Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det poesi? 😄

😕

typ. fast på skoj.

Annons
Postat

Det e bar o tork gräsklippet när en klippt gräse så får en örtte. Mindre vann i så blir de soppe.

Hursomhelst gillar jag hibiscuste. Rött syrligt med en klick honning. Lite som Mariah Cary Grant sjunger.

Postat

Mariah Carey - Honey

första spåret på albumet "Butterfly" från 1997. Hoppar alltid över den låten.

Postat

Kaffe kommer väl också från en ört... Örtkaffe?

Postat

Morn´. Det blir bra det där. När man väl sitter där tänker man inte på det alls. ☺️

Jag lyssnar redan, de presenterade nästa gäst som tydligen är hårig och har 8 ben... det kan inte vara du 😛

Visade sig vara en spindel... ja lokalradio 😎

Postat

Ja, Slej. Det gick ju alldeles hur bra som det där!!! ☺️

Eller hur menar du?

Vete faen, en del är så emot tanken att försvara det vi har. Problemet är ju bara att men inte saknar det man har förrns man blir av med det. Jag är för värnplikten, det finns en mängd fördelar.

Förutom att man växer upp i en mysig grupp, klipper av navelsträngen, lär sig veta hut och samarbeta, sätta på uniformsvurmande töser, får se sig om och träffa kul typer och måltavlor så stärker det landet och sammanhållningen tror jag på sikt. Man lär sig uppskatta det man har och hur lätt det är att bli av med det.

Sedan finns det alltid de som inte vill/vågar slåss för det vi har. Eller har tanken att kasta blommor på lede fi eller spotta på uttryck som pliktkänsla eller fosterland. Det fanns förr och nu också.

Postat

Jag var inte mycket för den där samvaron. Jag tyckte bara att det nog skulle kännas jävligt konstigt att inte ha en krigsplacering om det blev mobilisering.

Postat (redigerat)

Jag var inte mycket för den där samvaron. Jag tyckte bara att det nog skulle kännas jävligt konstigt att inte ha en krigsplacering om det blev mobilisering.

Ja, ung och krigsför men ingen placering det borde ju känna knepigt även för den mest egotrippade mobilentusiastiska ungdomen. En annan sak är det för oss lite äldre förstås men lite gerillasabotage ska man väl kunna mäkta med  ☺️  Minns ju att man inte var helt sams med tanken att göra avbrott i arbete och liv "bara för lumpen". Tankar som "jobbigt", "ryssen tar oss ändå" fanns ju där men sedan växte man upp och med lite perspektiv så var det bara nytta med det. ☺️

I övrigt har jag bara det här att säga:

2016091515071332580_sbig.jpg

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Ja, ung och krigsför men ingen placering det borde ju känna knepigt även för den mest egotrippade mobilentusiastiska ungdomen. 

På den tiden var det många som vapenvägrade av diverse skäl och jag var lite inne på det eftersom jag visste att jag skulle få stora problem med att lyda order osv vilket jag också fick.

Såg mig dock aldrig som pacifist, vilket var vanligt att folk trodde att dom var i slutet av sjuttiotalet, så därför kom jag fram till att det var bäst att försöka ta sig igenom eländet. Det var ungefär så jag resonerade.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.