Bluddrik Postat 20 januari 2017 Postat 20 januari 2017 Typ nu, menar du? Jag är fan inte helt hundra på att Trump ens känner till förhållandet representanthuset/senat/kongressen. Sånt har han väl folk till? Jag menar mera om han kommer under press.
Pico Postat 20 januari 2017 Postat 20 januari 2017 (redigerat) Sånt har han väl folk till? Jag menar mera om han kommer under press. Jo, absolut har han folk till sånt men jag menar att när han inser att det inte bara är att exempelvis beordra Mexico att betala för en mur så kanske han blir putt. Mexico har förvisso galet lite att göra med hur den amerikanska staten med kongress och kammare fungerar men ändå... Trump känns som århundradets jättebebis! Rent av en "tremendous" bebis! Redigerat 20 januari 2017 av Pico
Pico Postat 20 januari 2017 Postat 20 januari 2017 Världen blir mer och mer spännande. Well put! Jag kan inte påstå att jag är rädd att ett tredje världskrig står för dörren eller liknande - det känns direkt osannolikt... Det som kanske skulle kunna skrämma är väl handelsavtal och liknande. Egoism från högsta ort i Amerikat lär inte gynna varken USA eller världen i det långa loppet. Så går mina tankar i alla fall...
Bluddrik Postat 20 januari 2017 Postat 20 januari 2017 Well put! Jag kan inte påstå att jag är rädd att ett tredje världskrig står för dörren eller liknande - det känns direkt osannolikt... Det som kanske skulle kunna skrämma är väl handelsavtal och liknande. Egoism från högsta ort i Amerikat lär inte gynna varken USA eller världen i det långa loppet. Så går mina tankar i alla fall... Frihandel och avregleringar har ju varit svaret på allt de senaste årtiondena. Jag har inte lyckats luska ut riktigt vad Trump egentligen vill när det gäller detta.
Pico Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 Frihandel och avregleringar har ju varit svaret på allt de senaste årtiondena. Jag har inte lyckats luska ut riktigt vad Trump egentligen vill när det gäller detta. Kommer du ihåg "Pojken med guldbyxorna"? Lite så tänker jag att Trump tycker att USA verkligen är... Någon slags outsinlig brunn som inte är beroende av något eller några andra. I Trumps andra, tredje eller fjärde tanke kanske det (förhoppningsvis) slår honom att denna oerhörda rikedom inte kommer kunna existera utan att på något vis faktiskt möta världens behov av diverse produkter och tjänster.
Bluddrik Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 Kommer du ihåg "Pojken med guldbyxorna"? Lite så tänker jag att Trump tycker att USA verkligen är... Någon slags outsinlig brunn som inte är beroende av något eller några andra. I Trumps andra, tredje eller fjärde tanke kanske det (förhoppningsvis) slår honom att denna oerhörda rikedom inte kommer kunna existera utan att på något vis faktiskt möta världens behov av diverse produkter och tjänster. Jag håller inte med Trump, men tycker väl att det har gått lite långt med en del avregleringar. Nu handlar det enbart om att alla ska ha rätt att tjäna så mycket pengar som möjligt på sitt kapital. De som arbetar för sin lön kommer på undantag.
Dark Of Light Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 Jag vet inte vad jag ska tillägga... Jag tror inte jag tillägger något i detta inlägget alls. Det får bli så att jag inte får något sagt. Inte ens en brasklapp blev det. 😑 Meanwhile i Skövde. Soligt, +10° och vindstilla. Promenix med pipa väder. ☺️
Bluddrik Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 Funderar nästan på att sitta på uteplatsen ett tag
Dark Of Light Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 Det är snart midsommar. Kom ihåg var ni hörde det först. 😑
Bluddrik Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och har man inte trillat av pinn vid det laget så blir det snart vinter igen, och sen blir det midsommar.
Dark Of Light Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och sen är det snart vinter igen. Och sen är det snart midsommar igen. Och har man inte trillat av pinn vid det laget så blir det snart vinter igen, och sen blir det midsommar. Det där är ju bara runt en 33 år, lite mer ska man väl orka?
Bluddrik Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 Det där är ju bara runt en 33 år, lite mer ska man väl orka? 93 bast. 😳
Bluddrik Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 Eller 90. Det är inte så jävla lätt att hålla reda på.
Dark Of Light Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 Näh, åren går och vi med dem. Faen vad värdelös TV iväll. Funderar på att ta en virre... eller en konjagare. Vad tycker ni?
Dark Of Light Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 Det blidde virre. En 12 år gammal Shivas... så där.. Såg precis en dansk västern. The Salvation. Den har några år på nacken (2014) men jag har inte sett den fören nu. En dansk västern? Kan det vara något? Vafalls... Filmad i syd Afrika också! Jofaen... Med bl a Mads Mikkelsen, en dansktalande Persbrant samt Bond bruden Eva Green, denna gången stum. Jåh, den var väl sevärd! En klassisk hämndhistoria rullas upp efter ond bråd död genom elaka godsägare mot de stackars försvarslösa byborna, med mycket städade datasimulerade effekter. Det finns allt en klassisk spaghettivästern känsla över det hela. En rå skitighet som jag gillar. Det är blodigt och svettigt, men visst är det klichéfyllt till max. Plocka fram popcornen och tänk inte så mycket... Hjälten är också arketypisk i sann Clintan anda. Höga kindknotor och vass blick. Stadig på skjuthanden och beslutsam. Det enda som saknas är långt hår, stor kuk och att han sjöng i alla fall hyfsat. Sevärt... Tänkte på en sak. Hur blir det med kaffet imorgon? 😮
Dark Of Light Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 Ja just det... Aftonhoran verkar ha lite nyhetstorka mellan Trumpprotesterna. Men som Batman fan så tyckte jag detta var "lite roligt" om än ett krystat försök till att skapa nyheter på. För hundra gubbar, mer än en halv miljon vandrar runt på Washingtons gator och protesterar. ja, inte mot Batman utan Trump ☺️
slejnard Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 Vart lite sugen på westernfilmen där. Sett att den finns på Cmore. Jå nog blir det kaffe imorn nog! Bra att dom protesterar! Ja inte mot kaffet då men mot Trump 😳
Dark Of Light Postat 21 januari 2017 Postat 21 januari 2017 Ja se den men förvänta dig inte någon Oscars vinnande. Gillar man gamla Clintan/spaghetti västerns och vill se Mads och Persbrant så är det klart en sevärd popcornfilm. Ska se om jag inte har ngn gammal Clintan rulle också nu när jag ändå är i farten.
Recommended Posts