Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Sådär.

Jag blir förbannad av det här TV-programmet. Det bekräftar vad en del av oss vetat i åratal, och blivit kallade för rasister när vi berättat om. Vad ska man för övrigt kalla dom som kör bort dom som vill leva ett vanligt svenskt liv från förorten?

Rasister?

Postat (redigerat)

Sådär.

Jag blir förbannad av det här TV-programmet. Det bekräftar vad en del av oss vetat i åratal, och blivit kallade för rasister när vi berättat om. Vad ska man för övrigt kalla dom som kör bort dom som vill leva ett vanligt svenskt liv från förorten?

Rasister?

Ja. Moralpoliser kallades de visst. De ohängda ynglen med fabläss för gamla landets knep o knåp regler. Kvar blir en känsla av rättslöshet och en känsla av att just sådant här gör att partier med tvivelaktiga agendor får medvind. Rätt så fruktansvärt egentligen. Löfven yttrar de gamla svadorna om ordning o reda. Inga recept på hur. Redigerat av Dark Of Light
Postat

Det som gör mig mest förbannad är hur man kunde tro att det skulle bli på ett annat sätt när man tar emot hundratusentals människor som har en helt annan kultur, med en kvinnosyn som ligger minst 150 år efter oss. 

Antingen är man sanslöst korkad och naiv, eller också tycker man att detta är helt ok.

Postat

God Morgon!

Det finns ett ord för det som naiva politiker sysslar med. Dumsnällhet. När man inte tänker efter före. När man bara går på känsla utan att tänka. Förblindad av sin präktighet och GODHET. När man tror man är human och bara skapar elände via förhastade beslut.

Det mesta  i TV idag handlar om känsla. Nyheter som spelar på känslosträngar. Underhållningsprogram.

Och så ser alla in i kameran och kramas, säger: Det finns så mycket KÄÄÄRLEK!

Postat

God Morgon!

Det finns ett ord för det som naiva politiker sysslar med. Dumsnällhet. När man inte tänker efter före. När man bara går på känsla utan att tänka. Förblindad av sin präktighet och GODHET. När man tror man är human och bara skapar elände via förhastade beslut.

Det mesta  i TV idag handlar om känsla. Nyheter som spelar på känslosträngar. Underhållningsprogram.

Och så ser alla in i kameran och kramas, säger: Det finns så mycket KÄÄÄRLEK!

Vet inte vad jag ska säga. Man blir bara så trött. I politikernas iver att inte kränka någon, inte trampa någon på tårna, speciellt inte utsatta människor så har det bara urartat. Någon person i Kalla Fakta uttalade sig något om ett personligt ansvar hos individer som hålls på med förtryck, skadegörelse, olaga hot och kriminella handlingar (dvs "moralpoliser"). Kanske har det förväntats en viss mogenhet som inte finns hos förövarna. Jag ska inte hälla napalm i grillen men religion måste vara en satans uppfinning.

😱

Du tar ditt kaffe svart du också ser jag 🙂

Postat

Det handlar kanske inte så mycket om att undvika att kränka andra som att man inte vill beskyllas för att vara rasist. Det gäller både politiker och vanligt folk.

Postat

Det handlar kanske inte så mycket om att undvika att kränka andra som att man inte vill beskyllas för att vara rasist. Det gäller både politiker och vanligt folk.

Hänger med i samma paket känner jag.

kaffe

Naturligtvis 😑

Postat (redigerat)

Vadårå?

Det om SFM och deras föreläsare. 

Mina två senaste favoritartister. Vad tycker du om dom Bludde?

Redigerat av Memphis
Postat

Det om SFM och deras föreläsare. 

Mina två senaste favoritartister. Vad tycker du om dom Bludde?

Riktigt jobbigt. Vet inte vilka som är värst? Det första bandet med den hysteriskt semaforerande albinotjejen som indiejoddlar sig genom en lättglömd låt, eller det andra bandet med två tjejer som tror att de blir mer andliga ju mer de väser och viskar sig fram en helt ickeexisterande låt.

Kontrar med Kate och Anna McGarrigle från deras första platta från 1975. My Town. Det är inte lätt när allt har gjorts så mycket bättre för länge sen.

https://www.youtube.com/watch?v=EMiVsQ2KtLM

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.