Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Quetzalcoatl (oregistrerad)
Postat

Jag är nog den som får mest Pb här. Är inte det värt nåt?

Postat

Pb? 😲

😑 Igår satt jag på balkongen en stund för att riktigt njuta av vädret (ironi) då bostadsområdets knark/alkoholkonsumenter vinglade förbi. Det bor ett par stycken i en lägenhet på området. Från sin tredje våning kastar de ibland ut tomglas och balkongmöbler i någon förvirrad och brusten rock n´ roll ambition.

Jag kallar dem för Biffen och Bananen. Inte för att Biffen är speciellt biffig, han är mest klen och en tvärhand hög (hah). Bananen däremot är lång, smal och krokig. Dock ej gul, fast säker kan man ju inte vara. Gulsot är ju vanligt förekommande i branschen.

De har ofta sällskap av en person av troligtvis kvinnligt kön. Så var det igår också. Till detta illustra sällskap anslöt sig tydligen ett par herrar till och samtliga var inbegripna i något viktigt samtal under sin promenad till någon oas.

Om vad det pratades om kunde jag inte höra då sluddrandet var påtagligt. Precis innan de svajande försvann runt hörnet stannade Bananen och resten av svänggänget gjorde halt, om än inte helt synkront.

Det hela påminde från avstånd lite om en dagisgrupp med en ledare som plötsligt stannat för att peka ut en vitsippa eller dylikt. Plötsligt hördes Bananens skrovliga stämma. "Jag vet nog hur din formtopp ser ut, stulna bilar och thinnertrasor".

Postat

Pb? 😲

Page bottom?

Bra att du har trevliga grannar. När jag flyttade hemifrån hamnade jag i lägenheten över ett riktigt fyllo. 

Det var inte så kul när man skulle va på jobbet vid fem och inte hade kunnat sova en blund. Efterhand tog jag som vana att alltid ringa på och väcka dom när jag gick eftersom dom i allmänhet hade tuppat av då.

Postat

Nämen nu får det bli en kopp kaffe. Sedan får vi se om jag får igång gräsklipparen.

Gräset börjar bli högt. Och maskrosorna brer ut sig överallt. 

Aj aj!  😱  😊

Va gör ni?  😕

Postat
Va gör ni?  😕

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Klonk

Postat

Page bottom?

Bra att du har trevliga grannar. När jag flyttade hemifrån hamnade jag i lägenheten över ett riktigt fyllo.

Det var inte så kul när man skulle va på jobbet vid fem och inte hade kunnat sova en blund. Efterhand tog jag som vana att alltid ringa på och väcka dom när jag gick eftersom dom i allmänhet hade tuppat av då.

Ja mig har de ju inte besvärat... än. Det är klart att det inte är så bra att slänga ut bohag från tredje vån. Men det för mig till mitt inlägg om showmanship. Det är sådant legender är gjorda av. Bra hämnd där med dörrklockan! ☺️
Postat

Ska nog steka lite korv.

Postat

Steker korv nu. Har ingen fisk.

Postat

Tre års fängelse fick min gamle kompis från Falerum, om ni minns honom, för två fall av grov misshandel efter att ha knivhuggit två suparkompisar.

Åklagaren hade yrkat på sju år.

Postat

Det var ungefär vad jag trodde. Det skulle inte förvåna mig om åklagaren överklagar dock.

Postat

Det var ungefär vad jag trodde. Det skulle inte förvåna mig om åklagaren överklagar dock.

Lät som något rimligt. I alla fall rent juridiskt. Hur de drabbade känner är en annan sak.

Hå!

Fikat å loppis

Ah, kanske hittar du den andra halvan till din gitarr? 😳

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.