Algotezza Postat 16 april 2017 Postat 16 april 2017 Kommissarie Maigret med Rowan Atkinson av alla på fyran i kväll. Har för mig att det gick en serie redan på 60-70-talet? Alotezza kanske mins? Jo det gjorde det. Minns att man svarade Maigret: Oui Patron! - fast serien var engelska. Tråkig var den men jag somnade inte till den vilket jag alltid gjorde när det blev dags för rättegång i serien Perry Mason. Sen var det Helgonet med Roger Moore... Nostalgitripp direkt- kan jag hjälpa till med något? Pt pd
Algotezza Postat 16 april 2017 Postat 16 april 2017 Nostalgitripp från början av 60-talet. Den ljuvliga doften av bensin och tjära i morfars garage där han hade sin svarta T-ford! Han sålde den 1966. Dock motvilligt...
SnigelDynamit Postat 16 april 2017 Postat 16 april 2017 (redigerat) Perry Mason kommer även jag ihåg, kunde knappt svenska då, vi hade precis flyttat hit. Vad hette den där polisserien med den svala mörkhåriga kvinnan som var advokat och ihop med en äldre gråhårig snubbe? Eller blandar jag ihop två olika serier nu? Och yohoooo, natti. Edit: Serierna gick på 80-talet. Redigerat 16 april 2017 av SnigelDynamit
slejnard Postat 16 april 2017 Postat 16 april 2017 Hill street blues å razzel minns jag! Också 80-tal ☺️ And Hey,... be careful out there Så sa alltid polisen på genomgången 😑
Bluddrik Postat 16 april 2017 Postat 16 april 2017 ☺️ Djävla särskrivning. Ja han fick en deadline han inte kunde hålla. Faktiskt ganska bra detta. Maigret har det gjorts många filmer, TV serier och böcker om. T om serietidningar. En fransk Sherlock, en figur jag missat helt bland alla tusentals TV-komissarier. Tyckte också det var bra. Atkinson var helt ok. Det finns massor av böcker om Maigret. Georges Simenon som skrev böckerna var oerhört produktiv. Han ska också ha lägrat 10 000 kvinnor varav 8 000 prostituerade. Hans pipa var också rak.
Bluddrik Postat 16 april 2017 Postat 16 april 2017 Nostalgitripp från början av 60-talet. Den ljuvliga doften av bensin och tjära i morfars garage där han hade sin svarta T-ford! Han sålde den 1966. Dock motvilligt... Vad fick han för den?
Dark Of Light Postat 16 april 2017 Postat 16 april 2017 Men snart så ☺️ Håller på med ny låt på svenska! Vagott! ☺️
Algotezza Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 Vad fick han för den? Tror det var ca 600 spänn morfar sålde sin T-ford för. Hm. Vad kan det bli i dagens penningvärde? Morrn morrn där ute i spenaten!
Algotezza Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 Tyckte också det var bra. Atkinson var helt ok. Det finns massor av böcker om Maigret. Georges Simenon som skrev böckerna var oerhört produktiv. Han ska också ha lägrat 10 000 kvinnor varav 8 000 prostituerade. Hans pipa var också rak. Ja det har jag också läst om, Simenons sexbravader. Musen som musa? Mycket vanligt. Mer hälsosamt än droger som inspirationskälla, antar jag... Pipa + pippa... Ang deckare. Jag har ju sett tv-serier och filmer baserade på det s.k. svenska eller snarare nordiska deckarundret. Men jag har inte läst en enda av dessa böcker. Senaste svenska deckaren jag läste var Stieg Trenters Idag röd i morgon död. Och det är en jädrans massa år sen. Sherlock Holmes läste jag innan dess. Frugan slukar deckare. Jag läser filosofi och poesi mest... och en och annan Ranelid... men hans stil blir man mätt på rätt snabbt... Och så läser jag serier. Rocky Elvis Berglins gubbar... har börjat köpa in nyutgåvor av Svenska MAD. Hade alla Mad från 60- och 70-talen men lillbrorsan förskingrade dem. Nu har jag köpt dem från 60- 63 och väntar på 64:an. Det var det året jag började köpa dem. Prenumererade på den och HJäLP under många år. Det var i Mad jag kom ut som sjuk humorist på deras insändarsida Forum för Fårskallar. Hade flera insändare där. Och var med i Alfred E Neumann fan Club. Har Lasse O'Månssons namnteckning på två olika medlemskort.
slejnard Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 God morgon. Trevligt med serietidningar. Läste mycket fantomen o Buster förr. KPD Även några MAD slank ner
Dark Of Light Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 Morn´& 1 kpd. Allan holdsworth har dött 🙁 RIP. Ja det har jag också läst om, Simenons sexbravader. Musen som musa? Mycket vanligt. Mer hälsosamt än droger som inspirationskälla, antar jag... Pipa + pippa... Låter bekant... ☺️ Framför allt pipan brukar reda ut krokiga tankar. En rak pipa hjälper. En stunds kontemplation. Speciellt efter ett nupp då man kan reda ut filosofiska frågor som, vad har jag gjort, med vem och varför.
