Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Alltså för i helvete... trodde jag skulle få frispel här i eftermiddags förresten.

Jag klev in i en shoppinggalleria här i stan och vad möter jag i entrén om inte en jävla trubadur i gul kyckling-outfit som sjunger på Bumbibjörnarna-temat.

Jag kontrollerade min kräkreflex som en fullbordad ninja...

En gång... för länge, länge sedan. När jag var en ung man med ambitioner, vred jag i fyllan och villan förstås, om huvudet på en Lisebergs kanin. En grej du kunde gjort var att kräkas i kycklinghuvudet och sedan satt tillbaka den. Jag menar, nu är man ju äldre och mycket mycket förståndigare.

Fjolårets kickoff-destination

galleri_storstugor_07.jpg

Kommande kickoff-destination  🥰 

ALC-5.jpg

☺️ Utmärkt!

Ser att USA har fällt en MOAB på ett IS tillhåll. Lär ha känts en aning. Samtidigt är det oroligt runt Nordkorea igen. Skulle N-Korea bränna av ett kärnvapen prov igen i helgen... Hmmm...

Redigerat av Dark Of Light
Postat

En gång... för länge, länge sedan. När jag var en ung man med ambitioner, vred jag i fyllan och villan förstås, om huvudet på en Lisebergs kanin. 

Varför då?

Postat

Lite ljudproblem i pausmusiken. Lule verkar gå mot seger sen spelar vi igen efter!

53-47 hittills

Nu börjar väl publiken att känna igen er?

Nu är det Zlatan på TV 9.

Postat (redigerat)

Varför då?

It seemed to be a good idea at the time. För mycket öl, ungdomen och galenskapen, resandet av tuppkam inför något tilltänkt nupp antar jag? Sådant där man gör när man fortfarande är ett knott, är något begränsad mentalt och inte förstått att även Lisebergskaniner har känslor.

Hick, cognac är gott även nu när man är gubbe, denna mulna dag. Remy Martin, denna gudomliga dryck. Hade du varit här hade jag bjudit på några glas. Ja det gäller förstås er andra också! Skål. 😎

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Vadå? Åker ni dit? Var jobbar du egentligen?

Yes, kickoff i Alicante. Uhm, jag jobbar på en IT-konsultfirma i Umeå.  😕

Saknar fortfarande den förra : unsure :-smillen

Postat

Yes, kickoff i Alicante. Uhm, jag jobbar på en IT-konsultfirma i Umeå.  😕

Saknar fortfarande den förra : unsure :-smillen

Det låter som.... eh...... korruption...... typ.

Var jobbade du förut då?

Postat

It seemed to be a good idea at the time. För mycket öl, ungdomen och galenskapen, resandet av tuppkam inför något tilltänkt nupp antar jag? Sådant där man gör när man fortfarande är ett knott, är något begränsad mentalt och inte förstått att även Lisebergskaniner har känslor.

Hick, cognac är gott även nu när man är gubbe, denna mulna dag. Remy Martin, denna gudomliga dryck. Hade du varit här hade jag bjudit på några glas. Ja det gäller förstås er andra också! Skål. 😎

Torrskål på dig. Jag har iofs en folköl i kylen.

Menar du att det var en tjej i kaninen?

Postat

Det låter som.... eh...... korruption...... typ.

Var jobbade du förut då?

Hur är det ens möjligt att det låter så?

Tidigare var jag på mejeriets IT-avdelning.

Postat

Torrskål på dig. Jag har iofs en folköl i kylen.

Menar du att det var en tjej i kaninen?

Kommer inte ihåg, men nu när du säger det så nuppade jag en tjejja förr som en gång i tiden hade varit LB-kanin... Tänk om det var hon!?  😮  😛 

En del åker i gräddfilen ☺️

Postat

OK. Kanske inte. Vad har ni kickoff inför då? Och vad ska ni göra? 

Jag har aldrig varit med om nåt sånt. Det enda var att jag fick åka på tidstypisk charmkurs i mitten av åttiotalet.

Postat

coop's tex mex pizza är god.

ica's pizzor ger jag underkänt. smakar inte så mycket och hård botten.

