Bluddrik Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 (redigerat) För den som tycker att det är för lite sport i TV pågår just nu inomhus-EM i friidrott, vilket sänds över helgen i TV 12. Susanna Kallur gör sin sista tävling, sägs det. Börjar det inte bli som ett gammalt hårdrocksband med deras avslutningsturnéer? Redigerat 3 mars 2017 av Bluddrik
Gäst Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 Coop säljer sina egna pizzor för 10 kr styck. Jag köpte tre, vilket är max per kund. hihi plus lite starköl
slejnard Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 Då får du öka! Vilket pissväder. Snöslask o halvstorm... bäst att hålla sig inne så inte får blåskatarr. Strålande sol här!
CHAE Postat 3 mars 2017 Trådstartare Postat 3 mars 2017 God morgon! Såg Anti-krundan igår. Jimi Hendrix-autograf var värd 30000. Jag har två Lasse O'Månsson*-autografer. Vad kan de vara värda? 'Klassisk redaktör för Svenska MAD "Du grabbar..." ☺️😉 Coop säljer sina egna pizzor för 10 kr styck. Jag köpte tre, vilket är max per kund. hihi plus lite starköl Då vet vi vart vi har dig resten av helgen 🙂
Bluddrik Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 Coop säljer sina egna pizzor för 10 kr styck. Jag köpte tre, vilket är max per kund. hihi plus lite starköl Kan du inte gå flera rundor?
Dark Of Light Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 För den som tycker att det är för lite sport i TV pågår just nu inomhus-EM i friidrott, vilket sänds över helgen i TV 12. Susanna Kallur gör sin sista tävling, sägs det. Börjar det inte bli som ett gammalt hårdrocksband med deras avslutningsturnéer? 1. Äh, jag struntar i TVn. Man hänger med alldeles lika bra genom längstah och vår utsände Bludd. 2. Nej, nej, nej.... Då ska hon lida av inre stridigher, gärna med lite droger och alkohol inblandat i några år först. Egotripparna regerar. Sedan ska hon byta ut sig själv några gånger så hon inte är med själv längre samt satsa stort på en mesigare stil i USA. Först när det går åt helvete börjar en avskeds turné och Kallur spricker. Efter karriären följer så tystnad i några år. Kallur ses här och där i nöjesvimlet och pinsamma Disney filmpremiärer men frågan på allas läppar är; kommer Kallur tillbaka? Det medverkas i reality TV såpor och i några långfilmer med tvivelaktigt innehåll samt utan repliker. Ytterligare några år passerar. Kallur är hopplöst inaktuell och börjar fundera... Om man skulle..? Går det? Kallur tar kontakt med ett stort management bolag... Sedan börjar rykten gå, Kallur kommer att återförenas igen och ge sig ut på vägarna. Allt förnekas förstås men ryktena är envisa och mycket riktigt, efter några år fryser helvetet till is igen och Kallur återförenas i en sprakande världsomspännande turné i fyrfärg och stereo. Presskonferensen sänds live gärna från ett hangarfartyg eller lite mer anspråkslöst svenskare, från en eka utan bottenplugg. Det uppstår en Kallurfeber över hela jorden och Kallurs turné blir en succé! Scendräkterna och sminket fungerar, gitarrerna är stämda, rösten håller. Det är som förr igen! Nya generationer fans hittar Kallurs musik. Pappor tar med sina söner på spelningarna. Mammor tar med sina döttrar backstage. Se inre stridigheterna finns där hela tiden men lugnas av de saftiga gagerna. Turnén vevas runt jorden i rasande tempo i ett tiotal år. I samma tempo tröttnar original medlemmarna och slutar/får sparken en efter en men Kallur fungerar fortfarande tack vare förinspelade instrumentinsatser samt statister. Musiken blir mer och mer krystad och lidande men merchen säljer, Kallur är ju ändå en levande legend! Kallur kepsar, miniskidor, uppblåsbara dockor, planscher, böcker, skor, tapeter, likkistor, julgranspynt, dildos (den sk. Kallkuken) säljs till dyra priser och de gamla skivorna återutges i nya spännande förpackningar. Efter ett tag tröttnar dock publiken på det uppenbara. Kallur är inte Kallur längre. Musiken är delvis förinspelad, knappt några av originalmedlemmarna är med längre och musiken har vattnats ut till något pliktskyldigt men livlöst poserande. Men vad gör väl det? Kallur har tjänat kvadriljoner på de ständiga turnéerna och prylförsäljningen. Efter The Last, Last, Last, Last, Last, Last, Last Farewell Tour avslutar Kallur sin musikkarriär med den hejdundrande spelning på Rock in Röva med bejublade gästspel från gamla medlemmar som rullas in. Efter att ha levt som en renlevnads människa i de sista åren dör Kallur av trikinos efter en syndfull natt i teh Plojbaj Mansion. Dödsrunor skrivs i samtliga tidningar, Kallur hyllas och skivorna börjar att återutges igen. Hennes hem Kalluland blir till en hyllad turist attraktion. Till och med en turné börjar snickras ihop igen med förinspelade musikspår synkade med filmsekvenser från gamla turnéer. Gamla medlemmar ställer upp och medverkar för att krama ut de sista slantarna ur Kallur efter döden. Nya mixningar och en del outgivet material av Kallurs låtar börjar hitta topplistorna. Det hela får kultstatus. Inte ens döden stoppar Kallur. För Kallur är väl död? Ja, ungefär så. 😑 Kpd. Blåskatarr inte bra för sexofonister. Tell me about it. Kan du inte gå flera rundor? Ja precis. Det finns lösnäsor.
