Bluddrik Postat 19 februari 2017 Postat 19 februari 2017 Här i Lund e de dimmigt och grått. Och detta kallas sportlov? Vilken sport då? Orientering kan ju bli ännu roligare?
Bluddrik Postat 19 februari 2017 Postat 19 februari 2017 Körer e stort i Sverige. Va beror de på? E de så i övriga Norden me? Den här texten handlar om den svenska körrörelsen. Den talar om det svenska folkbildningsidealet mot slutet av artonhundratalet, och om hur att körsång kunde förena människor för det målet och bli ett betydelsefullt redskap för ett sådant samhälle. "Vanlig folks" stora deltagande i kyrkokörer har också varit viktigt. Jag undrar hur intresserad ungdomen är av att sjunga i kör. Jag kan se en kör framför mig där folk står och glor i sina smartphones. http://www.ericsonchoralcentre.se/wp-content/uploads/K%C3%B6rundret-svensk.pdf
Algotezza Postat 19 februari 2017 Postat 19 februari 2017 Jag kollar Lunds studentsångare första maj live ibland. I fjol var jag på plats i Lundagård. Innan tv-sändningen tog publiken mobilbilder och sångarna fotade publiken med sina mobiler. Fast jag tror de flesta av sångarna hade dem undanstoppade sen.
Bluddrik Postat 19 februari 2017 Postat 19 februari 2017 Fast jag tror de flesta av sångarna hade dem undanstoppade sen. Man kan ju ha texterna på mobilen. Jag undrar bara om inte körsången kommer att dö ut dock?
Algotezza Postat 19 februari 2017 Postat 19 februari 2017 Ja det är väl illa ställt med föryngringen antar jag... Liksom föreningssverige håller på att dö...
Bluddrik Postat 19 februari 2017 Postat 19 februari 2017 Laura Dahlmeier tog fem guld i skidskytte-vm. Det borde inte va möjligt i en sport där det är så lätt att begå misstag. Gladast var nog dock Lowell Bailey som vann sitt första lopp på den här nivån när han tog guld som trettiofemåring.
Bluddrik Postat 19 februari 2017 Postat 19 februari 2017 Ja det är väl illa ställt med föryngringen antar jag... Liksom föreningssverige håller på att dö... Vem behöver föreningar när man har smartphones och appar?
Algotezza Postat 19 februari 2017 Postat 19 februari 2017 Allt förändras. Så är det. Saker och ting varar tills de tar slut. Människans grundbehov av gemenskap och kommunikation består men tar sig nya uttryck.
SnigelDynamit Postat 19 februari 2017 Postat 19 februari 2017 (redigerat) Åh vad jag älskar er! En apph! 😛 :P Redigerat 19 februari 2017 av SnigelDynamit
Dark Of Light Postat 19 februari 2017 Postat 19 februari 2017 En lång dag i bingen.Du din sexatlet. ☺️
Bluddrik Postat 19 februari 2017 Postat 19 februari 2017 Du din sexatlet. ☺️ Har inte ens drömt nåt snusk.
Gäst Postat 20 februari 2017 Postat 20 februari 2017 skit, vill att temperaturen ska bli 0 gradigt.......
Bluddrik Postat 20 februari 2017 Postat 20 februari 2017 skit, vill att temperaturen ska bli 0 gradigt....... Du bor på fel breddgrad. Soligt är det väl i alla fall?
Dark Of Light Postat 20 februari 2017 Postat 20 februari 2017 Morn´ skit, vill att temperaturen ska bli 0 gradigt....... Har du fortfarande feber?
SnigelDynamit Postat 20 februari 2017 Postat 20 februari 2017 Nej nu har ni smittat mig med, huvudvärk och feber, ont i hela kroppen. Måste ändå duscha och ta mig till affären för allt är slut, inklusive kaffe.
Recommended Posts