Classy.

[...]

CIA?

[...]

Det enda var att jag fick åka på tidstypisk charmkurs i mitten av åttiotalet.

Vad fick ni göra? Skrikterapi och frigörande dans-kombo?

Postat

Jag har aldrig varit med om nåt sånt. Det enda var att jag fick åka på tidstypisk charmkurs i mitten av åttiotalet.

Ja den verkar ju ha lämnat sina spår... 😕

Classy.

😆

Postat

Menar inte nödvändigtvis att du har fel men vill bara tillägga att den som har någon form av klåda i nacken också mycket väl kan klia sig där.

Det jag egentligen är ute efter här är att även om det kan finnas en eller annan poäng mitt bland alla dessa böcker, föreläsningar eller på annat vis framförda tolkningar om kroppsspråket så är det ingen absolut sanning.

Det går läsa in för mycket i kroppsspråk - speciellt de bitarna av kroppsspråket man faktiskt aktivt iakttar och tolkar på egen hand.

Min medicin exempelvis ger mig typ tics som gör att jag ser regelrätt nervös ut (jag har hört folk säga det), kanske framförallt när medicinen är på väg ut ur kroppen, hur kolugn jag än är vid tillfället.

Absolut kan man klia sig i nacken av andra anledningar. 😄 Men 8/10 gånger när jag ser någon hamna i en obekväm situation, om de ska säga något de inte vill, eller vill slingra sig ur något eller är nervös inför något som ska hända så kliar de sig i nacken. Sen är kroppspråk ingen "sanning" såklart, finns många undantag, som med din medicin tex. Mitt ex. tex utstrålade ibland att hon va sur och deppig fast hon inte va det. 

Postat

Kroppsspråk är bara dimridåer. Det finns massor av människor som håller på att semaforera så dant med händerna och armarna att det är helt omöjligt att ta in vad dom säger. 

Postat

Det är nog hyfsat vanligt med årliga kickoffer på företag numera och för vår del så handlar det om att sätta årets spelplan men också i viss mån blicka lite bakåt. Sen finns perspektiven 3/5/10år med på sina hörn om man så vill, men viktigast är året.

Ifjol var vi mitt ute i buschen, kallt och jävligt och uppslutningen hade kunnat vara bättre så i år tänkte ledningen att utlandet kanske lockade mer och att det gör att det blir ett högre deltagande och så verkar det också bli.

Jag skall säga att vildmarkscentrat i Svansele alls inte var något dåligt ställe, tvärt om. Drivs av ett riktigt trevligt, härligt original och det var mysigt, god mat med roliga aktiviteter och så vidare. Men om man är uppvuxen i en kronisk 90cms snödriva så kan det hända att en varm sandstrand med palmer lockar en smula mer.

Postat

Absolut kan man klia sig i nacken av andra anledningar. 😄 Men 8/10 gånger när jag ser någon hamna i en obekväm situation, om de ska säga något de inte vill, eller vill slingra sig ur något eller är nervös inför något som ska hända så kliar de sig i nacken. Sen är kroppspråk ingen "sanning" såklart, finns många undantag, som med din medicin tex. Mitt ex. tex utstrålade ibland att hon va sur och deppig fast hon inte va det. 

Satan alltså, nu säger du något som kommer bli min död...

Jag har alltid varit svag för tjejer som har något "plågat" utseende, eller hur jag nu skall kalla det. Gärna glada tjejer förstås, men där man bara genom att se på dem förstår att de har något mörkt där som ger dem ett djup.

Jag vill givetvis inte att någon skall känna sig regelrätt plågad eller må dåligt, men de får gärna ha den där "komponenten" rent utseendemässigt. Svårt att förklara... Första tanken som slår mig för att förklara det är typ huvudskådisen i serien som hette Cold case. Hon hade något typ synbart "trasigt" även om hon log. Som om själen läcker ut oavsett vad hon gör.

