Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Påskdagens morron. Morrn morrn allihopa.

Solsken för tillfället - men hur länge?

Anyway... frukost och kaffe snarteliga...

Postat

Soligt o kallt. Snö kvar på bilen i morse med den e väck nu. Kört trädgårdsavfall till Sysav återvinning.

Gött mos och vegokorv t lunch. Jag är Mosets Mästare och Pannkakskungen. Hemma i alle fall.

Kpd senare...

Postat

Kommissarie Maigret med Rowan Atkinson av alla på fyran i kväll. Har för mig att det gick en serie redan på 60-70-talet? Alotezza kanske mins? 

Postat (redigerat)

Kommissarie Maigret med Rowan Atkinson av alla på fyran i kväll. Har för mig att det gick en serie redan på 60-70-talet? Alotezza kanske mins?

Den verkar initialt ha ett anslag av fransk film noir med hetsiga klipp och udda vinklar men lyckas inte riktigt. Miljöerna är alldeles för rena och snygga, det skumma och svärtan uteblir. Sedan stabiliserar det hela sig. Första kvarten satt jag dock väntade på att han skulle komma med sina vanliga skumma ljud och ta fram sin snutte nalle. Men sedan såg jag att han röker pipa, dessutom en väldigt lik min. Då började det ordna upp sig igen. Karln har ju stil, klart han löser mordet. Redigerat av Dark Of Light
Postat
☺️ Djävla särskrivning. Ja han fick en deadline han inte kunde hålla. Faktiskt ganska bra detta. Maigret har det gjorts många filmer, TV serier och böcker om. T om serietidningar. En fransk Sherlock, en figur jag missat helt bland alla tusentals TV-komissarier.
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.