Algotezza Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 Ska bli intressant att se vad den här lastbilschauffören är för typ. Det brukar alltid heta att ingen kunde ana nåt, och att dom var snälla mot barn osv. Inte lätt och veta vad som pågår i andras hjärnor. Vilka planer som smids bakom pannbenet och leendet. Det är väl också.målet med terrorism. Få igång folks rädslor och paranoia. Slå sönder den tillit samhället bygger på. Ska bli intressant att se vad den här lastbilschauffören är för typ. Det brukar alltid heta att ingen kunde ana nåt, och att dom var snälla mot barn osv. Inte lätt och veta vad som pågår i andras hjärnor. Vilka planer som smids bakom pannbenet och leendet. Det är väl också.målet med terrorism. Få igång folks rädslor och paranoia. Slå sönder den tillit samhället bygger på.
slejnard Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 Riggat för fest med SMÄKK ikväll. Känns sådär men livet måste gå vidare och levas!
Dark Of Light Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 Riggat för fest med SMÄKK ikväll. Känns sådär men livet måste gå vidare och levas! Se till att ordna en tyst minut. Minst.
Memphis Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 En kvart innan stod jag på den exakta punkten där lastbilen stod. Jag hade bråttom iväg då jag skulle till mitt extraknäck som operatör på en larmcentral. När jag kommer dit är det full rulle de närmsta fyra timmarna. Även min privata telefon gick i ett av oroliga anhöriga. Jag har aldrig upplevt sådan stress och skräck som idag. Sekunden jag satte mig och väntade på T-banan hem för 10min sen släppte all stress och det kom bara tårar. Nu vill jag bara komma hem. Ska försöka få fatt i ett pendeltåg. Usch va otäckt Nay 😕 🙁 Skönt att du är oskadd. Här i Gbg så har säkerhetsläget gått upp rejält tillfälligt. Poliser på de flesta torg, automatvapen, piketbilar etc. Känns skönt.
Bluddrik Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 Jag skulle se en film på tv4 men man håller fortfarande på med attentatet.
Dark Of Light Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 Ja, de mjölkar p d. Man vet ju inte om det blir något mer, bäst att passa på.
Algotezza Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 Första natten i Sthlm. Trött efter tågresan. Sov gott!
Bluddrik Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 Första natten i Sthlm. Trött efter tågresan. Sov gott! Du kom fram i alla fall. Man vet aldrig numera. Natti natti.
Micke H Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 Ja herregud, vilka dagar det har varit. Jag pratade med min syster, som bor i Grekland. Hon och hennes två barn hade tänkt vara här den här veckan, men sköt upp det. Och hade dom vart här, så hade dom definitivt varit inne i stan kl 3 en fredag. Kanske till och med på Drottninggatan...När hon berättade började jag gråta. Jag drog från jobbet och mötte upp morsan och tillsammans så promenerade vi ut ur innerstan, alla tåg var totalt inställda i hela Stockholm. När vi väl kom utanför tullarna så hade jag en polare som var oerhört snäll och hämtade upp oss. Mitt i all misär så vill jag ge all cred jag någonsin kan ge till all polis. ambulanser, brandkår och hela rättsväsendet. Dom höll huvudet kallt och arbetade snabbt och effektivt och lyckades till och med ta honom inom ett par timmar. Och stockholmarna i sin tur...ja, man blir stolt. Man öppnar upp sina hem för varandra så man har någonstans att sova, man hjälps åt och tar hand om varandra. Vi pratade med flera när vi promenerade ut ur innerstan. Framförallt en grej kommer jag aldrig att glömma, och det är när vi var på Skanstullsbron, vi och massa andra människor. En kvinna som satt i en parkerad bil hoppade ut, och ropade att dom skulle åt Farsta-hållet och undrade om någon behövde skjuts. Det erbjudandet tog en annan kvinna och hennes barn tacksamt emot. Dom enda jag är starkt kritisk till efter allt det här är media. SVT som kör upp micken i ansiktet på offer som tydligt säger att dom inte vill prata, tidningar som sprider rena rykten som om dom vore sanningar (flera rapporterade skottlossningar i flera områden, bland annat precis utanför mitt jobb, vilket var fucking bullshit) och annan skit. För fan, när det är en sån här situation så är det viktigare än någonsin att hålla sig saklig och tydlig. Skapa inte onödig rädsla, sprid rätt information så att folk kan ta rätt beslut. Jag blir så jävla arg när jag tänker på det.
