Gäst Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 hej godmorgon. tvätt nu. kaffe framför datorn, som vanligt.
Bluddrik Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 Äntligen. Det klassiska cykelloppet Paris-Roubais på Eurosport. Med gatsten och allt.
Bluddrik Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 Storcyklisten Tom Boonen gör sitt sista lopp idag, och ska försöka vinna loppet för femte gången. Han skulle i så fall bli den som vunnit flest gånger. Det första gatstensavsnittet kommer inte förrän efter 10 mil.
slejnard Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 Kollade mkt på cykling när Lance Armstrong åkte. Nu har jag inte Eurosport Är Roberto Vacchi kvar? Bästa kommentatorn!
Bluddrik Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 Kollade mkt på cykling när Lance Armstrong åkte. Nu har jag inte Eurosport Är Roberto Vacchi kvar? Bästa kommentatorn! Jäpp. I dag har han dessutom sin bisittare, som ofta tar över fullständigt, Anders Adamsson med. Det bästa kommentatorsparet sen Lars-Gunnar Björklund och Rolle Stoltz. Jag brukar ha TV:n på under långloppen på sommaren. Tycker att bergsetapperna är intressanta. Idag klarar inte cyklisterna, till skillnad från på Armstrongs tid, att ta sig uppför bergen med att enbart andas genom näsan.
Dark Of Light Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 (redigerat) Från en vidrig gubbdjävel till en annan, hur är läget? Redigerat 9 april 2017 av Dark Of Light
Dark Of Light Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 Hur man än vänder sig har man röven bak. Det om något är vidrigt 😳
Bluddrik Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 Det om något är vidrigt 😳 Vadå? Vill du ha den där fram? Var ska du då ha apparaten och hur skulle det se ut?
Dark Of Light Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 Ärligt talat är det nog bäst att den är där bak i alla fall. Då har jag ända... ändå gått genom ett antal alternativ i mina funderingar..
Algotezza Postat 10 april 2017 Postat 10 april 2017 GoMorron. Det e månda morron... och mitt huve känns så tungt... På tal det. P Ramels hus från 1972 på Lidingö har varit till salu för 19 miljoner. Något av ett pittoreskt renoveringsobjekt enligt djungeltelegrafen. Får vänta några tusen år innan det rullat in den summan på mitt konto. If ever... En väldig massa fakta om terroristen i Stockholm dyker nu upp i media. Vad han chattade före och efter attacken m.m. Märkligt. Polisen hade ögonen på honom... Allt verkar skett så öppet. Inga slutna celler som skickar kodade meddelanden. Ingen planering direkt. Ändå hände det. Samhället är så såårbart. Och så beroende av det digitala. Sätts en attack in där faller korthuset även utan bomber och fysiskt dödande. Ibland orkar man inte med all världens elände som sköljer över en via media. Då tar man en fika och lyssnar på en låt. Eller går en promenad i vårsolen med familjen. Men framförallt kpd!
Bluddrik Postat 10 april 2017 Postat 10 april 2017 Livet måste rulla vidare. Alla har saker att göra. Här är det t ex städdag.
Dark Of Light Postat 10 april 2017 Postat 10 april 2017 Morn! Sovit från 20-09 😳 KPD kanske ja Jå! Åh, ett långsov alltså? Låter skönt, det behövs ibland. Jag har funderat ett tag huruvida Mickes inlägg förtjänar ett bemötande eller om jag bara skulle låta det gå förbi. Att prata om politik, religion eller invandring har alltid varit känsligt. Historiskt sett i den här tråden har det inte slutat bra någonsin. Min avsikt var aldrig att vifta med flaggor eller åsikter med speciella färger. Inte heller att skriva "kå nioinska" boklängdsinlägg. Mina inlägg har varit mer en bestörtning, en reaktion över ett land jag inte längre känner igen. En sorg över alla oroligheter, bränder, skottlossningar, andra EU länders ovilja att hjälpa folk i nöd och den illa skötta integrationen. Är det ”gå påigt”? Möjligt, men det händer hela tiden. Kanske har det blivit en del inlägg som med skeva ögon, några flaskor sprit och lite god vilja skulle kunna tolkas som främlingsfientliga. Men problemen är, alldeles oavsett vem som utför dem och vad man tycker om dem, verkliga. Att blunda för dem är just roten till problemen. Inte hudfärgen hos dem som utför djävulstygen. Den beröringsskräck som problemen i utanförskapsområden eller hos religiösa övertolkare har haft hos våra politiker samt hos oss själva har gjort att ingen direkt har velat ta i sakerna. Risken att bli kallad för rasist har varit överhängande och under tiden har snöbollen växt. Under tiden har missnöjespartier växt här, som där. Illa. Istället för att lösa situationen har vi vänt bort ansiktet av rädsla. Kanske har det också berott på en oförmåga, en osäkerhet att närma sig dessa frågor. En rädsla att stöta sig med människor som till slut gör ett samtal omöjligt. Jag har också varit noga med att poängtera och förklara mina ståndpunkter i dessa frågor. Väljer man att inte se det, tolka saker mellan raderna och läsa in samt anta resten kan man få till vad som helst. Helt plötsligt trycks åsikter i min mun som jag inte känner igen. Jag skulle ju kunna citera en annan profil i