Jump to content
Annons

Recommended Posts

Quetzalcoatl (oregistrerad)
Postat

Morn. Det ska bli 30 grader i dag. Hur är det i Umeå?

Annons
Postat

Det är inte bara fördelar med att bo där uppe 🙁 Det är å andra sidan en kort men desto intensivare sommar (när den väl kommer) som man värdesätter desto mer, Slej? Samt vintrarna är ordentliga istället för de rätt så tveksamma slask föreställningarna vi har här.

Är vi riktigt kloka?

Så tänkvärt 1?

Så tänkvärt 2?

Postat

Jävlar vad dom driver med Donald Trump på SNL.

Postat

Så man får alltså bli förbannad när man spränger barn i bitar?

Måste vi alltså inte kollektivt lamentera om hur vi står orubbade? Om hur kärleken övervinner allt? Och om att dom aldrig kan vinna?

För mig förefaller det som om dom vinner hela tiden.

Postat

Jo man uppskattar sommarn!

Var född i Jyväskylä och bodde i en liten by som heter Karstula  som i sin tur ligger ung. i motsvarande höjd med Sundsvall, flyttade hit när jag var 4 år. Minns dock vintrarna. Snö så ini och lite till, det kan gamla bilder även bekräfta. Kommer det snö och det får ligga kvar utan slask och tö är jag nöjd. Somrarna får gärna vara varma men som klimatet har blivit nu så börjar det bli lite väl varmt emellanåt ☺️

Så man får alltså bli förbannad när man spränger barn i bitar?

Måste vi alltså inte kollektivt lamentera om hur vi står orubbade? Om hur kärleken övervinner allt? Och om att dom aldrig kan vinna?

För mig förefaller det som om dom vinner hela tiden.

Visst är det en svår balansakt det där, som han mycket riktigt påpekar. Tippar det över för mycket åt höger blir man sverigedemokrat och hyfsat nyanslös, för mycket åt andra hållet, ett blåögt mähä som låter sig trampas på.

En annan risk är att oskyldiga bli sedda som "dom" på köpet. Men det är ju för att diskussionen blir just så nyanslös som extremhögern vill påskina. Man får komma ihåg att det finns folk och fä i alla läger. Allt är inte svart eller vitt, ont eller gott.

Kanske är det "lugnt" och lättare att vifta med fredstecken så länge man inte själv blir personligt drabbad. Om ens egna ungar strök med eller blev invalidiserade för livet såg man det däremot som en krigsförklaring.

Vi har tack och lov varit hyfsat förskonade från elände av våldsam art sedan andra världskriget. De få bekymren har ofta kunnat mötas med diplomati och undfallande dialog. Nu när eländet hittat hit vet vi inte riktigt hur vi ska möta den lede fi som härjar. Dialog fungerar ju inte längre. Man får börja tänka annorlunda helt enkelt.

Man blir förbannad.

Men också kaffe sugen. ☺️

Postat

Nu åkte fläkten fram.

Postat

Lurat tupp.

Postat

☺️ Internet är en minst lika märklig plats som en loppis.

K

a

f

f

e

D d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d d e.

Lurat tupp.

Ja.. de e de!  😑

Postat

Här är det svalare!

Fan, typ 10 grader... Folk snackar om sommar och jag fattar inte riktigt vad de röker? 😛

Postat (redigerat)

Det ska bli ännu varmare imorgon... Har Qwzvcfdthklpmvbxnhk gått åt i värmeslag tro? Eller fick han verkligen besök av Stephen Fry? 😮 Eller så har han fått till ett skumbad med grannkärringen? ☺️

Redigerat av Dark Of Light
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.