Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag håller på och skriver en funktion till en webbshop för att kalkulera fraktkostnaden baserat på order-totalen, men med en avvikelse om en av artiklarna kommer från en specifik kategori, och då ska den räkna på ett annat sätt istället.

VAD GÖR NI

Postat

Ja, den där Imamens föreläsning om kvinnor var upprörande. Håller med om att religösa verksamheter inte ska ha statliga bidrag, speciellt inte så stora summor. Själv jobbar jag med en bra mycket vettigare verksamhet som stöttar ungdomar med psykisk ohälsa,ensamhet, mobbing, men där får vi inte mycket pengar, ledarna arbetar ideellt och vi har knappt råd med fika och lokal.  😏

Du får växla om till religiösa grubblerier! Odla ett saftigt skägg och klä dig i några påslakan samt skaffa andra... värdegrunder, så ska du se att stålarna ramlar in.

Kaffe?

Postat

Det där "skrattet" hade jag nästan glömt bort. Hur går det med plugget och fruntimmerna? 

Guhu så bra att jag påminde dig då 😄 xD

Jovars. Plugget rullar. Tar det lugnt med damer nu och på obestämd tid. 

Eller ja, alltså, nuppande blir det ju xD

Men inget dejtande. 

Postat

Högskoleprovet ska fr o m i höst ligga på en söndag pga Sjundedagsadventisterna. Jag vet. Frugan vaktar.

Ja vi är redan där. Frågan är därför inte Hur hamnade vi här? Utan: Hur fan ska vi lösa detta? Går det ta sig ur?

Alla offentliga verksamheter jag har inblick är på väg neråt. Snart spricker alla bubblorna på en och samma gång. Medan kändisarna leker och fjantar sig i tv.

Ja världen står urinens brant. Och skvätter.

Ett ord jag gillar f ö är shitstorm. Namn på min nästa låt?

Postat (redigerat)

Man har inte hört nåt om grannen på ett tag.

Jo då, hon tittar till mig här som vanligt. Tänkte bara att det blir så tjatigt och kanske väcker en viss avund att ständigt berätta när jag doppat 😛

Högskoleprovet ska fr o m i höst ligga på en söndag pga Sjundedagsadventisterna. Jag vet. Frugan vaktar.

Ja vi är redan där. Frågan är därför inte Hur hamnade vi här? Utan: Hur fan ska vi lösa detta? Går det ta sig ur?

Alla offentliga verksamheter jag har inblick är på väg neråt. Snart spricker alla bubblorna på en och samma gång. Medan kändisarna leker och fjantar sig i tv.

Ja världen står urinens brant. Och skvätter.

Ett ord jag gillar f ö är shitstorm. Namn på min nästa låt?

Clusterfuck är nya shitstorm.

Redigerat av Dark Of Light
Postat

Du har ju mer praktisk insyn än en annan. Jag bara läser om eländet.

Högskoleprovet är lätt.

Postat

Jo då, hon tittar till mig här som vanligt. Tänkte bara att det blir så tjatigt och kanske väcker en viss avund att ständigt berätta när jag doppat 😛

Clusterfuck är nya shitstorm.

Finns säkert en låt redan som heter så...

Gillar också uttrycket It's high above my pay level.

Postat

Du har ju mer praktisk insyn än en annan. Jag bara läser om eländet.

Högskoleprovet är lätt.

Genom jobbet har jag lite insyn i skolans värld. Genom min mor och äldste son lite koll på sjukvården. Genom yngste sonen försvaret.

Postat

Genom jobbet har jag lite insyn i skolans värld. Genom min mor och äldste son lite koll på sjukvården. Genom yngste sonen försvaret.

Men hur är det på din skola?

Postat

Men hur är det på din skola?

Större klasser, mer undervisningstid. Långtidssjukskrivna och deltidssjukskrivna kolleger. Ex-vis...

Postat

Större klasser, mer undervisningstid. Långtidssjukskrivna och deltidssjukskrivna kolleger. Ex-vis...

Det kommer ju att behövas mer folk framöver. Frågan är hur många invandrare som kan fixa den här typen av jobb?

Postat

Det kommer ju att behövas mer folk framöver. Frågan är hur många invandrare som kan fixa den här typen av jobb?

Blir svårt om de inte kan svenska så bra...

Postat

Finns säkert en låt redan som heter så...

Gillar också uttrycket It's high above my pay level.

Ah, jag tänkte clusterfuck mer som ett uttryck. Går att använda till det mesta.

Gällande språksvårigheter verkar det inte hindra sjukvården att anställa, säkert i övrigt alldeles superduktiga läkare. Men vad hjälper det när man inte förstår dem... eller de mig?

Postat

Ah, jag tänkte clusterfuck mer som ett uttryck. Går att använda till det mesta.

Gällande språksvårigheter verkar det inte hindra sjukvården att anställa, säkert i övrigt alldeles superduktiga läkare. Men vad hjälper det när man inte förstår dem... eller de mig?

Blir problem när de ska gå snabbkurser i svenska. Viktigt förstå språkets nyanser om man jobbar i vården.

Man får kanske använda smajlisar och emoticons? Pektavlor?

graphics-hearts-644492.gif

Postat

Blir problem när de ska gå snabbkurser i svenska. Viktigt förstå språkets nyanser om man jobbar i vården.

Man får kanske använda smajlisar och emoticons? Pektavlor?

graphics-hearts-644492.gif

Inga smilfinkar tack.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.