Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2017 (alias Längstah)

CHAE

Recommended Posts

Annons

Good ass morning too yah. Hur går det med busskörandet?

Jodå det går rätt så bra. Inga olyckor ännu. (Men nån gång ska vi väl fixa..)  ☺️

Vi är inte klara med kortet ännu förresten men nu är vi ute på praktik. 

Redigerat av Neosus
Dela på andra sajter

Man blir imponerad... eller ska jag säga impregnerad av vädershamanernas tolkningar och omskrivningar av något som troligtvis är samma sak.

Vad är egentligen skillnaden mellan;  tillfälligt regn, periodvis regn, regnskur, en övergående regnskur och tidvis regn?

All djävla regn är övergående, tillfällig och förekommer periodvis vissa tider.

Det kanske ger, för den inom väderritualer oinvigde, en aura av mystik och djup kunskap att svänga med dessa ord. Jag blir allt mer övertygad om att meteorologi (som dessutom har lika mycket att göra med läran om meteorer som en urolog är en djävel på väggklockor) inte är mycket mer än rena chansningar som bekräftas via fönstermetoden. Inte alls några dyra vädersatelliter eller superdatorer.

Alla som har en väderapp i mobilen kan med spänning följa hur spådomarna ändras timma för timma allteftersom shamanerna iakttar himlen. Plötsligt blåser det åt vänster! "Gör om spådomen, chansa vilt, nämn något om regn och omväxlande molnighet. Det kan inte gå fel."

Man kunde ju göra en TV-komedi med temat.

Jag säger BAH och intar en tillfällig, övergående, tidvis kpd.

Nu.

Dela på andra sajter

Quetzalcoatl (oregistrerad)

Trodde att de var motorcykel-folk (?) Är det samma svåger som lånade din Squier-gurka för några år sedan?

Vore ball som fan 😮  Hör av er när ni bestämt något 🙂

Jäpp. Han har en gammal motorcykel också.

Det blir nog inte av som vanligt.

Dela på andra sajter

Grattis, jag förstår att du är stolt Quadrippelmegarecept! Hur var det nu med utskällningen som du gav vårdpersonalen härom dagen? Detaljer, detaljer...

Jag vet inte riktigt. Hon ringde när jag tog en tupplur och jag var rätt dimmig, men jag misstänker att jag gick för långt. Jag tycker bättre om att köra en kyligare stil numera.

Dela på andra sajter

Ny hobby! Skapa ljud som låter typ som Roland D50s Soundtrack.

Jag är nog knäpp som sitter och meckar med sånt här, men fasen vad skoj det är.

Jag kan inte spela soundcloudfiler, men menar du alltså ljudet soundtrack, som låter som en missnöjd katt, som dom har haft på varenda synt i snart 30 år?

Jag har aldrig fattat vad man ska det ljudet till.

Dela på andra sajter

Härligt!

Trippla gigs idag 😑

Du är som Calle Jularbo när han for runt i parkerna, men hade en Cadillac. 

Och dragspel.

Dela på andra sajter

Du är som Calle Jularbo när han for runt i parkerna, men hade en Cadillac. 

Och dragspel.

Missförstod viss lite.

Dela på andra sajter

Meteorolog var ett jobb jag funderade när jag var grabb, men sen insåg jag att man måste plugga en massa matte och fysik. Det var det.

Dela på andra sajter

Just ja

Och med ett sånt där lång utdraget irriterande inlägg också.

Det är DOL's fel.

Dela på andra sajter

Jag vet inte riktigt. Hon ringde när jag tog en tupplur och jag var rätt dimmig, men jag misstänker att jag gick för långt. Jag tycker bättre om att köra en kyligare stil numera.

Gott! Då slipper du byta namn så ofta Qwhateverhisface

Missförstod viss lite.

Man kan aldrig, jag upprepar aldrig, missförstå ett dragspel.

Meteorolog var ett jobb jag funderade när jag var grabb, men sen insåg jag att man måste plugga en massa matte och fysik. Det var det.

Vilket jobb egentligen. Betalt för att chansa och blir det fel så gör det inget. Man undrar ju vad pluggandet ska tjäna till. Folk har spått väder i kaffesump med bättre precision.

Och med ett sånt där lång utdraget irriterande inlägg också.

Det är DOL's fel.

Nu låter du som min ex-hustru.

Dela på andra sajter

Din värsta mardröm?

Åh nej, det är jag själv Qissmequick. ☺️ Men allt är mitt fel enligt henne. Budgetunderskottet, cancer, världsfreden, SD, hennes övervikt, dragspel, att äktenskapet gick åt helsefyr.

Fruntimmer...

Granntösen är ok trots allt.. och några till.

Jag är ju DoL trots allt. 😎

Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.