CHAE Postat 8 februari 2017 Trådstartare Postat 8 februari 2017 Apropå ingenting alls; vilken är den sämsta lunchen ni satt i er? I sämst som i "inte gott" utan sämst som i "Damn, jag åt bara en Snickers och nu har jag huvudvärk"-kinda-lunch. Ni vet, när ni varit så stressadde/panka/whatever att ni bara tog första, bästa och enda livsmedlet som fanns i kylen. För många år sedan åt jag en burk makrill-filéer till lunch. Det är gott på smörgås t ex men bara som lunch är det bedrövligt. En gång satte jag i mig en liten paket russin och det vart helt värdelöst. Sämst måste dock vara när jag hastigt och lustigt vart luspank student; sista dagen innan CSN-pengarna dök upp åt jag en halv morot och en våldsdrack en flaska päronsoda. Det var utan tvekan superjättesämst. Morot och päronsoda är en skitdålig kombo och jag mådde dessutom illa resten av dagen. Nå, få höra nu 🙂 PäTä som heter duga! 😑
Dark Of Light Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 (redigerat) Apropå ingenting alls; vilken är den sämsta lunchen ni satt i er? I sämst som i "inte gott" utan sämst som i "Damn, jag åt bara en Snickers och nu har jag huvudvärk"-kinda-lunch. Ni vet, när ni varit så stressadde/panka/whatever att ni bara tog första, bästa och enda livsmedlet som fanns i kylen... Nå, få höra nu 🙂 PäTä som heter duga! 😑 Inget imponerande direkt. Som stressad lagerchef åt jag allt ifrån någon ledsen Gorbys pirog (som någon annan fick värma då jag inte ansåg mig ha tid) till chips. Inget bra det där men det går lättare när man är ung. Eller vad säger du Bluddrik? Apropå det så åt jag en semla och öl som frukost sittandes på baksätet i en Amazon mellan två kjolklädda men troslösa töser. Har glömt varför... Kanske var jag bara hungrig? Redigerat 8 februari 2017 av Dark Of Light
Algotezza Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Du var ju på väg mot din första miljon på Spotify, eller? På väg, sa Måns. Det rätta ordet, sa Bill. På väg, sa Bull. Den första miljonen börjar med en krona. Eller hundralapp. Tusen år till så är jag där. 🙂
Algotezza Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 (redigerat) Min värsta lunch: ris de luxe på nån kinarestaurang i Malmö när vi var studenter förra årtusendet. Kokt ris med märkligheter i. Vill helst glömma det. Föredrar varma koppen. Redigerat 8 februari 2017 av Algotezza
Naymari Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Apropå ingenting alls; vilken är den sämsta lunchen ni satt i er? I sämst som i "inte gott" utan sämst som i "Damn, jag åt bara en Snickers och nu har jag huvudvärk"-kinda-lunch. Ni vet, när ni varit så stressadde/panka/whatever att ni bara tog första, bästa och enda livsmedlet som fanns i kylen. För många år sedan åt jag en burk makrill-filéer till lunch. Det är gott på smörgås t ex men bara som lunch är det bedrövligt. En gång satte jag i mig en liten paket russin och det vart helt värdelöst. Sämst måste dock vara när jag hastigt och lustigt vart luspank student; sista dagen innan CSN-pengarna dök upp åt jag en halv morot och en våldsdrack en flaska päronsoda. Det var utan tvekan superjättesämst. Morot och päronsoda är en skitdålig kombo och jag mådde dessutom illa resten av dagen. Nå, få höra nu 🙂 PäTä som heter duga! 😑 Ett ägg som jag fortfarande till idag tror hade gått ut, ihop med en brödskiva som jag märkte var möglig när jag svalt min första tugga. Det blev bara en tugga den lunchen.
Bluddrik Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Det konstigaste jag har ätit, som jag minns, är nog cocosbollar med några burkar starkpäroncider till frukost. Det var under min rock'n'rollperiod när mitt liv kunde vara väldigt osammanhängande. Annars har man ju haft fattigperioder där det bara blivit nudlar och potatis i olika varianter och liknande veckovis.
Naymari Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Ett annat alternativ som hänt är när dagen innan löning, tomt på kontot och det enda man har hemma är proteinpulver. Då tar man en proteinshake och hoppas på det bästa.
