Algotezza Postat 1 mars 2017 Postat 1 mars 2017 Det e bar o tork gräsklippet när en klippt gräse så får en örtte. Mindre vann i så blir de soppe. Hursomhelst gillar jag hibiscuste. Rött syrligt med en klick honning. Lite som Mariah Cary Grant sjunger.
Gäst Postat 1 mars 2017 Postat 1 mars 2017 Mariah Carey - Honey första spåret på albumet "Butterfly" från 1997. Hoppar alltid över den låten.
slejnard Postat 1 mars 2017 Postat 1 mars 2017 Ne, knappt druckit te öht ☺️ finns ju kaffe ☺️ Kaffe kommer väl också från en ört... Örtkaffe? Teböna? 😆
Bluddrik Postat 1 mars 2017 Postat 1 mars 2017 Det blir bra! 😑 Skönt, men nu tänkte jag på Slejnards radioframträdande.
slejnard Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Morn! Jo det blir radio. Nyheter 8.30 och sen går vi på. Spännande och nervöst!
Dark Of Light Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Morn´. Det blir bra det där. När man väl sitter där tänker man inte på det alls. ☺️ Jag lyssnar redan, de presenterade nästa gäst som tydligen är hårig och har 8 ben... det kan inte vara du 😛 Visade sig vara en spindel... ja lokalradio 😎
Dark Of Light Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Hoppsan... Värnplikten återinförs här. Nu blir det livat hos ungdomarnee.. Vad tycker ni?
Bluddrik Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Visade sig vara en spindel... ja lokalradio 😎 Var han bra?
Bluddrik Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Nu är det Human Legue. Har jag kommit rätt? Bra låt det där.
Bluddrik Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Hoppsan... Värnplikten återinförs här. Nu blir det livat hos ungdomarnee.. Vad tycker ni? Det kan dom gott ha.
Bluddrik Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Jäpp. Eller Janne som han tydligen heter lokalt. Det är en bra låt det där.
Dark Of Light Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Ja, Slej. Det gick ju alldeles hur bra som det där!!! ☺️ Eller hur menar du? Vete faen, en del är så emot tanken att försvara det vi har. Problemet är ju bara att men inte saknar det man har förrns man blir av med det. Jag är för värnplikten, det finns en mängd fördelar. Förutom att man växer upp i en mysig grupp, klipper av navelsträngen, lär sig veta hut och samarbeta, sätta på uniformsvurmande töser, får se sig om och träffa kul typer och måltavlor så stärker det landet och sammanhållningen tror jag på sikt. Man lär sig uppskatta det man har och hur lätt det är att bli av med det. Sedan finns det alltid de som inte vill/vågar slåss för det vi har. Eller har tanken att kasta blommor på lede fi eller spotta på uttryck som pliktkänsla eller fosterland. Det fanns förr och nu också.
Bluddrik Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Jag var inte mycket för den där samvaron. Jag tyckte bara att det nog skulle kännas jävligt konstigt att inte ha en krigsplacering om det blev mobilisering.
Dark Of Light Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 (redigerat) Jag var inte mycket för den där samvaron. Jag tyckte bara att det nog skulle kännas jävligt konstigt att inte ha en krigsplacering om det blev mobilisering. Ja, ung och krigsför men ingen placering det borde ju känna knepigt även för den mest egotrippade mobilentusiastiska ungdomen. En annan sak är det för oss lite äldre förstås men lite gerillasabotage ska man väl kunna mäkta med ☺️ Minns ju att man inte var helt sams med tanken att göra avbrott i arbete och liv "bara för lumpen". Tankar som "jobbigt", "ryssen tar oss ändå" fanns ju där men sedan växte man upp och med lite perspektiv så var det bara nytta med det. ☺️ I övrigt har jag bara det här att säga: Redigerat 2 mars 2017 av Dark Of Light
Bluddrik Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Ja, ung och krigsför men ingen placering det borde ju känna knepigt även för den mest egotrippade mobilentusiastiska ungdomen. På den tiden var det många som vapenvägrade av diverse skäl och jag var lite inne på det eftersom jag visste att jag skulle få stora problem med att lyda order osv vilket jag också fick. Såg mig dock aldrig som pacifist, vilket var vanligt att folk trodde att dom var i slutet av sjuttiotalet, så därför kom jag fram till att det var bäst att försöka ta sig igenom eländet. Det var ungefär så jag resonerade.
slejnard Postat 2 mars 2017 Postat 2 mars 2017 Tack så mycket! Ja det gick bra trots nervositeten! Ladda inför konserten ikväll då 🙂
Recommended Posts