Ok man kommer inte undan detta problem  misstänkte detta .. då blir min nästa fråga är det någon här  som har en Digital porta till salu typ .. Zoom MRS  1608 eller R16 ?

Redigerat av Kul att få va med
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Använder inte amspims längre.. Men fattar inte att du ska få bara rent ljud med direct monitor? Vad använder du för ljudkort och hur är latensen?

Postat

Du kan använda en snabbare distplugg vid inspelning om du vill ha känslan i lurarna

och spela in rent ljud parallellt, och sedan byta till den ampsim etc du vill.

Postat (redigerat)

Som Die Hard skrev: Vilket ljudkort använder du, och vet du hur man justerar latency på det? Det är nog det första att testa, om du inte redan har gjort det.

Redigerat av Jayway
Postat

Ett alternativ kan vara att skaffa en Pod eller liknande extern gitarreffekt, som kan ge dig ett ljud som är i närheten av vad du vill ha i lyssningen, medan du spelar in en ren signal i ditt DAW-program och sedan kan lägga en ampsim-plugg i efterhand.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.