Bluddrik Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 Jag undrar dock varför gärningsmannen befann sig i Sverige. Man har släppt in folk utan att ha en aning om vilka de är. Är man "hatisk" om man undrar över detta?
Micke H Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 Antagligen därför att han inte hade "terrorist" stämplat i pannan. Tycker du man borde ha låtit bli att släppa in alla män från Uzbekistan? Han var en asylsökande som befunnit sig här i flera år utan att ha varit misstä kg för något brott. Så vad fan menar du?
Bluddrik Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 Antagligen därför att han inte hade "terrorist" stämplat i pannan. Tycker du man borde ha låtit bli att släppa in alla män från Uzbekistan? Han var en asylsökande som befunnit sig här i flera år utan att ha varit misstä kg för något brott. Så vad fan menar du? Jag menar vad jag säger. Under ett par år hade Sverige i stort sett fri invandring. Vi hade ingen kontroll över våra gränser. Dom som var för denna ordning borde börja rannsaka sig. Att den misstänkte gärningsmannen inte varit misstänkt för något brott stämmer inte med vad jag läst.
Micke H Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 Jag har hällt käften när ni spytt galla över utlänningar tidigare och jag tänker fortsätta med det nu också så jag lämnar den här diskussionen nu. För det tråkigt att fokus alltid ska flyttas till den frågan. Inte till duktiga polisinsatser, fina gester från människor som hjälper varandra eller till dom stackars offren. Utan för dom satans utlänningarna. Och så diskuterar vi också lite islam och fördömer religion, trots att man inte ens vet mannens motiv än. För mannen kommer från ett BRUNT land, klart som fan han är en skäggig fundamentalist. Ni gubbar som tror ni är så jäkla bra för att ni inte röstar SD är lika jäkla illa för ni sprider lika mycket dynga ni och jag är så jävla trött på det. Äckligt och vidrigt är vad det är. Och nu tar jag fan paus från det här jävla gubbforumet. Dom som var för denna ordning är människor som anser att det är viktigt att hjälpa varandra. Dom har ingen anledning att rannsaka sig själva överhuvudtaget. 1
Micke H Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 http://www.dn.se/nyheter/sverige/39-arig-uzbek-misstanks-for-terrordadet/ Och här kan man läsa om mannen, istället för kassa flashback-teorier. 1
Bluddrik Postat 8 april 2017 Postat 8 april 2017 Det är bra att poliser och politiker har gjort ett bra jobb och uppträtt statsmannamässigt, men det är som det bör vara. Ändå verkar det som om det är detta media koncentrerar sig på mer än på att fyra människor har mördats. Det är jättebra att människor uppträtt sansat och hjälpt varandra, men hur är det för mordoffrens anhöriga? Och kan man verkligen tro att det här är sista gången något sånt här, med tanke på hur det ser ut i landet?
slejnard Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 Ja vi hade kul. Var väl ca 20 pers som träffades för att äta dricka (jag Cola zero) och spela musik i en byagård
slejnard Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 Mycket bra skrivet av Micke h där! Var lite ödmjuka och gå inte på hela tiden.
Bluddrik Postat 9 april 2017 Postat 9 april 2017 Det är väl risk för att det inte blir mycket skrivet om annat än kaffe om man inte får skriva vad man vill.
Recommended Posts