Låter det vara osagt om det är skådisen som är tokbra att få till en sån grej, om det är skådisen som de facto är trasig eller om det är jag som är trasig att överhuvudtaget ens tänka så här jävla detaljerat i frågan. 😄

Postat (redigerat)

[...klipper lite...]

vill slingra sig ur något eller är nervös inför något som ska hända så kliar de sig i nacken

[...klipper lite...]

Jag säger inte emot, men det är en beskrivning där allt för många andra komponenter fattas. Den som har klåda i nacken kommer klia i nacken likväl som den nervöse du nämner.

Den med klåda kanske grimaserar lite när hen kliar sig eller rent kommenterar det. Den nervöse vet inte ens var handen är, blicken kanske flackar mellan ett par-tre punkter, lågt i synfältet, kanske direkt ned i golvet. Kinderna kanske blir röda och resten av kroppen kanske börjar vrida sig och vända sig mot närmaste dörr...

Den där nack-klådan är kanske rent av den minst intressanta reaktionen i sammanhanget men den är nog tydligast. Den betyder dock precis inget annat (tänker jag spontant) än "hen rör vid nacken" om man bortser från alla dessa andra mer eller mindre subtila pryttlar.

Redigerat av Pico
Postat

I övrigt är jag väldigt mycket inne på Bluddriks spår... önskar folk bara fucking-jävlar sa vad de tänkte, tyckte och kände. Det är inte nödvändigtvis bekvämt alla gånger, men det går göra utan att för den delen vara elak, och motparten får något som är ganska enkelt att förhålla sig till.

Postat

Satan alltså, nu säger du något som kommer bli min död...

Jag har alltid varit svag för tjejer som har något "plågat" utseende, eller hur jag nu skall kalla det. Gärna glada tjejer förstås, men där man bara genom att se på dem förstår att de har något mörkt där som ger dem ett djup.

Jag vill givetvis inte att någon skall känna sig regelrätt plågad eller må dåligt, men de får gärna ha den där "komponenten" rent utseendemässigt. Svårt att förklara... Första tanken som slår mig för att förklara det är typ huvudskådisen i serien som hette Cold case. Hon hade något typ synbart "trasigt" även om hon log. Som om själen läcker ut oavsett vad hon gör.

Låter det vara osagt om det är skådisen som är tokbra att få till en sån grej, om det är skådisen som de facto är trasig eller om det är jag som är trasig att överhuvudtaget ens tänka så här jävla detaljerat i frågan. 😄

Kathryn_Morris_01.jpg

Postat

Skall givetvis tillägga att det inte finns en enda bekräftad sanning i det jag säger... Enbart mina egna uppfattningar och möjligheten att jag skulle vara 100-procentigt inkompatibel med världens övriga befolkning finns. Så kan jag ha upplevt livet många gånger om inte annat.  😄

Postat

Vad fick ni göra? Skrikterapi och frigörande dans-kombo?

Vi skulle, som jag minns det, lära oss att va ultrapositiva i alla sammanhang som kunde komma upp i en kundkontakt.

Jag var nog rätt odräglig att ha med i ett sånt sammanhang eftersom jag tyckte att alltihop var urlöjligt och inte var rädd att tala om det och varför. Jag hade däremot lite svårt att inse att det är bättre att hålla käft i vissa sammanhang.

Postat

Skall givetvis tillägga att det inte finns en enda bekräftad sanning i det jag säger... Enbart mina egna uppfattningar och möjligheten att jag skulle vara 100-procentigt inkompatibel med världens övriga befolkning finns. Så kan jag ha upplevt livet många gånger om inte annat.  😄

Det har nog dom flesta här.

Postat

I övrigt är jag väldigt mycket inne på Bluddriks spår... önskar folk bara fucking-jävlar sa vad de tänkte, tyckte och kände. Det är inte nödvändigtvis bekvämt alla gånger, men det går göra utan att för den delen vara elak, och motparten får något som är ganska enkelt att förhålla sig till.

Som du kanske har sett något tidigare i tråden kompis, så håller inte det. (helvetes vad full jag är, kan knappt skriva)  Yttrandefrihet är en bra idé tills du provar det. Det är sååå lätt att bli misstolkad om man är det minsta vag.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.