Pico Postat 17 mars 2017 Postat 17 mars 2017 Vad är popmusik för dig då? Bra fråga och jag har inget direkt svar... Skall tänka på't och ber att få återkomma. Den spontana känslan är (något likt dina kvarter) att det skall finnas faktiska, fysiska instrument med i bilden...
Pico Postat 17 mars 2017 Postat 17 mars 2017 Om jag bara går till gamla vänner så är det här i mitt tycke pop och direkt fucking-jävla-briljant sådan, faktiskt. De själva tycker att de spelar pop (jag håller med) och trots det så vann de en grammis för bästa rock.
Bluddrik Postat 17 mars 2017 Postat 17 mars 2017 Om jag bara går till gamla vänner så är det här i mitt tycke pop och direkt fucking-jävla-briljant sådan, faktiskt. De själva tycker att de spelar pop (jag håller med) och trots det så vann de en grammis för bästa rock. Dom är helt ok, har lyssnat en del på dom,men det är ju ingen topplistemusik.
Pico Postat 17 mars 2017 Postat 17 mars 2017 Dom är helt ok, har lyssnat en del på dom,men det är ju ingen topplistemusik. Sant, troligen något för komplicerat tänker jag. Schlager står ju för det som slår, och det som slår är väl det som toppar listorna... men "schlager" som genre är ju inte nödvändigtvis där, hur jävla mycket än Bert Karlsson gnäller. Loreens Eurovision-vinnare känns vara närmre EDM där jag upplever det som att Thomas G:son lånat en del grepp ur Max Martins repertoar. Fast vad fan vet jag? Jag kan inte ens förklara det, jag bara känner mig fram...
Algotezza Postat 17 mars 2017 Postat 17 mars 2017 "stranger things" är lite bättre än "the oa" på netflix Gillade båda.
Bluddrik Postat 17 mars 2017 Postat 17 mars 2017 Fast vad fan vet jag? Jag kan inte ens förklara det, jag bara känner mig fram... Nä. Jag får hoppas på Naymari. Gör du nån musik själv?
Pico Postat 17 mars 2017 Postat 17 mars 2017 Nä. Jag får hoppas på Naymari. Gör du nån musik själv? Det har varit väldigt lite de senaste åren faktiskt... Jag har alltid fungerat så att jag måste ha något kreativt projekt igång. Dessa projekt kan ta lite olika former och de senaste åren har det faktiskt inneburit programmering, hela tiden direkt kopplat till mitt yrke... Musiken skvalpar dock hela tiden där i bakhuvudet och jag grämer mig över att jag inte har en regelrätt "musikdator" igång som jag kan sätta mig vid då inspirationen pockar. Jag har fler datorer än vad som troligen finns i medel-hemmet men jag har bara inte orkat göra iordning nån för musik.
Pico Postat 17 mars 2017 Postat 17 mars 2017 Precis i detta nu har jag dock tillräckligt med ork för att lägga mig i soffan och kolla TV tills jag somnar. Fucking skitvecka det har varit med en massa kunder som drabbats av RansomWare och allt arbete det har inneburit. Tips från coachen; om du får ett mail som heter något i stil med "faktura" och du över huvud taget inte känner till personen som skickat mailet... bara radera skiten och gå vidare i ditt liv. Öppna INTE, absolut fucking-jävla-INTE den bifogade PDF:en/länken/dokumentet. Om ett företag är angeläget att få in din betalning för någon faktura så kommer de skicka en fysisk sådan via snailmail. Om du får det på jobbmailen, bara notera skiten och meddela din IT-avdelning så har du gjort ditt jobb fucking-jävla briljant och de kommer tacka dig dagligen i två veckor för att du flaggat för det och inte bara panik-klickat på allt du ser. (Om de inte är tacksamma så vill jag fan ha deras telefonnummer så jag kan ringa och skälla ut fånskallarna!)
Algotezza Postat 17 mars 2017 Postat 17 mars 2017 Någon som råkat ut för Twoo när de gått ihop med netlog? Aj fan. Sagt gonatt redan. Får bli så...
