Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2017 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

3 hours ago Vesuvius sa:

Moderkaka

En 3/4 moderkaka 
1 potatis 
4 msk färsk persilja 
2 morötter 
3 selleri 
1 zucchini 
1 tomat 
1 lök 
Hacka ingredienserna i små bitar. Rulla moderkakan i en blandning av en matsked mjöl, en tesked salt, en halv tesked paprikapulver, ett kryddmått? kryddnejlika, ett kryddmått peppar och 6-8 korianderfrön. Sautera moderkakan i 2 matskedar olja, häll i grönsakerna och ca en liter vatten. Koka upp och låt sedan puttra i en timme.

Man kan ju lätt tänka sig att förberedelserna tar längre tid än själva tillagningen av denna... rätt. Bara tänk tillverkningen av råvaran och 9 månaders väntetid för mognaden. Kanske finns det moderkaka att köpa på ICA i Åtvid? Fråga vet jag! 😛

 

Var och opererade bort några födelsemärken i rygg och nacke förut. Några stygn blev det p d. Tänkte för mig själv att om någon frågar om ärren kan jag säga att jag fått ryggskott (raggadish). Fullt trovärdigt i dagens läge. Apropå dålig humor så rekommenderade doktorn mig efteråt att; "stanna hemma idag från jobb, undvika alkohol, lättklädda kvinnor samt tunga lyft den närmsta tiden".

Inga problem med att undvika den första och andra punkten, värre med den tredje 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
7 hours ago Vesuvius sa:

Du får skaffa ett sånt här. Rock'n'Roll.

attachment.php?attachmentid=56894&d=1409

Coolt men lite stelt? Jag försöker ha gitarrbandet över höger axel ibland för att slippa nöta mer på ondaxeln. Eller så gubbsitter jag på en Barpall från Biltema...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minutes ago Dark Of Light sa:

Man kan ju lätt tänka sig att förberedelserna tar längre tid än själva tillagningen av denna... rätt. Bara tänk tillverkningen av råvaran och 9 månaders väntetid för mognaden. Kanske finns det moderkaka att köpa på ICA i Åtvid? Fråga vet jag! 😛

 

Var och opererade bort några födelsemärken i rygg och nacke förut. Några stygn blev det p d. Tänkte för mig själv att om någon frågar om ärren kan jag säga att jag fått ryggskott (raggadish). Fullt trovärdigt i dagens läge. Apropå dålig humor så rekommenderade doktorn mig efteråt att; "stanna hemma idag från jobb, undvika alkohol, lättklädda kvinnor samt tunga lyft den närmsta tiden".

Inga problem med att undvika den första och andra punkten, värre med den tredje 😄

Ja alkohol.... Att supa mig full känns som nåt jag skulle vilja ha rejält betalt för att göra nuförtiden. Förr ville jag gärna supa bra nog. Meningslöst för det mesta, o fyllsjuka, fy fan vad bortkastat ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minutes ago Dark Of Light sa:

 Kanske finns det moderkaka att köpa på ICA i Åtvid? Fråga vet jag! 😛

Var och opererade bort några födelsemärken i rygg och nacke förut.

Nä fy fan.

Det är väl inga såna där illavarslande eller vad det heter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag laddade upp en låt här på studio forum, men ångrade mig efteråt. Hur raderar jag den? Jag hittar inget sånt alternativ efter det nya utseendet etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago slejnard sa:

😄

 

besiktning av bil kl 15.40! PD!

Hur gick d? 😮

1 hour ago Guitar Nilsson sa:

Ja alkohol.... Att supa mig full känns som nåt jag skulle vilja ha rejält betalt för att göra nuförtiden. Förr ville jag gärna supa bra nog. Meningslöst för det mesta, o fyllsjuka, fy fan vad bortkastat ändå.

Kan bara hålla med, men ibland så. Med åren har man "mognat till" så pass att man vet var gränserna går. Oftast blir det några bärs eller fin cognac.

1 hour ago Vesuvius sa:

Nä fy fan.

Det är väl inga såna där illavarslande eller vad det heter?

Näh, bara obekväma och smått skavande. Allt är nog lungt men de skickades för analys. 🙂

21 minutes ago slejnard sa:

Vart älgköttfärs å mandelpotatis pd! Gott så inni!

Vagott!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minutes ago ewroL sa:

Jag laddade upp en låt här på studio forum, men ångrade mig efteråt. Hur raderar jag den? Jag hittar inget sånt alternativ efter det nya utseendet etc.

Redigera inlägget, radera låten och skriv något lämpligt? Eller PMa CHAE.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minutes ago ewroL sa:

Jag laddade upp en låt här på studio forum, men ångrade mig efteråt. Hur raderar jag den? Jag hittar inget sånt alternativ efter det nya utseendet etc.

 Vilken låt är det?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago CHAE sa:

 Vilken låt är det?

det behövs ingen moderering, tack ändå.

fixade det med att byta till en annan låt, byta namn och fil etc allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago slejnard sa:

Bilen gick igenom ua. Skönt! 

Vagott! 🙂

1 hour ago Vesuvius sa:

Annars kunde du ju ha ätit upp dom.

Tanken föresvävade mig faktiskt...

25 minutes ago Vesuvius sa:

Intressant vetenskapens värld i kväll om hur vi fick ögon.

I Åtvid? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

44 minutes ago Vesuvius sa:

Intressant vetenskapens värld i kväll om hur vi fick ögon.

 

18 minutes ago Dark Of Light sa:

[...]

I Åtvid? 😳

😆

 

* * *

Imöra åker familjen CHAE till Fuerteventura🥰

Hej så länge på er!🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...