Bluddrik Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 (redigerat) Efter The Last, Last, Last, Last, Last, Last, Last Farewell Tour avslutar Kallur sin musikkarriär med den hejdundrande spelning på Rock in Röva med bejublade gästspel från gamla medlemmar som rullas in. Efter att ha levt som en renlevnads människa i de sista åren dör Kallur av trikinos efter en syndfull natt i teh Plojbaj Mansion. Dödsrunor skrivs i samtliga tidningar, Kallur hyllas och skivorna börjar att återutges igen. Hennes hem Kalluland blir till en hyllad turist attraktion. Till och med en turné börjar snickras ihop igen med förinspelade musikspår synkade med filmsekvenser från gamla turnéer. Gamla medlemmar ställer upp och medverkar för att krama ut de sista slantarna ur Kallur efter döden. Nya mixningar och en del outgivet material av Kallurs låtar börjar hitta topplistorna. Det hela får kultstatus. Inte ens döden stoppar Kallur. För Kallur är väl död? Du vet att hon är häcklöperska va? Hon har gått till EM-final. Edit för säkerhets skull - inte gått bokstavligen. Redigerat 3 mars 2017 av Bluddrik
Dark Of Light Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 Du vet att hon är häcklöperska va? Hon har gått till EM-final. Edit för säkerhets skull - inte gått bokstavligen. Jag löper också över häckar ibland.
Bluddrik Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 Jag löper också över häckar ibland. Men det var en bra drapa.
Dark Of Light Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 Det kostar på artistlivet ☺️ Men det var en bra drapa. ☺️
Pico Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 Dricker bara en liten kopp kaffe per dag numera. Du borde få dig en kopp stryk och påtår! 😠
Pico Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 (redigerat) Jag har alla europes autografer på ett o samma ark. Men hittar det inte? Haft sen tonåren. Syrran jobbade på nattklubb och de var gäster där hela bandet. Vet inte, men det kanske är nåt värde? Om du dräper alla dessa rockers först så blir de nog värda något... se till att signera något själv också, kanske typ mitt i din killingspree så blir nog den autografen värd mycket med! Edit: Precis som Bluddrik väljer jag att förtydliga mig, bandmedlemmarna blir troligtvis inte mer värda men väl autograferna. Redigerat 3 mars 2017 av Pico
Pico Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 Du vet att hon är häcklöperska va? Hon har gått till EM-final. Edit för säkerhets skull - inte gått bokstavligen. 😆 😆
Dark Of Light Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 Att umgås på samma forum som ordmärkare är som att dansa på ett minfält ☺️
Bluddrik Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 Du borde få dig en kopp stryk och påtår! 😠 Ännu mera stryk?
Bluddrik Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 Då var det snart dags för finalen i På Spåret. Få se om man kan få ihop en skaplig poäng. Lär väl ändå få stryk av Algotezza och hans kumpaner.
Dark Of Light Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 Haha. Frågan på vad prenup betyder fick mig att småle. Det betyder ju äktenskapsförord men i min värld kunde prenup lika gärna betyda förspel ☺️
slejnard Postat 3 mars 2017 Postat 3 mars 2017 Om du dräper alla dessa rockers först så blir de nog värda något... se till att signera något själv också, kanske typ mitt i din killingspree så blir nog den autografen värd mycket med! Edit: Precis som Bluddrik väljer jag att förtydliga mig, bandmedlemmarna blir troligtvis inte mer värda men väl autograferna. Nja tror inte heller de inbringar nåt värde. Tack för förtydligandet! 😄
Recommended Posts