CHAE Postat 8 februari 2017 Trådstartare Postat 8 februari 2017 Inget imponerande direkt. Som stressad lagerchef åt jag allt ifrån någon ledsen Gorbys pirog (som någon annan fick värma då jag inte ansåg mig ha tid) till chips. Inget bra det där men det går lättare när man är ung. Eller vad säger du Bluddrik? Apropå det så åt jag en semla och öl som frukost sittandes på baksätet i en Amazon mellan två kjolklädda men troslösa töser. Har glömt varför... Kanske var jag bara hungrig? Min värsta lunch: ris de luxe på nån kinarestaurang i Malmö när vi var studenter förra årtusendet. Kokt ris med märkligheter i. Vill helst glömma det. Föredrar varma koppen. Ett ägg som jag fortfarande till idag tror hade gått ut, ihop med en brödskiva som jag märkte var möglig när jag svalt min första tugga. Det blev bara en tugga den lunchen. Det konstigaste jag har ätit, som jag minns, är nog cocosbollar med några burkar starkpäroncider till frukost. Det var under min rock'n'rollperiod när mitt liv kunde vara väldigt osammanhängande. Annars har man ju haft fattigperioder där det bara blivit nudlar och potatis i olika varianter och liknande veckovis. Ett annat alternativ som hänt är när dagen innan löning, tomt på kontot och det enda man har hemma är proteinpulver. Då tar man en proteinshake och hoppas på det bästa. 😆 :lol: 😆 Och jag som trodde att jag varit illa ute 😛 Längstahianer kan man fan i mig lita på 🥰
Naymari Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 😆 :lol: 😆 Och jag som trodde att jag varit illa ute 😛 Längstahianer kan man fan i mig lita på 🥰 Haha, jag har levt på under existensminimum (enligt wiki 3880:-/mån) sommaren och hösten 2016. Man blir desperat emellanåt då. 😑 Nu rullar det bättre dock!
CHAE Postat 8 februari 2017 Trådstartare Postat 8 februari 2017 Haha, jag har levt på under existensminimum (enligt wiki 3880:-/mån) sommaren och hösten 2016. Man blir desperat emellanåt då. 😑 Nu rullar det bättre dock! Konstigt nog hade jag alltid vin, cigg och kaffe hemma när jag pluggade i Norrköping. Mat vart liksom sekundärt 😳 Man hängde i något kollektiv och plötsligt spontanlagades det mat och eftersom man befann sig där så vart man bjuden. På något jävla sätt överlevde jag. Så klart bjöd man igen men då hade ju pengarna rullat in. Skulle jag köra en sådan där russinlunch nu så skulle jag ju välta hela jävla jobbet efter två minuter. Man lär sig att vara vuxen, liksom 😄
Naymari Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Konstigt nog hade jag alltid vin, cigg och kaffe hemma när jag pluggade i Norrköping. Mat vart liksom sekundärt 😳 Man hängde i något kollektiv och plötsligt spontanlagades det mat och eftersom man befann sig där så vart man bjuden. På något jävla sätt överlevde jag. Så klart bjöd man igen men då hade ju pengarna rullat in. Skulle jag köra en sådan där russinlunch nu så skulle jag ju välta hela jävla jobbet efter två minuter. Man lär sig att vara vuxen, liksom 😄 När jag pluggade hade jag det väldigt bra. Det är ju Nu efteråt jag levt på luft 😑
CHAE Postat 8 februari 2017 Trådstartare Postat 8 februari 2017 (redigerat) @Nay 3880 spänn i månaden är fan i mycket cash 😮 Många russinpaket though 😑 När jag pluggade hade jag det väldigt bra. Det är ju Nu efteråt jag levt på luft 😑 ...och kärlek 🥰 Redigerat 8 februari 2017 av CHAE
Naymari Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 @Nay 3880 spänn i månaden är fan i mycket cash 😮 Många russinpaket though 😑 ...och kärlek 🥰 Ja, det är mycket! Jag hade det för 2 månaders leverne. 😑
slejnard Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Minns inte nån specifik sämsta lunch. Nån ynklig räkmacka på grand hotell kanske ☺️ Nä skämt åsido. Gjorde dock mycket storkok när jag hade det knapert och åt samma mat hela veckan! Jå Grahn måste titta in nån gång på längstakaffe! 😮
