Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2017 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons

Pocahontas....

Hälsade på en kompis vars ungar satt och tittade på denna Disneyorgie i  färgkaskader in absurdum och lika många kanaler med ljud i sin telewizioonnsapparat. Ett helt folkmord tjusigt förpackat i en musikal med en sjungande tvättbjörn. Är det helt i sin ordning? Verkligen? Den verkliga historien hyfsat bearbetad där en bunt vita män kommer och mutar en naiv hövding, dödar alla krigare och nuppar sönder en indianprinsessa som senare visas upp bland de vitas societet som ett prima exempel på en tämjd vilde.

På den här sidan om Mel Brooks, när kommer historien i Disneyformat om Auschwitz? Där någon av de sexuellt uttnyttjade kvinnliga fångarna blir kär i en skjutglad fångvaktare och efter förvecklingar och hundra sånger senare tillsammans med barn som utsatts för kemiska experiment, så får de varandra till dansande swastikas i slutet. Kanske kunde man kasta in en söt kloakråtta och några likmaskar i gullegull version som bifigurer för att lätta upp det dystra en smula?

Man vill ju se merchen som kommer att krängas på McDonalds till den filmen. Man hajjar ju att historien inte alltid är så barnvänlig men snacka om historieomskrivningar...

Jag tar 1 kpd och försöker att fundera mindre.

Dela på andra sajter

Quetzalcoatl (oregistrerad)

Pocahontas....

Hälsade på en kompis vars ungar satt och tittade på denna Disneyorgie i  färgkaskader in absurdum och lika många kanaler med ljud i sin telewizioonnsapparat. Ett helt folkmord tjusigt förpackat i en musikal med en sjungande tvättbjörn. Är det helt i sin ordning? Verkligen? Den verkliga historien hyfsat bearbetad där en bunt vita män kommer och mutar en naiv hövding, dödar alla krigare och nuppar sönder en indianprinsessa som senare visas upp bland de vitas societet som ett prima exempel på en tämjd vilde.

På den här sidan om Mel Brooks, när kommer historien i Disneyformat om Auschwitz? Där någon av de sexuellt uttnyttjade kvinnliga fångarna blir kär i en skjutglad fångvaktare och efter förvecklingar och hundra sånger senare tillsammans med barn som utsatts för kemiska experiment, så får de varandra till dansande swastikas i slutet. Kanske kunde man kasta in en söt kloakråtta och några likmaskar i gullegull version som bifigurer för att lätta upp det dystra en smula?

Man vill ju se merchen som kommer att krängas på McDonalds till den filmen. Man hajjar ju att historien inte alltid är så barnvänlig men snacka om historieomskrivningar...

Jag tar 1 kpd och försöker att fundera mindre.

😆  Sanslöst.

Dela på andra sajter

Man har ju förstått att rasism är ok när det gäller japaner. Tänker på dom där tre sumobrottarna i byggreklamen.

Man undrar vad som hade hänt om någon hade gjort nåt liknande med tre negerkungar? Men indianer kanske hade gått bra? Eller?

Dela på andra sajter

Då börjar snart fotbolls-em för svenska damerna med match mot tyskland. Sverige har tio raka förluster i mästerskapsmatcher så vinstchansen är liten. Så här sitter oddsen.

Tyskland-Sverige 1,51 3,65 6,10

Dela på andra sajter

Jag kände en som var rädd för rulltrappor. 🙂

Jag kände en som inte åt rulltårta.

Dela på andra sajter

Är det nån som har kanal 9? Är bild och ljud ur synk hos er också?

Dela på andra sajter

Ninja på det! 

Nä har inte kanal 9 här. 

Tack. Då slipper jag undra.

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.