Dark Of Light Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 1 minut sedan, slejnard säger: Feber? 😮 Krya påse! ☺️ Jåh, inte mycket. Men lite. Mycket lite men inte så lite att det inte är alls utan en del. Skulle säga någonstans mellan lite och mycket lite. Äh, man är lite såsig i huvet... mer än vanligt alltså. 😄
Dark Of Light Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 En och annan PT fixar man ju ändå t ex. 😑
slejnard Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 13 minuter sedan, Dark Of Light säger: Du har ett så satans härligt progg uttryck, rena -70 talet kunde det vara när man hör det! Liiite småsur sång här och var men vad faen, resten är ju guld! 🙂 Tusen tack kompis! 🙂
Vesuvius Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Det är bara jag som funderar på lägre tonart. Kan det va så att jag har fel?
Neosus Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Nä jag tror att du har rätt! En lägre tonart och lite behagligare att sjunga till och lättare att hitta dom höga tonerna...
Vesuvius Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Hur ska man göra för att svara i den här tråden? https://forum.studio.se/topic/113630-norb/
slejnard Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Måste börja kolla tonart innan jag börjar spela in! ☺️
slejnard Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Det är ju ofta så att jag kommer på melodin efter att jag trackat.
Vesuvius Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 7 minuter sedan, slejnard säger: Det är ju ofta så att jag kommer på melodin efter att jag trackat. Folk har så olika metoder. För mig kom alltid melodin först, och den var i sin tur en följd av en text jag ofta jobbat på under lång tid. När kommer texten in för din del?
slejnard Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Texten kommer mot slutet och går ganska fort att skriva...oftast.
Dark Of Light Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Jåh. Visst är det så att det är oerhört lätt att "höga till" rösten lite, speciellt rock musik. Jag led länge av det också. Kanske är det så att man inte tar sig tid att repa in låten lite först. Utan in med musiken (gärna av andra också för att riktigt krångla till det) sedan nynnar man till en sångmelodi, vidare snabbt med text och vips så har man inte tänkt ända fram med just sångtekniken. Den om någon borde ju sitta efter så många år som man härjat men...
Dark Of Light Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 1 timme sedan, Vesuvius säger: Hur ska man göra för att svara i den här tråden? https://forum.studio.se/topic/113630-norb/ 😄 En rätt så bra fråga faktiskt.
Vesuvius Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 42 minuter sedan, Dark Of Light säger: 😄 En rätt så bra fråga faktiskt. Jo men är det inte nåt fel?
Dark Of Light Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 25 minuter sedan, Vesuvius säger: Jo men är det inte nåt fel? Japp. (Bajsforum?)
slejnard Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 Nån som spelar quizkampen eller ruzzle? 😮 adda slejnard ☺️
Dark Of Light Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 😑 Luddigt i huvet. Att ha feber kan vara lite mysigt också.
Vesuvius Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 36 minuter sedan, Dark Of Light säger: 😑 Luddigt i huvet. Att ha feber kan vara lite mysigt också. Lägg till några cognac så blir det ännu bättre.
Dark Of Light Postat 4 december 2017 Postat 4 december 2017 37 minuter sedan, Vesuvius säger: Lägg till några cognac så blir det ännu bättre. Slut 🙁 Nåja. Bara att sova bort eländet. G'fnatti. ☺️
Recommended Posts