denna tråd ”Du känner inte mig, så håll käften”. Men så otrevlig vill jag inte vara. Klart är att längstah är och ska vara en lättsammare tråd utan tyngre ämnen. Men samtidigt måste man kunna ventilera känslor och större händelser i samhället även här. Annars blir det som en annan vidrig gubbdjävel sa; ” Det är väl risk för att det inte blir mycket skrivet om annat än kaffe om man inte får skriva vad man vill.” Visade faktiskt en del mina och Mickes inlägg för en av mina grannar, en arabisk familj (ja, muslimer) vars grillpartyn jag deltar i om somrarna (fantastisk mat) som jag hälsade på igår. Avsikten var från början att plåga de med en del musik jag gjort samt även detta ”kaffe forum”. De alla såg förvånat på inlägget, skrattade sedan och kände inte igen något. Det ironiska är att de framför ofta fram åsikter hur blåögda vi svenska ändå är. Just för att vi misslyckats med integreringen i landet men inte vågat prata om det, eller andra problem. De kan komma undan med sådana åsikter. Det kan inte vi. Hur bemöter man då detta inlägg från en osäker, gråtrunkande, sexuellt frustrerad och väldigt arg, ung man? Nämn en gång då jag sagt ”satans utlänningar”, nämn en gång då jag luftat åsikter om att problemen kommer från ”bruna länder” (i min värld skulle bruna länder istället vara väldigt nationalistiska länder?), nämn en gång då jag påstått att jag är speciellt bra för att jag inte röstar på SD. Nämn en gång då jag citerat eller inhämtat något från Flashbacks mörkaste annaler. Sant är dock att jag ibland är på Flashback. Eftersom jag ändå är en vidrig gammal gubbe (tack än en gång för alla födelsedags gratulationer) så frekventerar jag ibland Att Röka Pipa tråden. That´s it. Du/ni kan själva kolla, jag är inte så svår att hitta. Samma namn, annat ansikte dock… Orkar inte ens bemöta DN artikeln om den ”oskyldiga förövaren”. Det ironiska i det hela blir löjeväckande när även ni nu kan läsa i t ex tidningarna om oegentligheter i hans historia. Utan att vidare raljera över mina källor (nej, inte Flashback) så visste jag om hans identitet och hans ”rap sheet” några dagar innan det blev offentligt. Men jag sa inget, återhållsamhet med ”desinformation” är ibland nödvändig eller hur? Kanske är han ändå en god man, rent av en oskyldig ängel i dina ögon. I mina ögon är han och förblir en satans mördare. Folk har dött… Folk har skadats… Folk har blivit rädda, föräldrar har blivit av med sitt barn, samhället har fått sig en brutal påminnelse om den nya världsordningen även här uppe i norden. Ett vider. Ett avskum. En väldigt, väldigt sjuk människa. Kanske rent av ond? Alldeles oavsett hans religiösa inriktningar, om han har skägg, vilken nationalitet eller vilken hudfärg han har. Att känna ödmjukhet inför en sådan handling känns för mig helt främmande. Har blivit kallad för finndjävel i hela mitt liv. När jag var en ung grabb var det som värst. Av någon anledning är det numera mycket sällan samt ofta åtföljt av en smärtfylld vedergällning. Kanske just därför. Sedan försköts svenskarnas hat mot turkar, jugoslaver och nu araber eller somalier istället. Att jag då skulle gå runt och tycka illa om människor från andra kulturer per automatik är skrattretande. Min aversion mot människor är individ baserad. Gör man något brottsligt, gör någon illa, beter sig dumt, jag då förtjänar den människan inte min välvilja. Någon åldersintolerans har jag dock inte stött på tidigare, förrän nu. Tur man inte är så känslig eller så arg. En av fördelarna med att få nuppa samt mogna och åldras. Kpd… och en banan. 😑
Bluddrik Postat 10 april 2017 Postat 10 april 2017 Är man gubbe ska man hålla käft. Men det går liksom bara inte.
slejnard Postat 10 april 2017 Postat 10 april 2017 Väl rutet dol! Lunch hos morsan pd!!! kaffe kaffe Gu så gott ☺️ Dubbelkaffe på en blå måndag
Dark Of Light Postat 10 april 2017 Postat 10 april 2017 Väl rutet dol! Lunch hos morsan pd!!! Gu så gott ☺️ Dubbelkaffe på en blå måndag Jag ryter inte, långt ifrån. Ibland blir jag bara så trött.... Dock så har du nog rätt i att man inte behöver posta allt man känner här. Det fungerar liksom bara inte. Gubbe eller inte. Lunch hos morsan var jag på igår, sedan blev jag i "tvingad" irakisk mat, hos grannen. Kyckling biryami är så ini gott. D e d d e. Är mätt än. 😮
Bluddrik Postat 10 april 2017 Postat 10 april 2017 Lunch hos morsan var jag på igår, sedan blev jag i "tvingad" irakisk mat, hos grannen. Kyckling biryami är så ini gott. D e d d e. Är mätt än. 😮 Är det irakierna som marinerar med yoghurt och en massa kryddor? Det är gott i så fall. Blev bjuden på käk ibland när jag jobbade på SFI, men jag vet inte om det var iranier eller irakier som stod för den marinerade kycklingen. Fast dom kanske gör på samma sätt. Virrig gubbe i nattmössan.
Neosus Postat 10 april 2017 Postat 10 april 2017 Jo de e klart att man reagerar på ett eller annat vis när det händer grejer.
Bluddrik Postat 10 april 2017 Postat 10 april 2017 Man känner sig lite som gubben i lådan. Man tänker att man ska stanna i lådan, men rätt vad det är så är man ändå vid tangentbordet och pekfingrar ett inlägg.
Recommended Posts