Bluddrik Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Jag gillade jag ringer på fredag och säg inte nej.... bäst. Och fröken fräken. Jäkligt välskriven text på den.
Algotezza Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 En del av deras låtar var väl skrivna av Thore Skogman. Han var oerhört produktiv och kreativ. Mycket humor i hans texter. Duktig på att skapa melodier. Han ansågs allmänt lite löjlig men var smått genialisk på sitt område.
Bluddrik Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Tack! Blir då hemma idag å KPDar! Några dagar ibland är inte så dumt, som jag minns det.
Dark Of Light Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Page topper. Yuk.For sissies... Jag har ingen koppling till Sven Ingvars eller någon annans dansband för den delen heller. Är väl för ung antar jag. 😑
Bluddrik Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Jag har ingen koppling till Sven Ingvars eller någon annans dansband för den delen heller. Är väl för ung antar jag. 😑 Jag tycker egentligen inte att dom är ett dansband. Jag kommer ihåg när en del av låtarna kom. Speciellt jag ringer på fredag var häftig med blåsarrangemanget. Kommer också ihåg när jag var ute och åkte med min yngsta morbror som måste ha varit 18 då och hade en vit amazon. Han var mer som en storebror för mig, och jag minns att han frågade om jag hade hört sven-ingvars nya. Kommer inte ihåg vilken låt det var dock.
Dark Of Light Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Jag tycker egentligen inte att dom är ett dansband. Jag kommer ihåg när en del av låtarna kom. Speciellt jag ringer på fredag var häftig med blåsarrangemanget. Kommer också ihåg när jag var ute och åkte med min yngsta morbror som måste ha varit 18 då och hade en vit amazon. Han var mer som en storebror för mig, och jag minns att han frågade om jag hade hört sven-ingvars nya. Kommer inte ihåg vilken låt det var dock. Nog räknar jag dem dit även om de hade något av en egen stil. Egna finurliga melodier medans de andra ältade mest andras covers. De lyckades också undvika de värsta tighta trikåbögerierna, man kan se gamla bilder på dem utan att skämmas. 🙂 Ja.
Algotezza Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 (redigerat) While my gutar gently weeps a la Sven-Ingvars https://youtu.be/NTie0sAccHo Redigerat 22 mars 2017 av Algotezza
slejnard Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Gjort en ny låt. Men är den bra frågar jag er?! PÅ Svenska!
Algotezza Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Fin romantisk och fantasifull text. Spännande atonalitet i vissa tonslingor gör låten mer hörvärd. Annars när jag såg titeln tänkte jag på Thor Heyerdahl och hans flottar.
Dark Of Light Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Gjort en ny låt. Men är den bra frågar jag er?! PÅ Svenska! Inledningsvis hör jag Simple Minds - "Don´t You (Forget About Me)" och fick lite väl många minnen från en spelning med dem och flickan jag var med då, det är en bra sak. Efter gitarrjiddret börjar sången och då skickas mina tankar till salig Olle Ljungström. Den där lilla obeslutsamma svajigheten som emellanåt visar sig i din röst öppnar upp för en intim sårbarhet i sitt uttryck. I en del andra låtar, där du försöker över din förmåga brister det betänkligt. Här faller pusselbitarna återigen på plats, det är en bra sak. Texten ger mig spacade rymdvibbar á la Bowies Major Tom. Du är ute på okänt hav med ett bestämt mål i sikte. Finns därav en befriande proggighet i låten. Den kunde varit från -70 talet, det är en bra sak. Det finns något av en bräcklighet i titeln; "genom världsrymden på en båt av halm", eller djup hopplös svärta i textstrofen; "försöker vara nära dig, men ändå så himla långt ifrån". Till en naiv ljus hoppfullhet och en kärleksfullhet; "till dig min söta, vackra tjej" i ditt sätt att ta an ämnet, det är en bra sak. Kpd, det är en bra sak.
Algotezza Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 (redigerat) Allt är väntans tider.Nu drar jag pä stan.Solen skiner och vi med den... Redigerat 22 mars 2017 av Algotezza
Dark Of Light Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Åh, kommer ni ihåg denna högkvalitativa förmiddags kulturhöjdpunkt? Genom seriösa ämnen behandlade av högst stabila representanter för det amerikanska samhällets toppskikt. Visas detta fortfarande eller tog samtliga trailerpark WT sluts slut till slut?
slejnard Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Inledningsvis hör jag Simple Minds - "Don´t You (Forget About Me)" och fick lite väl många minnen från en spelning med dem och flickan jag var med då, det är en bra sak. Efter gitarrjiddret börjar sången och då skickas mina tankar till salig Olle Ljungström. Den där lilla obeslutsamma svajigheten som emellanåt visar sig i din röst öppnar upp för en intim sårbarhet i sitt uttryck. I en del andra låtar, där du försöker över din förmåga brister det betänkligt. Här faller pusselbitarna återigen på plats, det är en bra sak. Texten ger mig spacade rymdvibbar á la Bowies Major Tom. Du är ute på okänt hav med ett bestämt mål i sikte. Finns därav en befriande proggighet i låten. Den kunde varit från -70 talet, det är en bra sak. Det finns något av en bräcklighet i titeln; "genom världsrymden på en båt av halm", eller djup hopplös svärta i textstrofen; "försöker vara nära dig, men ändå så himla långt ifrån". Till en naiv ljus hoppfullhet och en kärleksfullhet; "till dig min söta, vackra tjej" i ditt sätt att ta an ämnet, det är en bra sak. Kpd, det är en bra sak. Tack så mycket dol för din utförliga feedback/recension. Tacksam KPD 🙂
Bluddrik Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Åh, kommer ni ihåg denna högkvalitativa förmiddags kulturhöjdpunkt? Genom seriösa ämnen behandlade av högst stabila representanter för det amerikanska samhällets toppskikt. Visas detta fortfarande eller tog samtliga trailerpark WT sluts slut till slut? Det finns fortfarande en hemsida där det verkar som om programmet går fortfarande. Springer var borgmästare i Cincinnati en gång i världen.
Bluddrik Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Gjort en ny låt. Men är den bra frågar jag er?! PÅ Svenska! Soundcloud funkar fortfarande inte för mig.
Bluddrik Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Märkligt Borde gå att spela i webbläsaren? Det enda som händer är att den orangea fyrkanten med texten "Hear more on Soundcloud" dyker upp, vilket ju är lite löjligt. Har inte kunnat googla fram nån felorsak heller.
slejnard Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Provat annan webbläsare? Annars får du den via dropbox här: https://www.dropbox.com/s/id3y1gz8mkojzwh/P%C3%A5%20en%20b%C3%A5t%20av%20halm%20.mp3?dl=0
Dark Of Light Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Tack så mycket dol för din utförliga feedback/recension. Tacksam KPD 🙂 ☺️ Jag slänger in den i din tråd oxo så blir det lite fart p den.
slejnard Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 ☺️ Jag slänger in den i din tråd oxo så blir det lite fart p den. Tackar! 😄 bra att du satte fart! ☺️
Dark Of Light Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 ☺️ Vi hoppas p det bästa. 🙁Hej vad det knivhuggs, smäller och körs in i folk...
Bluddrik Postat 22 mars 2017 Postat 22 mars 2017 Provat annan webbläsare? Annars får du den via dropbox här: https://www.dropbox.com/s/id3y1gz8mkojzwh/P%C3%A5%20en%20b%C3%A5t%20av%20halm%20.mp3?dl=0 Jag gillar chrome bäst. Risken är att om jag lyssnar så har jag så många idéer att det blir oförskämt.
Recommended Posts