Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Nej, precis! Var inte det just det där fallet där "alla är offer" var ngt som en rektor utbrast. Var i helv. är civilkuraget, det sunda förnuftet, handlingskraftigheten. Detta svenska mjäkande... Man är så rädd att stöta sig med alla möjliga grupperingar att ingen till slut vågar göra något.

Inte ett skit på TV heller, eller d är ju d d e!? Domstolen kanske på SVT1 kl 21.00? För att se på överdrifter åt andra hållet.

Man blir arg!

Rent av förbannad.

😑

Ja.

Postat

På min tid kunde man skattejämka när man inte jobbade hela året.

På 60-talet kunde man dansa jenka.

Man blir arg!

Man blir arg och besviken.

Postat

På mitt jobb blev det bråk mellan ungdomar av olika utländsk bakgrund (kanske rasifiering att skriva så?). En rektorsperson sa nåt om det finns bara förlorare och nåt om värdegrunden. Behandla alla lika. Eller som lik?

Det svenska regelskeppet har gått på värdegrund och börjat sjunka!

Mest skit med världen idag.

Djävla tur det finns musik.

Postat

Annars hade jag gått in i tystnaden. Sagt bye bye cruel world.

Har överlevt pga musiken.

och KAFFE

Postat

Det började när man började använda det ordet tror jag. Det är nåt skumt med det.

Postat

Haha, jag skrev regelskeppet. Menade REGAL. Det var nog rätt felskrivning i alla fall.

Postat

På mitt jobb blev det bråk mellan ungdomar av olika utländsk bakgrund (kanske rasifiering att skriva så?). En rektorsperson sa nåt om det finns bara förlorare och nåt om värdegrunden. Behandla alla lika. Eller som lik?

Mest skit med världen idag.

Djävla tur det finns musik.

Ja precis vad jag menar. Nu har det väl blivit bättre men för en tid sedan var man helt klart en fullblodsrasist om man vågade ta sådana fraser i mun.

Håller med det där om värdegrund. När moral och sunt förnuft slutat gälla kom den där. Min tolkning/tillämpning om värdegrund är helt felaktigt nog... kaffe. Bäst så.

Postat

Freudian slip? ☺️

😳 ... eller blir det ship?

Sail away sail away ye semen!

Postat

Ja precis vad jag menar. Nu har det väl blivit bättre men för en tid sedan var man helt klart en fullblodsrasist om man vågade ta sådana fraser i mun.

Håller med det där om värdegrund. När moral och sunt förnuft slutat gälla kom den där. Min tolkning/tillämpning om värdegrund är helt felaktigt nog... kaffe. Bäst så.

Värdegrunden finns genom att man lever den, Inte snackar om den. Lever man  en behövs inget snack, Idag mest snack.

KPD är vad som gäller.

Postat

Nä. Dom la tydligen av redan 2002. Det blev omöjligt för dem att fortsätta med sina uppträdanden.Nu har de något slags häxkollektiv.

Postat

Gomorron.

Morronkaffet drucket. Börjar lite senare idag.

Sven-Ingvars diggade jag som barn innan jag upptåckte jazz klassiskt pop och rock electronica i nu nämnd ordning.

Postat

Javisst. Det var mer svängiga låtar än det vanliga schlagerstuket. Inte så smörigt. Ja pop på svenska. Favoriten då var Min gitarr.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.