Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Va vart e för mat? 😮

Pasta å spenat å kött från 50-kilos kalkonen!

Jag köpte tre lite dyrare färdigrätter med den där kocken på framsidan. Det var rea. Sen blev det lite småblock. Det är ebb i kassan. Får inte hjonbidraget förrän på torsdag.

Nu ska jag försöka uppamma energi till att steka några burgare. Har en massa köttfärs.

Postat (redigerat)

Burgare är helt ok men något annat som också är rätt nice är bacon- och pastapytt.

Koka upp pastan (fulkornspasta är ball eller alternativet tockendäringa pasta Tricololore som också fungerar). Medan pastan kokar upp steker du på hackad bacon. När det gått ett slag hackar du ned paprika (röd och gul gillar jag i alla fall). Sambon brukar även ha tomater i men det är överkurs. Salta. peppra och joxa ner lite basilika. Stek ihop allting under tämligen muntra hurra-rop. Sedan kommer creme fraiche och det häller man över alltihopa och låter allting koka ihop.

Nu är pastan färdig! Häll av och vänd ner bacon-tjofräset. Klart! 😎

Bra lådmat att ha med på jobbet 🙂

Redigerat av CHAE
Postat

Burgare är helt ok men något annat som också är rätt nice är bacon- och pastapytt.

Koka upp pastan (fulkornspasta är ball eller alternativet tockendäringa pasta Tricololore som också fungerar). Medan pastan kokar upp steker du på hackad bacon. När det gått ett slag hackar du ned paprika (röd och gul gillar jag i alla fall). Sambon brukar även ha tomater i men det är överkurs. Salta. peppra och joxa ner lite basilika. Stek ihop allting under tämligen muntra hurra-rop. Sedan kommer creme fraiche och det häller man över alltihopa och låter allting koka ihop.

Nu är pastan färdig! Häll av och vänd ner bacon-tjofräset. Klart! 😎

Bra lådmat att ha med på jobbet 🙂

Hur mycket av allt ska det va? Ska det va färska tomater? Ska det va basilika från en kryddburk? Hur mycket creme fraiche?

Postat (redigerat)

Hur mycket av allt ska det va? Ska det va färska tomater? Ska det va basilika från en kryddburk? Hur mycket creme fraiche?

Ett paket bacon räcker till ungefär två portioner. Färska eller bruktomater spelar ingen roll. De färska är ju lite roligare i smaken iofs. Färsk eller torkad basilikum spelar ingen roll. En burk creme fraiche brukar jag ha 🙂

Redigerat av CHAE
Postat

Bruktomater.

Jag ska sova strax. Lite besviken på Bluddriks lama respons på min seeeeena gratulation. 

Fick inte ens en handshake.

INTE ENS.

🙁

Postat

Bruktomater.

Jag ska sova strax. Lite besviken på Bluddriks lama respons på min seeeeena gratulation. 

Fick inte ens en handshake.

INTE ENS.

🙁

Bruktomater indeed

Inget handjob för vare sig dig eller Bluddrik? 🙁

Postat

Kvartsfinal mot Frankrike i handbolls-vm. Matchen börjar 19.00 i i TV 5. VM går i Frankrike, och Frankrike är guldfavoriter. Sverige tycks inte va helt borträknade trots allt.

Postat

Hur sjuk är du?

Avancerad hosta, men den börjar ge sig så smått. Febrigt, närmare 39 sist jag orkade kolla med åtföljande svettningar och frossa. Ont i halsen av allt hostande + magmusklerna av samma anledning. Ingen sång alltså trots flera idéer i pipelinen. Sover illa, vaknar i stort sett varje timma. Jag kan inte ens skriva nu... Ja, du ser ju själv.

Nåja, det går åt rätt håll verkar det som. Nu orkar jag åtminstone kolla på TV eller nåt. Jag har bara en fundering... Hur blir det med kaffet imorgon? 😕

Postat

Avancerad hosta, men den börjar ge sig så smått. Febrigt, närmare 39 sist jag orkade kolla med åtföljande svettningar och frossa. Ont i halsen av allt hostande + magmusklerna av samma anledning. Ingen sång alltså trots flera idéer i pipelinen. Sover illa, vaknar i stort sett varje timma. Jag kan inte ens skriva nu... Ja, du ser ju själv.

Nåja, det går åt rätt håll verkar det som. Nu orkar jag åtminstone kolla på TV eller nåt. Jag har bara en fundering... Hur blir det med kaffet imorgon? 😕

Hoppas du är bra i morrn.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.