Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Är ägg en grönsak?

Det frågade min yngsta en dag eftersom en vegetarian i hennes klass påstår det. Måste vara föräldrarna som tutat i barnet det så hen får i sig nåt protein åtminstone...

Ni är så mysiga! 🥰

Redigerat av SnigelDynamit
Postat (redigerat)

😆

Det är rätt! Varje form av beröm eller positivt bedömning ska bemötas med skepsis. 😛

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Hur då?

På alla sätt och vis.

Detta har jag kommit fram till genom noggrann empirisk forskning och bedömning på ett flertal olika forum.

Ni är mysigast! 🥰

Postat

Finns tydligen både Kallur, Kalla och så Kalle Anka. Spännande!

Därför det är så kallt nu?

Postat

Är ägg en grönsak?

Det frågade min yngsta en dag eftersom en vegetarian i hennes klass påstår det. Måste vara föräldrarna som tutat i barnet det så hen får i sig nåt protein åtminstone...

Ni är så mysiga! 🥰

Det kallas ovo-vegetarianism, lakto-ovo om man även käkar mejeriprodukter

Postat

Det kallas ovo-vegetarianism, lakto-ovo om man även käkar mejeriprodukter

Funderar du på att bli vegan igen? Själv känner jag mig mer besläktad med vogoner än veganer.

Postat

Sen finns det fruktarianer som bara lever på frukt fallfrukt helst och luftarianer som lever på luft. De kallas också banker och sysslar med luftaffärer.

Postat

Funderar du på att bli vegan igen? Själv känner jag mig mer besläktad med vogoner än veganer.

Nej, har inga sådana tankar.

Postat

Hur kom det sig att du blev vegan då?

90-tal i Umeå, borde räcka som förklaring men jag tyckte det verkligen kändes rimligt då också. Egentligen är jag nog av samma åsikt idag att vi inte behöver dräpa djur för att överleva men det är faktiskt direkt praktiskt.

Postat

90-tal i Umeå, borde räcka som förklaring men jag tyckte det verkligen kändes rimligt då också. Egentligen är jag nog av samma åsikt idag att vi inte behöver dräpa djur för att överleva men det är faktiskt direkt praktiskt.

Har det inte fortsatt i Umeå? ewroL är vegan, och han är betydligt yngre.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.