Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu var det inte k9 utan MickeH som var det aktuellaste fallet. Om man inte tar sig tid att läsa in vad både jag & Bludd menade i inläggen för några sidor sedan och istället tar tar det som ngn slags rasistiska påhopp istället för en oro av the state of the union så gör man det enkelt för sig.

Att jag vore rasist är helt otroligt, jag är ju en invandrare själv och umgås rätt mycket med en hel bunt med sådana. Nu är Mick H rätt ung och arg men jag gillar honom ändå. han mognar och samhälls klimatet med honom.

Hur man än väljer att tolka det ni tidigare skrev så är det rätt ofta du intar en rätt arrogant ton, där du är den äldre och mognare med mer livsvisdom som vi andra, yngre människor automatiskt kommer att hinna ikapp till när vi har "mognat". Det är förminskande och det är en tråkig härskarteknik.

Notera att jag inte kallade dig rasist - jag nämnde inte ens dig vid namn. Jag är försiktig med att kalla folk rasister. Däremot är jag inte rädd för att kalla ord eller handlingar rasistiska, och det är en helt annan sak. Den mest fördomslösa människan kan fortfarande uttrycka sig rasistiskt.

Jag erkänner att jag skrev i affekt men se det från mitt perspektiv - en gata jag vandrar på varje morgon har blivit utsatt för en attack och min egna familj befann sig bara någon kilometer därifrån. Jag skriver om vad jag känner inför det - och en människa här i Längsta svarar med "varför släpper vi in folk utan veta vilka de är?" Det är inte frågan som är problemet - det är detta ständiga fokuset på "vi och dom"-tänket som stör mig. Jag skrev ett inlägg om hur jag beundrade hur det svenska samhället hanterade en sådan svår situation och fokuset flyttades direkt till det här andra.

Det är den retoriken som stör mig. Det är och kommer alltid vara för mig så jävla omänskligt att inte vilja hjälpa människor - ALLA människor. Sen får du gärna fortsätta kalla mig naiv och omogen - jag kan leva med det. Men nu har du skrivit om mig så många gånger att jag inte bara kan låta det vara, så här är det.

Annons
Postat

Hej 🙂 Lär dock inte stanna. Längsta har gjort mig på dåligt humör på senaste tiden.

Det framstår för min del som skenheligt att, fö helt felaktigt, påstå att någon uttrycker sig rasistiskt samtidigt  som man använder sig av åldersdiskriminerande uttryck. Begär man av andra att dom ska hålla sig renare än rena bör man va väldigt försiktig med hur man uttrycker sig öht.

Postat

Då slapp jag det. Hellre du än jag. Hälsa familjen och tacka för besväret.

Sprid budskapet om denna värdelösa serie, Fallet!

Gomorron förresten. Även vädret är värdelöst. Regn regn regn...

Det var bättre väder pä Pohlmans tid (bra låttitel förrexten - finns nog redan)...

Postat

☺️ Så mycket hatbrev Pohlman fick på sin tid för att han "ordnade så dåligt väder". Sant faktiskt enl. en intervju med honom för länge sedan. Sol men minusgrader här. Ett par iaf.

Postat (redigerat)

... och det kläcker du nu. Ett par minusgrader betyder snarare skäggväder.

Ungsrostad fläskfilé, marinerad i vitlök, örter och en anings åmrikansck barbequesås. Pommes och snittgurka till... Inte ett ägg så långt ögat kan nå 😮

Fortfarande soligt ☺️

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Som J von Anka sa: Pengar är inte allt. Det finns guld också.

drloop (oregistrerad)
Postat

Snart dags för Rogue One!

Postat

Dorsins Glada Änkan var inte så kul som jag hoppats. Beror nog mest på att jag har svårt för operett och opera. Något krystat över det. De sjöng bra och så men det låter tillgjort.

Postat

Ja man får nog krysta rätt mycket för att nå tonerna ibland. Det blir då något skitnödigt över det.

Jag kan allvarligt talat, uppskatta opera, speciellt TV upptagningar med översättning så man hänger med i handlingen. Lite speciellt är det dock, lite som musikaler.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.