Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Gå till tandläkaren är ett nödvändigt ont. Ibland dj-t ont. Har bara haft tandvärk efter besök hos tandvården. Aldrig före. Jag är skeptisk...

En lektion kvar. Sen ska jag besöka morsan, 93,  på sjukhuset. Hon fick en liten hjärnblödning i lördags. Mår dock bättre nu. Ska hämta hennes glasögon på hennes äldreboende. Hon blir mer och mer jämngammal med sina söner, 5 st från 57 - 71 år...

Det är som han sa som hade tandläkarskräck, det är bara att bita ihop. Det gäller väl mig också iofs eftersom hjonbidraget inte räcker till sån lyxkonsumtion som tandläkarbesök.

Är hon pigg annars, mor din? Har du ingen syster?

Annons
Postat

Nej, har ingen syrra. Men svågern är ju frugans brorsa.

Tack för era vänliga ord!

Mina föräldrar försökte i det längsta få till en lillsyrra...

Min morsa är rätt klar även om hon hör lite dåligt. Problemet är att hon har så hopplöst trist på boendet. Ingen o prata med. Så vi får dit vi bröder så det blir lite roligt för henne. Skitigt är det där med. Personalen är snäsig och byts ut hela tiden. Vikarier vikarier...

Det har gått så långt att det blev en ljuspunkt i hennes liv när en av mina bröder körde henne till tandläkaren pga en dålig tand. Ni fattar ju hur hon och många gamla har det när det är en höjdpunkt att gå till tandläkaren!.

De gamla i Sverige dör ofta av leda och undernäring. Min moster tappade livslusten på sitt boende och slutade äta och dricka. En TV stod där och skrällde hela tiden i allrummet. Så slapp personalen prata med de boende.

Det är sorgligt - inte bara det - det är för DJÄVLIGT! Som anhörig gör man vad man kan... men man kämpar mot en kompakt mur av inkompetens, styrd av POLITIKER!

Postat

Nej, har ingen syrra. Men svågern är ju frugans brorsa.

Tack för era vänliga ord!

Mina föräldrar försökte i det längsta få till en lillsyrra...

Min morsa är rätt klar även om hon hör lite dåligt. Problemet är att hon har så hopplöst trist på boendet. Ingen o prata med. Så vi får dit vi bröder så det blir lite roligt för henne. Skitigt är det där med. Personalen är snäsig och byts ut hela tiden. Vikarier vikarier...

Det har gått så långt att det blev en ljuspunkt i hennes liv när en av mina bröder körde henne till tandläkaren pga en dålig tand. Ni fattar ju hur hon och många gamla har det när det är en höjdpunkt att gå till tandläkaren!.

De gamla i Sverige dör ofta av leda och undernäring. Min moster tappade livslusten på sitt boende och slutade äta och dricka. En TV stod där och skrällde hela tiden i allrummet. Så slapp personalen prata med de boende.

Det är sorgligt - inte bara det - det är för DJÄVLIGT! Som anhörig gör man vad man kan... men man kämpar mot en kompakt mur av inkompetens, styrd av POLITIKER!

Ett starkt inlägg!!! Hajjar ilskan. Det är inget värdigt tack direkt till de som jobbat hårt i sina liv. Ofta utan livsnödvändiga bekvämligheter så som fritidsgårdar, VAB eller skilda badtider för pojkar och flickor som vi har idag. Allt var definitivt inte bättre förr, det var mycket hårdare förr. Det är de äldre generationerna vi har att tacka för allt. All respekt till dem, sådant där begriper man mer själv ju äldre man blir.

I de flesta fall gör personalen det de kan med obefintliga resurser. Det är mycket skattepengarna ska räcka till, prioriteringen blir sned då vi inte tar hand om våra äldre och istället riktar blicken bort i rent ointresse.

En humanitär stormakt var det ja. Kpd.

Konsert ikväll Nisse Landgren å Norrbotten big band. Jobbar som biljettrivare ☺️

Skoj, hälsa.

Postat

Det där med personal kan va knepigt. Man är ju van att hur mycket problem folk har haft med sjukvården höra dom säga, men personalen var bra, med avseende på "fotfolket".

Själv har jag, och jag har tyvärr haft mycket med sjukvården att göra, tyckt att det varit lite si och så ibland, men man är ju som man är.

Postat

Vi kollade Nisse Landgren och Funk Unit i Branteviks Jazz under Stjärnorna ett par somrar i rad. Fint som snus. Verkligen drag under galoscherna! Köpte en skiva han dedicerade till frugan. Han är tb-mästaren. Ingen annan har så mjukt självklart ljud i sin draglur.

Postat

Då är det snart GW:s mord om det märkliga fallet med mordet på  Catrine da Costa.

Allmänläkaren och obducenten var såna man skrämde barn med, men GW menar tydligen att dom var oskyldiga.

Postat

Kollar på Gotham. Märklig TV-serie.

Ja, en slags "vad hände innan Batman kom till". Tröttnade för länge sedan på den. Man vill ju se "lappen" piska på buset till gelé.

Vi går visst mot lite bättre väder. I alla fall här söderöver.

Ja, igår snöade det. Nu är det lilla som kom borta (sa flickan). Istället är det soligt. Det kommer så småningom (sa pojken).

Morn´& kpd.

Postat

Morrn morrn.

Nationellt prov i svenska idag. Läsförståelse för ettorna.

Att så e d.

KPD?

Postat

Sådärja! Låten kommer snart på Spotify men la den på Youtube också nu. Hoppas att ni gillar den! Kanske fick till en hyfsat catchig refräng och lite luft i arret. Men det är upp till er att avgöra. Trevlig lyssning...ni är först såklart 🙂

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.