slejnard Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 😑 Nattskift 😑 Lite svårt å sova men snart så
Bluddrik Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 Förr eller senare kommer en polis att skjuta någon i ett sånt här läge. Det var tydligen meningen den här gången. http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PQoWb/nya-uppgifter-om-rinkeby-polisen-skot-verkanseld
Gäst Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 ser på vloggar på youtube, folk som reser utomlands... jag vill med...
Dark Of Light Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 (redigerat) Om inte fritidsgårdar så auktoritära vuxna som vågar säga ifrån och även vara resurspersoner i skolan. Det daltas! Sant men många av dessa som härjar är bortom skolåldern alldeles oavsett vad de själva uppgett i åldersväg. Problemet är så utom kontroll känns det som. Stora områden som kontrolleras av gäng med ambitioner. Man kan ju inte gå in all in Batman heller, det behövs laga stöd för insatser. Det är nog bara att vänja sig... Så träffande sjunget i ämnet av min gamla sångidol... Har faktiskt rivit av denna live i min ungdoms dagar. Redigerat 21 februari 2017 av Dark Of Light
Bluddrik Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 Sant men många av dessa som härjar är bortom skolåldern alldeles oavsett vad de själva uppgett i åldersväg. Problemet är så utom kontroll känns det som. Stora områden som kontrolleras av gäng med ambitioner. Man kan ju inte gå in all in Batman heller, det behövs laga stöd för insatser. Det är nog bara att vänja sig... Ska man ha något hopp om att kunna få slut på bilbränder och stenkastning mm måste man ha resurser att arrestera dem som står för detta och sedan döma dem till kännbara straff. När nu polisen och resten av samhället står handfallna. och en stor del av medborgarna, media och politikerna lever i total förnekelse om var vi hamnat och var vi är på väg kommer detta att fortsätta att dra ut på tiden. Så vad händer när den första stenkastaren blir skjuten? Kommer resten av innevånarna i dessa områden att ta avstånd från brottslingarna och låta polisen göra sitt jobb, eller kommer en tillräckligt stor del för att det ska bli svårhanterligt att solidarisera sig med stenkastarna och ställa till med någon form av kravaller? Eller vad?
Algotezza Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 God Middag! Fortfarande förkyld med torrhostan är över. Kunde inte åka och hälsa på barnbarnet... Varför kan ens låtar låta bra i hörlurar men inte på stereon hemma? Antagligen kassa högtalare på den. Köpte den -95 så den har några år på nacken. Hehe... Lyssnade en del på J-M Jarre igår kväll. Visst, Godfather of Electronica och allt, men han gör nästan alla låtar efter samma koncept och så verkar alla gå i moll. Nog känner man igen en Jarre-låt alltid... Ofta mycket ljud och rytmer... Stiligt symfoniskt... Jag gillar det ju men blir ibland mätt på det. Då lyssnar jag på Dylan eller munspel med Sonny Boy Williamson. Omväxling förnöjer...
Dark Of Light Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 Ja va fan... jag slänger på 1 kpd. Så bara!
Bluddrik Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 Varför kan ens låtar låta bra i hörlurar men inte på stereon hemma? Antagligen kassa högtalare på den. Köpte den -95 så den har några år på nacken. Hehe... Ska inte högtalare bli bättre med tiden?
Algotezza Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 Ja, ju mer ljud som gått genom högtalarna desto mer erfarna blir de väl... Och kpd blir bättre för var gång.
Bluddrik Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 Ja, ju mer ljud som gått genom högtalarna desto mer erfarna blir de väl... Eller också surnar dom till direkt för att dom blivit satta till världen som högtalare när dom inte ens gillar musik. Då är det lika bra att byta på en gång.
Dark Of Light Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 Ska inte högtalare bli bättre med tiden? Intressant teori. Man spelar skitmusik genom dem som nya och vips efter några år låter det mumma. Hur blir det med lågtalare?
Algotezza Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 Slå världen med häpnad med ett schysst järnrör. Många försöker det idag.
Dark Of Light Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 make it shine Vaxa delfinen? Satt o kollade på dokumentärer om Göteborgskravallerna -01. Ja djävlar vad livat. Inte ens kpd hjälper.
Bluddrik Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 (redigerat) Ska försöka få ihop lite chilli-con-carne här. Redigerat 21 februari 2017 av Bluddrik
Dark Of Light Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 ... en annan sak med chips är ju att det är rätt så gott. 😑
Bluddrik Postat 21 februari 2017 Postat 21 februari 2017 Är uppväxt i det här huset. Bodde där till jag var 20. Det är lägenheten vid den högsta balkongen om ni kollar bildspelet. Hoppas att kvinnan som skadades i branden blir återställd. http://www.corren.se/nyheter/kvinna-allvarligt-skadad-efter-brand-om4515880.aspx
Recommended Posts