Pico Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 (redigerat) Du hade nån teori om det där va? Har du inget på gång? Njae, det var inte min teorin från start... Möjligen att vi kollektivt bara konstaterade att när nån längstian haft en kraschad relation så "ersattes" den på annat håll... Summan av alla längsta-relationer är konstant, bara medlemmar och bäjbsen som varierar. 😄 Edit: Nepp, säkert tokjävla långt från att jag skulle ha något på gång fast vad vet jag om det egentligen... Jag brukar oftast vara sist av någon jävla anledning att veta om jag har något på gång. Redigerat 8 februari 2017 av Pico
Pico Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 (redigerat) Apropå ingenting alls; vilken är den sämsta lunchen ni satt i er? I sämst som i "inte gott" utan sämst som i "Damn, jag åt bara en Snickers och nu har jag huvudvärk"-kinda-lunch. Ni vet, när ni varit så stressadde/panka/whatever att ni bara tog första, bästa och enda livsmedlet som fanns i kylen. För många år sedan åt jag en burk makrill-filéer till lunch. Det är gott på smörgås t ex men bara som lunch är det bedrövligt. En gång satte jag i mig en liten paket russin och det vart helt värdelöst. Sämst måste dock vara när jag hastigt och lustigt vart luspank student; sista dagen innan CSN-pengarna dök upp åt jag en halv morot och en våldsdrack en flaska päronsoda. Det var utan tvekan superjättesämst. Morot och päronsoda är en skitdålig kombo och jag mådde dessutom illa resten av dagen. Nå, få höra nu 🙂 PäTä som heter duga! 😑 Ångestpåtvingad lunch (eller, kan ha varit middag om jag skall vara ärlig) i form av en gnutta müsli (en deci eller så) mixat med halvkoppen kaffe och ett par sockerbitar. Tomt skafferi, kyl i kombination med tokångest och en blodsockernivå som bara drog käpprätt åt helvete. 😆 Ångestens relevans i just det här fallet då innebar att jag var totalt ointresserad av att befinna mig i nåt som ens kunde påminna om sociala situationer. Att gå och handla fanns inte med bland möjliga lösningar den dagen. Redigerat 8 februari 2017 av Pico
Pico Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Sitter just nu och käkar frukost/lunch/middag för de senaste tre dagarna faktiskt... 2 vårrullar och 6-7 köttbullar."Food is optional, sleep is optional." -Apotekstjack
CHAE Postat 8 februari 2017 Trådstartare Postat 8 februari 2017 Njae, det var inte min teorin från start... Möjligen att vi kollektivt bara konstaterade att när nån längstian haft en kraschad relation så "ersattes" den på annat håll... Summan av alla längsta-relationer är konstant, bara medlemmar och bäjbsen som varierar. 😄 Inte för mig 😉 Ångestpåtvingad lunch (eller, kan ha varit middag om jag skall vara ärlig) i form av en gnutta müsli (en deci eller så) mixat med halvkoppen kaffe och ett par sockerbitar. Tomt skafferi, kyl i kombination med tokångest och en blodsockernivå som bara drog käpprätt åt helvete. 😆 Ångestens relevans i just det här fallet då innebar att jag var totalt ointresserad av att befinna mig i nåt som ens kunde påminna om sociala situationer. Att gå och handla fanns inte med bland möjliga lösningar den dagen. Hey man, där har jag också varit back in the day 😐 För jävligt-faktorn på det tillståndet är skyhög 🙁
Bluddrik Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Det kan ha varit käket om man gick ut och åt med någon och det inte funkade alls och man bara ville komma därifrån och tuggorna bara växte i munnen.
Pico Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Jävlar... Hans Rosling bara gick och dog igår och ingen hade frågat mig om lov! 🙁
Bluddrik Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Ångestens relevans i just det här fallet då innebar att jag var totalt ointresserad av att befinna mig i nåt som ens kunde påminna om sociala situationer. Att gå och handla fanns inte med bland möjliga lösningar den dagen. Du mår väl inte så där nu mera hoppas jag?
slejnard Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Jävlar... Hans Rosling bara gick och dog igår och ingen hade frågat mig om lov! 🙁 Tråkigt 🙁
Dark Of Light Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 Ja det är då faen vad folk tar sig friheter!
Gäst Postat 8 februari 2017 Postat 8 februari 2017 (redigerat) Hela världens radio, tidsdödare... http://radio.garden/ lyssna på radio i Afrika t.ex Redigerat 8 februari 2017 av ewroL
Recommended Posts