Bluddrik Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 I Japan minskar ju befolkningen stadigt också. En statistiker räknade ut att år 4205 så är det bara en Japan kvar. xD Och att vederbörande ensam är mera produktiv än vissa världsdelar? Läste om att en stor del av japanerna säger Näpp till Nupp. http://www.aftonbladet.se/wendela/article20198771.ab
Bluddrik Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Men man ska va lite försiktig med statistik. Det sägs sedan gammalt att det finns tre former av lögn. Lögn, förbannad lögn och statistik. Själv skulle jag vilja ha in kroppsspråk på den där listan också, men folk brukar inte förstå vad jag menar.
Dark Of Light Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Aahah! 😆 "Växtätare". Jo. Kvinnounderskott är inte kul. 😑 Vet jag inget om.
Memphis Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 (redigerat) Nä förstår inte heller vad du menar med kroppsspråk. Det är ju snarare kroppspråk som brukar säga sanningen. Om någon är nervös, obekväm eller ljuger så kliar den sig i nacken eller skruvar på sig. Om man har dålig självkänsla eller självförtroende så är man ofta mer ihopkuren. De självsäkra sitter ofta brett med benen i soffor. Är man jättenervös så darrar man. Hur är kroppsspråk en lögn? Redigerat 13 april 2017 av Memphis
Memphis Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 (redigerat) Och att vederbörande ensam är mera produktiv än vissa världsdelar? Läste om att en stor del av japanerna säger Näpp till Nupp. http://www.aftonbladet.se/wendela/article20198771.ab Tycker de uttrycker det fel när de säger att japanerna inte "intresserar" sig av sex. Det står ju tydligt att enligt studier så är det deras tunga arbete som gör att de är för trötta och inte orkar. Hade de jobbat normalt som i västvärlden så hade de högst troligt haft intresse. http://www.dn.se/ekonomi/jobb-karriar/allt-fler-jobbar-ihjal-sig-i-japan/ I Sverige har vi reglerat att man inte får jobba för mycket, det har man inte i Japan tex. Redigerat 13 april 2017 av Memphis
Memphis Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 (redigerat) De självsäkra sitter ofta brett med benen i soffor. http://andrev.cafe.se/manspreadupdate/ Redigerat 13 april 2017 av Memphis
Memphis Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Yo memph 😄 gla påsk på dig din gamla indian! : Tack! Gla påsk på dej mä SlejjNerd! 😄
drloop (oregistrerad) Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Du kanske tror att Frölunda blir svenska mästare också? Ja
Bluddrik Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Nä förstår inte heller vad du menar med kroppsspråk. Det är ju snarare kroppspråk som brukar säga sanningen. Om någon är nervös, obekväm eller ljuger så kliar den sig i nacken eller skruvar på sig. Om man har dålig självkänsla eller självförtroende så är man ofta mer ihopkuren. De självsäkra sitter ofta brett med benen i soffor. Är man jättenervös så darrar man. Hur är kroppsspråk en lögn? Det är psykologerna som har hittat på det där med att 90 % eller mer av det vi säger uttrycks genom kroppsspråk och att vi därför och pga andra orsaker inte når fram till varandra och inte vet vilka vi själva är. Sedan tar dom X antal tusen i timmen för att under Y antal timmar reda ut det för oss. Om vi i stället utgick från att man säger vad man menar och att man är den man utger sig för att vara skulle dessa psykologer vara arbetslösa, och snart skulle hela yrkeskåren vara borta och bortglömd. De som sitter med benen på det där sättet är antingen idioter, eller drabbade av svårartad VS, eller ovanligt välutrustade. Hur det än är är de förmodligen inte intresserade av att uppsöka en psykolog. Jag är inte riktigt klar med den här analysen, men den tar sig.
Memphis Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Det är väl 55% som brukar vara tumregeln, från professorn Albert M. 1971. Behövs ju inte psykologer för att förstå att kroppsspråket utför en viktig del i vår kommunikation. Jag läser av kroppsspråk väldigt ofta och har ofta rätt.
Bluddrik Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Själv har jag minimerat mitt kroppsspråk till den grad att jag nästan blivit dödförklarad ett par gånger. Men då sa jag ifrån.
Memphis Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Det går vi inte med på här Grahn. 😑 Isåfall får du bara dricka 45% av ditt kaffe.
Dark Of Light Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Själv har jag minimerat mitt kroppsspråk till den grad att jag nästan blivit dödförklarad ett par gånger. Men då sa jag ifrån. 😆 :lol: 😆 Touché!
Bluddrik Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Man ska inte skratta åt sina egna skämt. Rå broccoli är gott. På allvar.
Dark Of Light Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 (redigerat) Hans namn är Saddam och han ska till männschåbyn meddetsamma. Ninjad... så bara. Redigerat 13 april 2017 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Man ska inte skratta åt sina egna skämt. Rå broccoli är gott. På allvar. Är korven slut? 😳
Pico Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Det är april. En opålitlig månad. Kan bli aprilsnö även i Skåneland... Men inget mellan november och mars? 😄
Bluddrik Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Är korven slut? 😳 Det finns väl alltid några hot dogs.
Dark Of Light Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Finns det några snälla barn här? Han har tagit en paus. 😑 Men inget mellan november och mars? 😄 Inte i april. ☺️ Det finns väl alltid några hot dogs. Finns det Hot Dogs, finns det hopp.
Pico Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 I Japan minskar ju befolkningen stadigt också. En statistiker räknade ut att år 4205 så är det bara en japanes kvar. xD Men kommer hen sjunga karaoke? 😄
Bluddrik Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Annars är det väl prinskorv som är helgkorven på modet.
Pico Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Nä förstår inte heller vad du menar med kroppsspråk. Det är ju snarare kroppspråk som brukar säga sanningen. Om någon är nervös, obekväm eller ljuger så kliar den sig i nacken eller skruvar på sig. Om man har dålig självkänsla eller självförtroende så är man ofta mer ihopkuren. De självsäkra sitter ofta brett med benen i soffor. Är man jättenervös så darrar man. Hur är kroppsspråk en lögn? Menar inte nödvändigtvis att du har fel men vill bara tillägga att den som har någon form av klåda i nacken också mycket väl kan klia sig där. Det jag egentligen är ute efter här är att även om det kan finnas en eller annan poäng mitt bland alla dessa böcker, föreläsningar eller på annat vis framförda tolkningar om kroppsspråket så är det ingen absolut sanning. Det går läsa in för mycket i kroppsspråk - speciellt de bitarna av kroppsspråket man faktiskt aktivt iakttar och tolkar på egen hand. Min medicin exempelvis ger mig typ tics som gör att jag ser regelrätt nervös ut (jag har hört folk säga det), kanske framförallt när medicinen är på väg ut ur kroppen, hur kolugn jag än är vid tillfället.
Pico Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 Alltså för i helvete... trodde jag skulle få frispel här i eftermiddags förresten.Jag klev in i en shoppinggalleria här i stan och vad möter jag i entrén om inte en jävla trubadur i gul kyckling-outfit som sjunger på Bumbibjörnarna-temat.Jag kontrollerade min kräkreflex som en fullbordad ninja...
Gäst Postat 13 april 2017 Postat 13 april 2017 coop's tex mex pizza är god. ica's pizzor ger jag underkänt. smakar inte så mycket och hård botten.
Recommended Posts