Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Morn´. Regnigt och mulet ute, så även inne i själen. Min morbror har dött. Tiden går och vi med den, verkligen. Vi stod väl inte varann sådär oerhört nära men ändå...

Jag tar en kpd. 😑

Postat (redigerat)

Tack alla! Som sagt, vi stod inte varandra så nära. han bodde dessutom i Finland så det blev inte så mycket umgänge de senaste 30 åren i alla fall.

76 år blev han. Problem med njurarna var orsaken.

Det ska tydligen bli duggigt hela dan.

Ja det är väldigt grått. Det svänger i vädret. April så det stänker om det. Bokstavligt talat.

Vid kraftiga väderomslag får jag ofta sådan där.... mulnande huvudvärk? Man får låtsas som det regnar? Jag bryr mig inte ett... dugg? Om man pga det dåliga vädret stannar inne och tar en städ dag, kan man säga att man regnskurar då?

Det är lågtryck på skämten idag. Man kan inte ligga på dropp jämt. Jag tror jag släpper väder.

Det här var ju fantastiskt! Hade ingen som helst aning om att det fanns något sådant här? Något för SMÄKK att ta upp???

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Det här var ju fantastiskt! Hade ingen som helst aning om att det fanns något sådant här? Något för SMÄKK att ta upp???

Kan man inte göra som Spanien gjorde i paralympics år 2000 när man till basketturneringen för förståndshandikappade skickade ett gäng icke handikappade som gjorde rent hus med dom andra lagen?

Om ni andra fejkar lite skador och jag står längst fram kan vi anmäla ett band.

Postat (redigerat)

På tåget hem fr Stockholm. Mat och sängkläder med.

Vi satt en stund på fiket på Stockholms Central. Ritazza. Jag har märkt jag ofta blir deppig när jag sitter där. Har alltid tänkt det berodde på att det kändes sorgligt att behöva ta farväl och åka hem. Men så kom jag på att man alltid spelar deppig musik där. Mycket moll och många gråtmilda texter.

Så jädra lättpåverkad man är. Musiken påverkar en direkt. Nog för man inte ska sitta och hänga där för länge. Inte bra för affärerna.

Men kaffet va helt ok. Mellanlatte. Vuxenvälling.

Redigerat av Algotezza
Postat

Vi satt en stund på fiket på Stockholms Central. Ritazza. Jag har märkt jag ofta blir deppig när jag sitter där. Har alltid tänkt det berodde på att det kändes sorgligt att behöva ta farväl och åka hem. Men så kom jag på att man alltid spelar deppig musik där. Mycket moll och många gråtmilda texter.

Så jädra lättpåverkad man är. Musiken påverkar en direkt. 

Gör du själv "nedtonad" musik? Tycker det brukar låta ganska energiskt när jag har lyssnat.

Postat

Kan man inte göra som Spanien gjorde i paralympics år 2000 när man till basketturneringen för förståndshandikappade skickade ett gäng icke handikappade som gjorde rent hus med dom andra lagen?

Om ni andra fejkar lite skador och jag står längst fram kan vi anmäla ett band.

😛 Lysande idé!

På tåget hem fr Stockholm. Mat och sängkläder med.

Så jädra lättpåverkad man är. Musiken påverkar en direkt. Nog för man inte ska sitta och hänga där för länge. Inte bra för affärerna.

Men kaffet va helt ok. Mellanlatte. Vuxenvälling.

Har så här ett par år efter mitt ras upptäckt att jag är mycket känsligare för sådant där. Ska alltså undvika stället. ☺️

Det borde vi! 🙂

Lägg fram förslaget!? Det kanske finns ett underlag att jobba med. Musik botar!

Postat (redigerat)

Gör du själv "nedtonad" musik? Tycker det brukar låta ganska energiskt när jag har lyssnat.

Nej men så gör jag kanske inte direkt mysmusik för offentliga miljöer. Hehe...

Det var ju inte dålig musik heller på kaféet. Det var det att den påverkade mig utan stt jag först var medveten om det. Ibland tror man att känslor liksom kommer inifrån via nåt minne, men de kan ju lika ofta bero på att man reagerar på nåt man ser eller hör. Eller en lukt. Men så kanske man tror det kommer inifrån...

När jag kom därifrån fick jag ju helt andra känslor...

Redigerat av Algotezza
Postat

Nej men så gör jag kanske inte direkt mysmusik för offentliga miljöer. Hehe...

Men det kunde va kul att dra igång din musik på såna ställen och se hur folk reagerade.

Postat

Men det kunde va kul att dra igång din musik på såna ställen och se hur folk reagerade.

Kanske skulle dom skriva på Fejjan: Idag på kaféet när jag skulle dricka min latte satte jag nästan kaffet i vrångstrupen, när jag hörde... etc etc

Postat

Kanske skulle dom skriva på Fejjan: Idag på kaféet när jag skulle dricka min latte satte jag nästan kaffet i vrångstrupen, när jag hörde... etc etc

Det kanske skulle dra igång en hatstorm?

Postat

Dags att bli förbannad om en halvtimma igen. Uppdrag Granskning fortsätter sin granskning om präster som har svårt med att låta bli handpåläggningen på gosskörs medlemmarna.

Postat (redigerat)

Det kanske skulle dra igång en hatstorm?

De skulle nog bara gå nånannanstans och säga KPD?

Gomorron förresten. Hemma igen...

Redigerat av Algotezza
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.