Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat
1 hour ago slejnard sa:

Tar mig inte till jobbet idag. Å inge SMÄKK blir det heller.

Du får väl ta skotern, en sådan har väl alla norrlänningar med lite självaktning!? 😛

Här är det barmark maximum, mulet och regnigt.

Postat

Även här söderöver hörde det till att man ägde en spark när jag var barn. Sedan blev det så dåliga vintrar så det försvann. Den enda sparken jag har sett till på senare år när det har varit en del snövintrar tillhör en kvinna som jag tror kommer från Sri Lanka. Hon brukar ha den när hon handlar.

Har ni inte sparkar där norröver?

Postat

Jag minns vagt hur vi satte ihop långa tåg av sparkar och for fram som självmordspiloter när väglaget tillät.

Alla barn löpte liksom vind för våg på den tiden. Det är konstigt att några av oss överlevde.

Postat

Alla ungar var ute jämt, tills morsan stod  på balkongen och skrek att man skulle komma hem. Hörde man inte själv var det nån annan unge som hade hört och vidarebefordrade. 

Postat
30 minutes ago slejnard sa:

Det är alltså en leksak jag fotade ute. Roligt skämt va? 😄

Det låter som om du skulle ha behövt en fullversion av den där.

Postat
48 minutes ago Vesuvius sa:

Var det det dom vann?

Nä 250000 för ett konstverk vann dom. Men han hade uppe en klocka för halv miljon som kärringen bytte bort... 

Stackars.. 😮

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.