Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Go' förmiddag - steg upp runt 5.Frugan skulle tidigt till jobbet pga vädret. Jag lagar alltid frukost...

Snöat hela natten. Fortsätter nu. Putins fel som skickar sibiriskt väder från öster på oss.Eller är det Trump som ligger bakom... Allt kan inte skyllas på Kinberg Batra  och Löfvén...

tenor.gif

Postat

Go' förmiddag - steg upp runt 5.Frugan skulle tidigt till jobbet pga vädret. Jag lagar alltid frukost...

Vad lagar du till frukost då?

tänker på amerikanska filmer där man gör pannkakor och annat...

jag dricker oftast bara kaffe med mjölk på morgonen.

jag har inga tider till mat. de har försvunnit.

Postat

Menar du att du inte har tid att äta, eller att du inte har några rutiner?

Postat

Menar du att du inte har tid att äta, eller att du inte har några rutiner?

rutiner. inga rutiner.

har ingen känsla för måltider, inte ens på morgon.

Postat

Vad lagar du till frukost då?

tänker på amerikanska filmer där man gör pannkakor och annat...

Inget komplicerat. Kaffe mackor nypressad apelsinjuice (när vi har apelsiner hemma). Ibland havregrynsgröt när jag är på det humöret. Själv brukar jag inte äta så mycket för min mage vaknar i regel sent. Fast är vi på semester och det är frukostbuffé vräker jag i mig ohämmat. Men då är jag mentalt förberedd...

11 cm snö I Piteå, 15 i Lund?

Nåt sånt....

Postat

Gjorde en "Reklam"-låt.  😑

Jäkligt bra. Ser framför mig barn som leker i snön. Reklam för varm choklad med vispgrädde. Mamman som serverar när barnen kommer in i stugvärmen med rosiga kinder ser ut som en hemmafru från femtiotalet, men är tandläkare vid sidan om.

Har du slutat designa? Jag skulle behöva en vettig rullator.  Ingen är riktigt bra designad.

Postat

rutiner. inga rutiner.

har ingen känsla för måltider, inte ens på morgon.

Jag har lite av samma problem, och det är inte så bra när man är diabetiker och försöker få ordning på blodsockervärdena.

Nu ska jag nog steka några burgare dock.

Postat

Fast är vi på semester och det är frukostbuffé vräker jag i mig ohämmat. Men då är jag mentalt förberedd...

Det var längesen jag var på nåt sånt, men jag har ljuva minnen av hotellfrukostar som utvecklades till rena baconorgier inför personalens och övriga gästers beundrande blickar.

Postat (redigerat)

Inget komplicerat. Kaffe mackor nypressad apelsinjuice (när vi har apelsiner hemma). Ibland havregrynsgröt när jag är på det humöret. Själv brukar jag inte äta så mycket för min mage vaknar i regel sent. Fast är vi på semester och det är frukostbuffé vräker jag i mig ohämmat. Men då är jag mentalt förberedd...

Nåt sånt....

hm gott då!

Jag har lite av samma problem, och det är inte så bra när man är diabetiker och försöker få ordning på blodsockervärdena.

Nu ska jag nog steka några burgare dock.

ok. tur för dig att vi har sötningsmedel såsom aspartam. hehe

macadamia-nötter.har du testat dem? svingoda!

Redigerat av ewroL
Postat

Jäkligt bra. Ser framför mig barn som leker i snön. Reklam för varm choklad med vispgrädde. Mamman som serverar när barnen kommer in i stugvärmen med rosiga kinder ser ut som en hemmafru från femtiotalet, men är tandläkare vid sidan om.

Har du slutat designa? Jag skulle behöva en vettig rullator.  Ingen är riktigt bra designad.

Tack ska du! 🙂 Va roligt att du associerade sådär. Jag tänkte mig tex en bilreklam med öppna vidder och landskap, men ja det passar nog till mycket. 

Mja, tills vidare har jag väl slutat med design. Vad är dåligt med dem då?

Postat

Hur ska man stava egentligen?

Rätt.

Gjorde en "Reklam"-låt.  😑

Scen.

En medelålders ensamstående mamma från Åtvidaberg eller möjligtvis strax utanför Laholm, stretar hemåt på en öde landsväg med sina ICA-kassar i en extremt kraftig snöstorm. Hennes långa rock slår mot hennes vader och man kan se att hennes handväska öppnar sig varvid plånbok och mobil flyger iväg.

