Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Quetzalcoatl (oregistrerad)
Postat

Såg den där filmen om motorcykeltävlingar på Isle of Man. Skaplig inställning dom hade. En kommentar när en kille hade kört ihjäl sig dagen innan. Man dör i alla fall lycklig.

Det var lite som Formel 1 på sjuttiotalet. Lite för mycket gladiatorspel för min smak.

Postat

Det har alltid hänt grejer där. Det beror på att det egentligen är vanlig väg som dom stänger av när det är tävling. Det finns inga avåkningszoner och liknande, och det är svårt att göra så mycket. Men många har velat förbjuda hela evenemanget.

Postat

Såg den där filmen om motorcykeltävlingar på Isle of Man. Skaplig inställning dom hade. En kommentar när en kille hade kört ihjäl sig dagen innan. Man dör i alla fall lycklig.

Det var lite som Formel 1 på sjuttiotalet. Lite för mycket gladiatorspel för min smak.

Det är klart att folk inte ska dö. Men man går in i dessa grejer medveten om riskerna. Idag har F1 t ex blivit så inmadrasserad att ofta blir det bara någon slags kökörning runt. Avåkningszonerna är hundratals meter och en del utnyttjar dessa för att testa gränserna. Skulle de våga om det fanns en vägg där?

Å andra sidan Isle Of Man är lika mycket orimligheter åt andra hållet. Man minns ju också Niki Laudas grillparty på Nürburgring. Efter det slutade man med F1 där och det finns dem som något kallhamrat aldrig förlåtit Lauda för det. Dock körs en hel del annat där inklusive privatåkningar. En dag ska jag göra det också.

Det finns något kittlande över det här dödsföraktet. Det sållar agnarna från vetet. Männen från de som bara skulle vilja vara och kanske vettet också från en del också. Riskerna finns där, det lockar. Lite som boxning eller andra kampsporter.

Tänkte mig en tupplur pd!

Det blidde aldrig en gitarrhalva till?

Postat

Loppis.

Postat (redigerat)

Nu är jag inte med. Gitarrhalva? 😄

Jah. Köpte inte du en gitarr i halvskala tidigare som jag givetvis på mitt sätt tolkade som att du köpt en halv gitarr? Tänkte om du hittat den andra halvan nu ☺️

Nu snart nästan exakt är det F1!

Redigerat av Dark Of Light
Postat

helan.jpg

Postat

Det ÄR en talang att kunna missförstå vad som helst. Tro inget annat. 😆

Man lever och lär.

Postat

Man lever och lär.

Jobbade med en finsk man en gång som hävdade att man "Lär sig länge lever" ☺️

Är du inne på sånt?

Emellanåt är det kul att avreagera sig lite.
Postat

Morn. Här hostar inga halta löss.

Postat

En annan sak som är bra med polisen är att de i sådana har lägen rekommenderar att kolla upp om företaget har F-skattesedel samt att inhämta referenser. Kanske är jag mer än lovligt tokig men, själv skulle jag rekommendera en hagelbössa.

Dom har ju rätt att vara här, å andra sidan har vi rätt att resa utomlands utan pass, å tredje sidan går det inte ändå pga all terrorism.

Postat (redigerat)

Hajjar vad du menar...

"De" får vara här hur mycket de vill, så lägen "de" håller sig inom lagens råmärken. Antar att det handlar om sk. irländska asfaltsläggare/hantverkare i detta fall. Det jag reagerar på är att:

1. De ger sig på försvarslösa individer som äldre eller rörelsehindrade personer. Hyfsat fegt om ni frågar mig. Hade jag en altan vore de välkomna till mig...

2. De vandaliserar egendom. River upp uppfarter, tak eller som i detta fall en altan.

3. Polisen rekommenderar i dessa lägen en mängd tandlösa åtgärder som där och då ingen kan eller kommer att göra. Som att kontrollera F-skattesedel, ringa efter referenser, kontrollera telefonnr. mm, mm.

Inte lätt att göra det där när någon muskelsnubbe slår söder din altan samt hotar att göra det samma med dig. Fantastiskt.... å andra sidan verkar business by fear metoden effektiv.

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Naturligtvis. Men Sverige kan/vill (blir alltmer osäker på hur det hänger ihop) inte längre skydda vare sig sina medborgare eller deras egendom.

Samtidigt har vi öppna gränser där i stort sett vem som helst har rätt att befinna sig i landet under en viss tid. Detta kombinerat med obefintliga kontroller som gör att man kan bryta mot reglerna och i stort sett stanna hur länge man vill gör ju att fältet ligger öppet för allsköns slödder att bedriva sin skumma verksamhet här så länge man inte begår alltför grova brott.

Detta har vi själva valt. Det pågår år efter år.Det är uppenbarligen så här vi vill ha det. Annars skulle man väl göra något åt det?

Postat

Du kanske kan få en byggd?

Postat

Ja herrejävlar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.