Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ni inte sån där pedagogisk ätning där, där man ska lära ungdomarna att inte ha fötterna på matbordet osv?

Förhoppningsvis har ungdomarnas föräldrar redan lärt dem det menneeeeh... 😑

Extragigs på bibblo fredagar med sambon. Sånger o sagor. Kul!

Hälsa! 🙂

Annons
Postat

Har ni inte sån där pedagogisk ätning där, där man ska lära ungdomarna att inte ha fötterna på matbordet osv?

Men hur blir det om serveras grisfötter då? 😳

Snart ska Trumpen sväras in. Ska nog se det ifall något kul händer.

Postat

Men hur blir det om serveras grisfötter då? 😳

Snart ska Trumpen sväras in. Ska nog se det ifall något kul händer.

Grisfötter förekommer inte, än.

Man är tydligen rädda för att någon ska flyga in en beväpnad drönare och göra detta till det kortaste presidentskapet i USA:s historia.

Postat

Skiter också i han! Kollar timmerkungarna på national geograhic. De är verkligen flöga!

Det där ordet flöga är ogooglebart, om det inte rör sig om en plats, men då borde det stå i Flöga.

Jag har inte den kanalen, så vad vet jag.

Postat

Flög= skicklig, otroligt skickliga och effektiva. Det är lokal dialekt pitemål, bondska. 😄

Bondskan har många bra ord som kan sammanfatta en hel mening.

Jag tycker också att det är roligt med lokal dialekt. Jag har ett uttryck som är lokalt min morfar, nämligen "åhapp", och då alltid framfört som "förbannade åhapp". Inget positivt med det alltså.

Det betyder väl ungefär tillgjort trams, eller helt enkelt dumheter, och jag har aldrig hört någon annan säga det. 

Har nog skrivit om det förut här.

Postat

Kommer ni ihåg filmen- vi hade iaf tur med vädret?

Där är det med en sopgubbe som pratar bondska. Han säger: " nopp onda hänn, innan i stjut skålln å dä! " = plocka undan det där, innan jag skjuter huvudet av dig!

Otroligt rolig scen! 😆

Nögges är ett vanligt ord som betyder måste. 🙂

Postat

Kom att tänka på Lasse Kongo i genialiska Torsk På Tallin, som visserligen hörs säga både fy och fan med jämna mellanrum men vad han egentligen pratar om får man gissa sig till.

Postat

Delad etta i på spåret med 29 p. Sångaren var ingen höjdare, och damen med Appelkvist var en en sån där pladdermaja som bara hörs, men inte har något att tillföra.

Postat

Om inte det finns en grupp som heter Oktoberfolket så borde det. En bok av Ray Bradbury heter så och så låter det lite som Augustifamiljen. Brorsan är född i oktober och jag gillar hösten. Han är musiker och instrumentbyggare. Så...

Gonatt!

Forrest T Rump

Postat

Tycker att oktoberfolket är lite deprimerande. Lite som november. Det fanns väl ett band som hette det?

Tack, snälla fyll på med "hösten kan dra käpprätt åt helvete" också...

Postat

Svårtippat. Jag undrar hur han reagerar om saker börjar gå honom emot. 

Typ nu, menar du? Jag är fan inte helt hundra på att Trump ens känner till förhållandet representanthuset/senat/kongressen.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.