slejnard Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 ...men jag tror jag kunnat mixa fram mer bas, Slej! 😳 Får ta det på nån annan låt ☺️
slejnard Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Pyttt i panna på det! Morsan fyller år så de vart smörgåstårta på det! Sen ska vi göra pulled pork också å bjuda på det!
Quetzalcoatl (oregistrerad) Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 (redigerat) Precis! Jag har då pysslat med en video till en gammal låt Now And Then. Neosus är också med på ett hörn! Det är en bra låt med många olika partier. Psykedelisk poprock tror jag. Skulle själv spela in enklare sång och verkligen försöka sätta den hundra. Nu tycker jag att det blir lite rörigt men det kan bero på att vi har lyssnat på olika sorters musik och har våra influenser från olika håll. Gitarrerna är bra som vanligt. Redigerat 22 juni 2017 av Quetzalcoatl
Quetzalcoatl (oregistrerad) Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Skapligt avslutningsvarv av tjejen i rött.
Gäst Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Nån som vet hur det är med att tända rökelse inomhus. Det är väl inte samma sak som med tobak? Det behövs väl ingen sanering efter man flyttat... ?
Quetzalcoatl (oregistrerad) Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Nån som vet hur det är med att tända rökelse inomhus. Det är väl inte samma sak som med tobak? Det behövs väl ingen sanering efter man flyttat... ? Ingen aning. Kan det inte sprida sig som cigarettrök så grannarna blir irriterade?
slejnard Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Det är en bra låt med många olika partier. Psykedelisk poprock tror jag. Skulle själv spela in enklare sång och verkligen försöka sätta den hundra. Nu tycker jag att det blir lite rörigt men det kan bero på att vi har lyssnat på olika sorters musik och har våra influenser från olika håll. Gitarrerna är bra som vanligt. Tack för tycke och feedback Q! Känner nog också att jag kunde sjungt "rakare" om jag spelat in den igen 🙂
Quetzalcoatl (oregistrerad) Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Tack för tycke och feedback Q! Känner nog också att jag kunde sjungt "rakare" om jag spelat in den igen 🙂 Och jag som tänkte att du skulle bli förbannad. Jag tyckte om introt också som visade sig va en del av själva låten. Vad hade Neosus gjort?
Neosus Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Jag har mixat låten och om jag inte minns fel så stoppade jag in en gitarr oxå. Det hörs inte men det skulle märkas om man tog bort den... 😳 Lade jag på lite trummor oxå? Minns inte riktigt.. 😊
Quetzalcoatl (oregistrerad) Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Jag har mixat låten och om jag inte minns fel så stoppade jag in en gitarr oxå. Det hörs inte men det skulle märkas om man tog bort den... 😳 Lade jag på lite trummor oxå? Minns inte riktigt.. 😊 Typ remix då?
slejnard Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Jag har mixat låten och om jag inte minns fel så stoppade jag in en gitarr oxå. Det hörs inte men det skulle märkas om man tog bort den... 😳 Lade jag på lite trummor oxå? Minns inte riktigt.. 😊 Jo du gjorde även trummorna. Tack tack 😄
slejnard Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Och jag som tänkte att du skulle bli förbannad. Jag tyckte om introt också som visade sig va en del av själva låten. Vad hade Neosus gjort? Introt är ett säkert tio år gammalt riff jag plockat upp. Kanske 15 tom! Nöjd själv med det! Blir sällan flrbbannad.
Neosus Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Typ remix då? Nä vanlig ljudmixning. Ställa volymnivåer, pilla med eq och joxa med kompressor. Och så vidare.
Quetzalcoatl (oregistrerad) Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Nja. Är å firar mamma som fyller 75! Gratulera från mig.
Quetzalcoatl (oregistrerad) Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 ... och finsprit. Har du hamnat i tunnan än?
Quetzalcoatl (oregistrerad) Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Jag hann fara! 😄 Det får bli när hon fyller 80 i stället.
Dark Of Light Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Har du hamnat i tunnan än?Näh. Det blir imorgon det. Nu hinkar jag rom ☺️
Quetzalcoatl (oregistrerad) Postat 22 juni 2017 Postat 22 juni 2017 Näh. Det blir imorgon det. Nu hinkar jag rom ☺️ Då kanske du hamnar i galen tunna?
Recommended Posts