Overkill Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 Slash! Vilken känsla...Jimmy Page är inte dålig han heller 😏 <_<
dannepop (oregistrerad) Postat 26 mars 2006 Postat 26 mars 2006 För balansens skull! Fred Frith Henry Kaiser Bob Fripp Adrian Belew Dp
Vallhagen Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Bob Fripp Absolut! Även om jag brukar kalla honom Robert. Vi är inte så tjenis 😄 ... jag äger "The Outer Darkness", en mycket spännande gitarrutflykt.
dede Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Bob Fripp Absolut! Även om jag brukar kalla honom Robert. Vi är inte så tjenis ... jag äger "The Outer Darkness", en mycket spännande gitarrutflykt. ABSOLUT................Nåja, Hendrix var ju inte så oäven heller. Jag har för mig att jag startade en King Crimson tråd en gång.....Måste söka! 😄
dede Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 För balansens skull! Fred Frith Henry Kaiser Bob Fripp Adrian Belew Dp Fred Frith såg jag på Smålands nation i Lund en gång. Det var rätt kul. Omöjliga jäkla specialbyggda instrument han hade............
Katla (oregistrerad) Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Rune GustafssonJojje Wadenius Janne Schaffer Bo Winberg (Spotnicks) Ojoj...fyra av, i mitt tycke, de bästa svenska gitarristerna någonsin. Lägg till Mattias Bärjed och Ian Person också från TSOOL så är jag helnöjd. 😄
Steinb Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 (redigerat) James Hetfield och Dave Mustaine slänger jag in för att uppväga sologitarristerna som verkar härska här! :-) Två grymma kompgitarrister med sanslös precision! Redigerat 28 mars 2006 av Steinberg
Vallhagen Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 James Hetfield och Dave Mustaine slänger jag in för att uppväga sologitarristerna som verkar härska här! :-) Två grymma kompgitarrister med sanslös precision! Då måste även Malcolm Young nämnas!
ChrisSnyder (oregistrerad) Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Ni glömmer bort dom största session musikerna där ute ... Dan Huff - helt jävla brutalt otroligt ton, gitarrist och sångare i Giant, en av dom mest anlitade studiogitarristerna i världen. Steve Luktaher - man hör i varannan bra gitarrist influenser ifrån denna karl, trevlig oxå, träffade han för en månad sen .. 🙂
johahl Postat 28 mars 2006 Postat 28 mars 2006 Ahh.. finns så många! Det är så extremt svårt att lista pga av att alla sina kvaliteter som gör dom unika. Hendrix, Robben Ford, Scott Henderson, Guthrie Govan, Greg Howe, Clapton, Wes Montgomery, Petrucci, Brett Garsed, Pat Metheny, John Scofield, Larry Carlton, Shawn Lane, Vai, Satriani, IA, Yngwie, Michael Romeo, någon nämnde gitarristen i ACT.. Finns säkert en hel dröse till som jag har glömt. Bra skit med gitarrer!
Lethal Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 Jag måste slänga in en till röst på Gilmore. och Mikael Åkerfeldt. Den killen har gått från att vara djävligt duktig, till att bli ännu bättre 🙂 Tre år till så slår han först nämna kille på fingrarna.
auto mode Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 Ingen kan misshandla en gitarr så grovt som Curt Cobain. Ingen kan få en gitarr att låta ondskefullare än Trey Azagtoth (Morbid Angel). Sedan har vi Riffmästaren Tony Iommi.
Overkill Postat 29 mars 2006 Postat 29 mars 2006 James Hetfield och Dave Mustaine slänger jag in för att uppväga sologitarristerna som verkar härska här! :-) Två grymma kompgitarrister med sanslös precision! Då måste även Malcolm Young nämnas! Izzy Stradlin'!!!
aka_Basse Postat 30 mars 2006 Postat 30 mars 2006 David gilmour - mycket skönare blir det inte Slash - bra skit John Fruisciante - grym känsla Brian May - underbart
Järven Postat 31 mars 2006 Postat 31 mars 2006 Dave Navarro bara för att han är cool rockstjärna personifierad! ..och har en sanslöst HET fru(Carmen Electra)!
Stinkey Zwei Postat 31 mars 2006 Postat 31 mars 2006 Ry Cooder, både live och på skiva. Och Rory GAllagher, när han var i livet var de flesta andra omkörda, och då men ar jag känsla och spelglädje i multum!!!
josie87 Postat 12 juli 2007 Postat 12 juli 2007 larry carlton paul jackson jr walter becker i LA såg jag tony maiden (spelar med chaka khan) tillsammans med laboriel. han var det svängigaste jag sett! en liten youtubevideo med honom här, (han kan dock svänga 30 gånger mer)
octavarium72 Postat 12 juli 2007 Postat 12 juli 2007 John Petrucci för hans enorma känsla för att spela "rätt" sak. Det spelar ingen roll om han spelar snabbt eller långsamt så gör han det med en känsla som jag inte hittar hos någon annan gitarrist. Det är också intressant att lyssna på hans gitarr-arr, tycker att han är den nya James Hetfield när det gäller sköna gitarr-riff. Lyssna på låten "In the presence of enemies Pt 1" på nya skivan, där har han en otroligt skön ton med bra sustain och delay - gitarren bara sjunger när han spelar långsamt!!! Jag vet att det finns många otroligt bra gitarrister med bra känsla men det dem ofta saknar är talangen för bra låtskrivande, och då kan jag inte lyssna på deras låtar om låtarna är dåliga. Dimebag är/var en annan favorit som hade känslan att alltid spela "rätt" saker. Och en helt unik spelstil...
Claes Holmerup Postat 18 juli 2007 Postat 18 juli 2007 Ett lite mer generellt svar på frågan: De gitarrister som kan glänsa - UTAN att spela ändlösa solon. 😱
musik (oregistrerad) Postat 18 juli 2007 Postat 18 juli 2007 Andrés Segovia Francisco Tarrega Paco de Lucia Lolly Vegas Jeff Healey
StefanCarlsson Postat 18 juli 2007 Postat 18 juli 2007 Plats 1: Steve Vai! Plats 2: Joe Satriani Plats 3: Mathias "IA" Eklundh /S
Anders F Postat 18 juli 2007 Postat 18 juli 2007 John Petrucci för hans enorma känsla för att spela "rätt" sak. Det spelar ingen roll om han spelar snabbt eller långsamt så gör han det med en känsla som jag inte hittar hos någon annan gitarrist. Det är också intressant att lyssna på hans gitarr-arr, Instämmer helt!!
Larsson Postat 18 juli 2007 Postat 18 juli 2007 Angus Young & Eddie Van Halen är 2 gitarrister som följt mig länge Keith Richards är inte heller dum..han har en förmåga att göra helt rätt på rätt ställen Gary Moore har betytt mycket för mig åxo..tills jag såg honom göra ett battle med BB King och han körde över BB med massa metal gnid (på en Blues låt) då gick det upp för mig att så gör inte en bra gitarrist.. jag antar att de gitarrister jag gillar har en förmåga att känna av musiken de spelar till.. tack för ordet Larsson 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.