Till slut går den ena papperskassen sönder, in den kraftiga vinden sprids hennes inköp. Mjölk och smörpaket, ett paket färdiga tårtbottnar, ett paket ljus och serpentiner samt ett sockerpaket formligen exploderar i den hårda blåsten. Brödpåsen öppnar sig och de färdigskivade brödskivorna seglar iväg.

I sin desperata kamp mot elementen och i en blåögd förhoppning i att kanske, kanske lyckas fånga i alla fall en lördagsgodis påse innan innehållet försvann i stormen, tappar kvinnan både mössa och halsduk. Tappar gör hon även den andra kassen där det ena barnets tilltänkta födelsedags presenter i form av färgkritor, ritpapper och ett plastdiadem flyger iväg i den piskande vinden.

Kvinnan går uppgivet ner på knä och fryser så småningom ihjäl mitt på vägen, ensam stående på knä. Stormen lägger sig. Hon blir sedermera trendigt gruppvåldtagen samt påkörd av en långtradare och slutar som kråkmat i diket.

Här tonar texten fram: Länsförsäkringar, du vet aldrig när du behöver en.

Jag vet inte.... en spontan idé bara. Musiken var väldans bra dock!

Kpd.

Postat

Mja, tills vidare har jag väl slutat med design. Vad är dåligt med dem då?

Det går inte att hitta en som har en korg där man kan ställa pappkassen från ica eller willys när man har varit och handlat, samtidigt som man kan ta ut stegen om man är lång som jag. Ska man kunna gå ordentligt får man klara sig utan en vettig förvaringsplats.

Tycker att en skicklig designer skulle kunna fixa detta. Vederbörande skulle förmodligen bli snorrik och en hjälte i rullatorgänget i hela världen.

Postat

Rätt.

Scen.

En medelålders ensamstående mamma från Åtvidaberg eller möjligtvis strax utanför Laholm, stretar hemåt på en öde landsväg med sina ICA-kassar i en extremt kraftig snöstorm. Hennes långa rock slår mot hennes vader och man kan se att hennes handväska öppnar sig varvid plånbok och mobil flyger iväg.

Till slut går den ena papperskassen sönder, in den kraftiga vinden sprids hennes inköp. Mjölk och smörpaket, ett paket färdiga tårtbottnar, ett paket ljus och serpentiner samt ett sockerpaket formligen exploderar i den hårda blåsten. Brödpåsen öppnar sig och de färdigskivade brödskivorna seglar iväg.

I sin desperata kamp mot elementen och i en blåögd förhoppning i att kanske, kanske lyckas fånga i alla fall en lördagsgodis påse innan innehållet försvann i stormen, tappar kvinnan både mössa och halsduk. Tappar gör hon även den andra kassen där det ena barnets tilltänkta födelsedags presenter i form av färgkritor, ritpapper och ett plastdiadem flyger iväg i den piskande vinden.

Kvinnan går uppgivet ner på knä och fryser så småningom ihjäl mitt på vägen, ensam stående på knä. Stormen lägger sig. Hon blir sedermera trendigt gruppvåldtagen samt påkörd av en långtradare och slutar som kråkmat i diket.

Här tonar texten fram: Länsförsäkringar, du vet aldrig när du behöver en.

Jag vet inte.... en spontan idé bara. Musiken var väldans bra dock!

Kpd.

Du borde jobba som copywriter.

Postat

Valnötter sägs vara bra för levern 😑

Med min samlade erfarenhet av val och nötterna som det står emellan finns det inga som helst hälsobefrämjande egenskaper hos dessa.

Du borde jobba som copywriter.

... eller sitta inne i förebyggande syfte. ☺️

Postat

Det går inte att hitta en som har en korg där man kan ställa pappkassen från ica eller willys när man har varit och handlat, samtidigt som man kan ta ut stegen om man är lång som jag. Ska man kunna gå ordentligt får man klara sig utan en vettig förvaringsplats.

Tycker att en skicklig designer skulle kunna fixa detta. Vederbörande skulle förmodligen bli snorrik och en hjälte i rullatorgänget i hela världen.

Du och Memphis får bygga en tillsammans. 😄 Och bli snorrika och kändisar och få vara med i Paradise Hotel och Se & Hör.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.