Bluddrik Postat 17 mars 2017 Postat 17 mars 2017 Precis i detta nu har jag dock tillräckligt med ork för att lägga mig i soffan och kolla TV tills jag somnar. Fucking skitvecka det har varit med en massa kunder som drabbats av RansomWare och allt arbete det har inneburit. Tips från coachen; om du får ett mail som heter något i stil med "faktura" och du över huvud taget inte känner till personen som skickat mailet... bara radera skiten och gå vidare i ditt liv. Öppna INTE, absolut fucking-jävla-INTE den bifogade PDF:en/länken/dokumentet. Om ett företag är angeläget att få in din betalning för någon faktura så kommer de skicka en fysisk sådan via snailmail. Om du får det på jobbmailen, bara notera skiten och meddela din IT-avdelning så har du gjort ditt jobb fucking-jävla briljant och de kommer tacka dig dagligen i två veckor för att du flaggat för det och inte bara panik-klickat på allt du ser. (Om de inte är tacksamma så vill jag fan ha deras telefonnummer så jag kan ringa och skälla ut fånskallarna!) Tänkte skriva pga inlägget innan att det väl är bra att ha hobbyn som jobbet och tvärtom, men det vete fan.
Dark Of Light Postat 18 mars 2017 Postat 18 mars 2017 Naturligtvis! 😑 Ser ut att bli en alldagligt molnig dag.
Naymari Postat 18 mars 2017 Postat 18 mars 2017 (redigerat) OK. Hur definierar man popmusik idag? Du och Naymari är kanske bäst lämpade? Vad är popmusik? Är det EDM, eller vad? Popmusik är svårdefinierat. Popmusik är bara. Genomgående är väl att det är trendiga låtar med tydliga hookar som gör att lyssnaren kan låten relativt fort utan att det blir tråkigt. Men annars har jag inte den blekaste aning vad popmusik är. För det kan verkligen vara vilken genre som helst. Redigerat 18 mars 2017 av Naymari
slejnard Postat 18 mars 2017 Postat 18 mars 2017 Spaghetti å köttfärssås till lunch 😎 Musikal passion i Boden ikväll. Min kusin är en av huvudrollerna. Blir skoj ...så ska vi äta på Allstar före 😎
Dark Of Light Postat 18 mars 2017 Postat 18 mars 2017 Spaghetti å köttfärssås till lunch 😎 Musikal passion i Boden ikväll. Min kusin är en av huvudrollerna. Blir skoj ...så ska vi äta på Allstar före 😎 Vilket sammanträffande! Ja inte att min kusin ÄR en av huvudrollerna i en passionerad musikal utan spaghetti & k-sås biten. Du o jag Slej... Otippat! Verkligen, jag hade då aldrig kunnat... 😑
Algotezza Postat 18 mars 2017 Postat 18 mars 2017 Popmusik är svårdefinierat. Popmusik är bara. Genomgående är väl att det är trendiga låtar med tydliga hookar som gör att lyssnaren kan låten relativt fort utan att det blir tråkigt. Men annars har jag inte den blekaste aning vad popmusik är. För det kan verkligen vara vilken genre som helst. Ja pop är inte direkt en genre idag. Ofta nåt som har kommersiell styrka och tilltalar många...
Neosus Postat 18 mars 2017 Postat 18 mars 2017 (redigerat) För mig är detta Pop! ☺️ 😑 Redigerat 18 mars 2017 av Neosus
Gäst Postat 18 mars 2017 Postat 18 mars 2017 (redigerat) Vad har hänt när, man addar nån som vän på facebook men får inget svar. sen när man går in på personens sida för andra gången går det inte att avbryta vänförfrågningen eller skicka den på nytt. alternativet är borttaget. vad har hänt då? Redigerat 18 mars 2017 av ewroL
CHAE Postat 18 mars 2017 Trådstartare Postat 18 mars 2017 (redigerat) Vad har hänt när, man addar nån som vän på facebook men får inget svar. sen när man går in på personens sida för andra gången går det inte att avbryta vänförfrågningen eller skicka den på nytt. alternativet är borttaget. vad har hänt då? Du har blivit blockad av personen i fråga? 😕 Nej, ingen aning; befattar mig inte med Facebook 🙂 Redigerat 18 mars 2017 av CHAE
slejnard Postat 18 mars 2017 Postat 18 mars 2017 Den personen kanske var en Spammare och utesluten. Fått flera konstiga förfrågningar på sistone
Recommended Posts