Dark Of Light Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 God morgon. Trevligt med serietidningar. Läste mycket fantomen o Buster förr. KPD Även några MAD slank ner MAD, Pilot, Buster, Agent X9, Fantomen, Gigant men framför allt Läderlappen. Man bytte och grejade. ☺️
Algotezza Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 God morgon. Trevligt med serietidningar. Läste mycket fantomen o Buster förr. KPD Även några MAD slank ner Det var som sagt var Mad. Annars favvisar var just Fantomen - och Knasen. Hade en rejäl bunt jag fick sälja. När vi var fattiga studenter. Och det var en rejäl hög... Så det blev en slant. Ju.
Bluddrik Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 Tror det var ca 600 spänn morfar sålde sin T-ford för. Hm. Vad kan det bli i dagens penningvärde? Inte så mycket. 5 400.
Bluddrik Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 Prenumererade på den och HJäLP under många år. HJäLP hade jag aldrig hört talas om. Den verkar tämligen bortglömd. Själv läste jag Kalle Anka, som syrran och jag fick som prenumeration i julklapp under många år. Har för mig att den kom på tisdagar. Jag har inte ditt minne angående min barndom och uppväxt. Min favorittidning var dock Buster. Annars var jag tidig med böcker och läste mer böcker än serier.
Gäst Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 såg den nya Samsung Galaxy S8+. Precis så ska en telefon se ut. Dyr som fan dock.
Algotezza Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 HKäLP hade också Lasse O'Månsson som redaktör. Också ett organ för sjuk humor. Ännu sjukare än Mad. Synd jag inte har ett enda nummer kvar. Olika svenska humorister skre i den. Och tecknade. T.ex. Hasse Alfredson.
Dark Of Light Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 (redigerat) Den här har jag någonstans. S8:an ja. Den är liiite, lite rundare i hörnen. Liiite, lite snabbare och glänser liiite, lite finare. Som alla nya mobiler som kommer ut. Har en s7:a, känns inte aktuellt att byta direkt. Underbart i solen idag. 😎 Dock har de lokala orosmomenten här i bostadsområdet stökat till det igen i sin narkotika utspädda kreativitet. De har denna gång lyckats krossa rutor i den inglasade balkongen de hade och vräkt ut en trädgårdsstol samt tomglas. De bor (än så länge) på tredje våningen. Det borde ha låtit rätt högt. Tydligen sov jag hårt då jag missade det roliga. Kanske skulle Norrlandsfönster vara en bra idé för dem? Vad säger vår expert på området, Slej? Redigerat 17 april 2017 av Dark Of Light
drloop (oregistrerad) Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 Släppte en låt på Spotify idag. https://open.spotify.com/track/4mv2Ja5nMT8EH5qdJgIpZ5
Gäst Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 Den här har jag någonstans. S8:an ja. Den är liiite, lite rundare i hörnen. Liiite, lite snabbare och glänser liiite, lite finare. Som alla nya mobiler som kommer ut. Har en s7:a, känns inte aktuellt att byta direkt. jag tycker den sticker ut. den har knappt några kanter nämligen. bara glas över hela.
Bluddrik Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 HKäLP hade också Lasse O'Månsson som redaktör. Också ett organ för sjuk humor. Ännu sjukare än Mad. Synd jag inte har ett enda nummer kvar. Olika svenska humorister skre i den. Och tecknade. T.ex. Hasse Alfredson. Kan inte hitta nåt på nätet. Gamla MAD går väl att hitta en del ?
Bluddrik Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 Det är riktigt bra. Bra svensk text också. Det hör man inte varje dag. Utmärkt produktion också. Det låter inte mycket 80-tal, men kan inte komma på vilka influenser man kan tala om. Svårgooglat gruppnamn dock. Delar på Facebook, men det är inte mycket aktivitet där.
Bluddrik Postat 17 april 2017 Postat 17 april 2017 https://sv.m.wikipedia.org/wiki/HJ%C3%A4LP! Du kan väl skriva nåt? Det vore ju en kulturgärning.
Recommended Posts