Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Men man ska va lite försiktig med statistik. Det sägs sedan gammalt att det finns tre former av lögn. 

Lögn, förbannad lögn och statistik. Själv skulle jag vilja ha in kroppsspråk på den där listan också, men folk brukar inte förstå vad jag menar.

Postat (redigerat)

Nä förstår inte heller vad du menar med kroppsspråk. Det är ju snarare kroppspråk som brukar säga sanningen. Om någon är nervös, obekväm eller ljuger så kliar den sig i nacken eller skruvar på sig. Om man har dålig självkänsla eller självförtroende så är man ofta mer ihopkuren. De självsäkra sitter ofta brett med benen i soffor. Är man jättenervös så darrar man. Hur är kroppsspråk en lögn?

Redigerat av Memphis
Postat (redigerat)

Och att vederbörande ensam är mera produktiv än vissa världsdelar?

Läste om att en stor del av japanerna säger Näpp till Nupp.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article20198771.ab

Tycker de uttrycker det fel när de säger att japanerna inte "intresserar" sig av sex. Det står ju tydligt att enligt studier så är det deras tunga arbete som gör att de är för trötta och inte orkar. Hade de jobbat normalt som i västvärlden så hade de högst troligt haft intresse. 

http://www.dn.se/ekonomi/jobb-karriar/allt-fler-jobbar-ihjal-sig-i-japan/

I Sverige har vi reglerat att man inte får jobba för mycket, det har man inte i Japan tex. 

Redigerat av Memphis
drloop (oregistrerad)
Postat

Du kanske tror att Frölunda blir svenska mästare också?

Ja

Postat

Nä förstår inte heller vad du menar med kroppsspråk. Det är ju snarare kroppspråk som brukar säga sanningen. Om någon är nervös, obekväm eller ljuger så kliar den sig i nacken eller skruvar på sig. Om man har dålig självkänsla eller självförtroende så är man ofta mer ihopkuren. De självsäkra sitter ofta brett med benen i soffor. Är man jättenervös så darrar man. Hur är kroppsspråk en lögn?

Det är psykologerna som har hittat på det där med att 90 % eller mer av det vi säger uttrycks genom kroppsspråk och att vi därför och pga andra orsaker inte når fram till varandra och inte vet vilka vi själva är.

Sedan tar dom X antal tusen i timmen för att under Y antal timmar reda ut det för oss. 

Om vi i stället utgick från att man säger vad man menar och att man är den man utger sig för att vara skulle dessa psykologer vara arbetslösa, och snart skulle hela yrkeskåren vara borta och bortglömd.

De som sitter med benen på det där sättet är antingen idioter, eller drabbade av svårartad VS, eller ovanligt välutrustade. Hur det än är är de förmodligen inte intresserade av att uppsöka en psykolog.

Jag är inte riktigt klar med den här analysen, men den tar sig.

Postat

Det är väl 55% som brukar vara tumregeln, från professorn Albert M. 1971.

Behövs ju inte psykologer för att förstå att kroppsspråket utför en viktig del i vår kommunikation.

Jag läser av kroppsspråk väldigt ofta och har ofta rätt.

Postat

Själv har jag minimerat mitt kroppsspråk till den grad att jag nästan blivit dödförklarad ett par gånger. Men då sa jag ifrån.

😆 :lol: 😆  Touché!

drloop (oregistrerad)
Postat

Finns det några snälla barn här?

Postat

Det är april. En opålitlig månad. Kan bli aprilsnö även i Skåneland...

Men inget mellan november och mars?  😄

Postat

Finns det några snälla barn här?

Han har tagit en paus. 😑

Men inget mellan november och mars?  😄

Inte i april. ☺️

Det finns väl alltid några hot dogs.

Finns det Hot Dogs, finns det hopp.

Postat

I Japan minskar ju befolkningen stadigt också. En statistiker räknade ut att år 4205 så är det bara en japanes kvar. xD

Men kommer hen sjunga karaoke?  😄

Postat

Menar inte nödvändigtvis att du har fel men vill bara tillägga att den som har någon form av klåda i nacken också mycket väl kan klia sig där.

Det jag egentligen är ute efter här är att även om det kan finnas en eller annan poäng mitt bland alla dessa böcker, föreläsningar eller på annat vis framförda tolkningar om kroppsspråket så är det ingen absolut sanning.

Det går läsa in för mycket i kroppsspråk - speciellt de bitarna av kroppsspråket man faktiskt aktivt iakttar och tolkar på egen hand.

Min medicin exempelvis ger mig typ tics som gör att jag ser regelrätt nervös ut (jag har hört folk säga det), kanske framförallt när medicinen är på väg ut ur kroppen, hur kolugn jag än är vid tillfället.

Postat

Alltså för i helvete... trodde jag skulle få frispel här i eftermiddags förresten.

Jag klev in i en shoppinggalleria här i stan och vad möter jag i entrén om inte en jävla trubadur i gul kyckling-outfit som sjunger på Bumbibjörnarna-temat.

Jag kontrollerade min kräkreflex som en fullbordad ninja...

Postat

coop's tex mex pizza är god.

ica's pizzor ger jag underkänt. smakar inte så mycket och hård botten.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.