Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Där är han ju! I färg också ☺️

Dessutom en av årets snyggaste PTs! Ja förutom några av mina då förstås.

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Tack, har några till såna liknande. Vad är egentligen detta för stuk? Ackorden är då färgade här å

Får en liknande känsla som med den förra, att det kunde handla om demos gjorda före SD-tiden. Detta är lite mer psykedeliskt än det mesta de gjorde vid den tiden. De blev riktigt bra när de kom på hur de skulle blanda "snårigheten" i musiken med lite enklare och mer "kommersiella" inslag.

Postat

Det kan bli svårare att hitta på melodier som sätter sig om man kör med knepiga ackord. Jag gjorde alltid melodierna först och sen la jag till lite knepighet när jag kunde, men jag har aldrig kunnat spela nåt vidare.

Postat

Tog en morgonsiesta ☺️

Kan inte se Dvibe då jag ej har Twitter 😑

KPD

Eller ja jag kan se honom men inte länken 😳

Jag ser både Dvibe och länken. Har ingen Twitter heller. Säga vad man vill om Trumpen men teckna det kan karln.

Postat

Finns fler bilder där på det twitterkontot, en "han ritat sig själv", en med en "dinosar" med mera xD

Älskar internet.

Synd att det inte går att spara ner gif:arna.. annars hade jag postat dem direkt istället 🙂

Postat (redigerat)

Jo där låtarna står. Nu kollar jag via mobilen. Ser säkert klarare ut på en dataskärm

Ja, den är lite svår på mobil. Ska försöka göra en mobilanpassad sen när den här är färdig..

Tack för tipsen och komplimangerna, Slej och Bluddrik  🙂 .. Jag gör den egentligen mest för att det är kul. Hur mkt trafik har jag lixom? xD

Redigerat av D Vibe
Postat

Ja, den är lite svår på mobil. Ska försöka göra en mobilanpassad sen när den här är färdig..

Tack för tipsen och komplimangerna, Slej och Bluddrik  🙂 .. Jag gör den egentligen mest för att det är kul. Hur mkt trafik har jag lixom? xD

Lite snabba tips från en som arbetar med sånt här:

- Undvik intern CSS och JS

- Använd gärna klasser istället för ID. Går att återvända och tar mindre prestanda att generera.

- Försök undvika sidledsscroll

- Iframes blev lite gammalmodigt för jättemånga år sedan. Om du ändå jättegärna vill separera filerna så använd typ PHP eller något för det.

Postat

Ja, jag hatar smartphones, så inte för min skull.

Hur mycket trafik hade Avicii när han var på Studio forum. Han fick inte ens nån trafik Studio forum.

Postat

Lite snabba tips från en som arbetar med sånt här:

- Undvik intern CSS och JS

- Använd gärna klasser istället för ID. Går att återvända och tar mindre prestanda att generera.

- Försök undvika sidledsscroll

- Iframes blev lite gammalmodigt för jättemånga år sedan. Om du ändå jättegärna vill separera filerna så använd typ PHP eller något för det.

Tack för tipsen! MEd intern CSS och JS menar du då att de ligger i html-filen? Har också tänkt på att det borde vara bättre att lägga det mesta av CSS:en i separata filer 🙂

Jag har lite svårt att särskilja när jag ska använda ID och klasser, men det är klart att det borde vara bättre att köra klasser för att påverka ett övergripande ID istället för att göra helt nya attribut som är typ samma på varje 🙂

Sidledesscroll ska det inte vara, det råkade bli så i huvudrutan p g a tooltips-bubblorna, men det ska försvinna 🙂

Iframes kör jag mest för att det är lättare. Men kan man med hjälp av php ladda in en separat html-fil?

Ja, jag hatar smartphones, så inte för min skull.

Hur mycket trafik hade Avicii när han var på Studio forum. Han fick inte ens nån trafik Studio forum.

Haha, sant 😉

Postat

Tack för tipsen! MEd intern CSS och JS menar du då att de ligger i html-filen? Har också tänkt på att det borde vara bättre att lägga det mesta av CSS:en i separata filer 🙂

Jag har lite svårt att särskilja när jag ska använda ID och klasser, men det är klart att det borde vara bättre att köra klasser för att påverka ett övergripande ID istället för att göra helt nya attribut som är typ samma på varje 🙂

Sidledesscroll ska det inte vara, det råkade bli så i huvudrutan p g a tooltips-bubblorna, men det ska försvinna 🙂

Iframes kör jag mest för att det är lättare. Men kan man med hjälp av php ladda in en separat html-fil?

Nej tvärtom, skapa en separat CSS-fil (och JS-fil) och lägg all kod där och länka dit.

Dom flesta frontend-utvecklare these days skippar ID helt och hållet helt enkelt för att det inte finns några direkta fördelar med det.

Yes, i PHP finns det ett include-kommando, som du kan använda för att ladda in andra PHP-filer (eller vanliga HTML-filer för den delen). Eller så lägger du bara koden där rätt i, det är ju ingen jättestor hemsida du har. 🙂

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.