Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Var inte idén att ingen kunde spela, för det lät ju så om vissa grupper?

PTPD

Redigerat av Algotezza
Annons
Postat (redigerat)

Tackar!

Visserligen kan man räkna ut när den ska komma men det blir roligare om den kommer bara så där oplanerat.

Nu har jag ett lektionspass kvar till 1620 och sen blir det cykeln hem via kafé men det kräver inget pass.

Najsans Najsovitch!

En sista kpd!

Redigerat av Algotezza
Postat

Tackar!

Visserligen kan man räkna ut när den ska komma men det blir roligare om den kommer bara så där oplanerat.

Mina pagetoppers kommer alltid oplanerat, och vem bryr sig.

Postat

Mina pagetoppers kommer alltid oplanerat, och vem bryr sig.

The PT-hunters!!!

Postat

Nej tack, jag är veg.  😑

OK. Hur definierar man popmusik idag? Du och Naymari är kanske bäst lämpade? Vad är popmusik? Är det EDM, eller vad?

Postat

Pop betyder det som är populärt.

Vad är poppis bland polarna idag?

Beror på vem man frågar...

Smaken är som...

Postat (redigerat)

OK. Hur definierar man popmusik idag? Du och Naymari är kanske bäst lämpade? Vad är popmusik? Är det EDM, eller vad?

Nay svarar nog bättre än mig. Idag är det bra mycket bredare än det varit tidigare förstås. Idag finns artister som Zara Larsson som gränsar mellan flera genres som EDM, RnB, pop, soul etc. Aviccii löste upp housemusiken och gjorde en mer diffus stil med inslag av popcountry typ. Laleh experimenterar med sitt sound osv. Vad spelar det för roll egentligen. Genres kommer försvinna, allt kommer bara vara musik. Är det inte härligt. 

Redigerat av Memphis
Postat

Nay svarar nog bättre än mig. Idag är det bra mycket bredare än det varit tidigare förstås. Idag finns artister som Zara Larsson som gränsar mellan flera genres som EDM, RnB, pop, soul etc. Aviccii löste upp housemusiken och gjorde en mer diffus stil med inslag av popcountry typ. Laleh experimenterar med sitt sound osv. Vad spelar det för roll egentligen. Genres kommer försvinna, allt kommer bara vara musik. Är det inte härligt. 

Jag för min del är väldigt fast i att popmusik är bra låtar med gitarr bas och trummor och kanske lite orgel eller något annat samt smarta texter.

Funderade på vad man ska lyssna på om man vill försöka göra lite modern popmusik, och Lalehstuket är inte min grej, utan lite direktare grejer.

Postat

Mitt öra för popmusik är fostrat via 60talets popnusik. Gitarrer bas trummor ibland klaviatur och extra percussion. Melodiöst, tydliga harmonier och basgångar. Sång till.

Det är popnusik för mig.

Men det är ett halvt sekel sedan.

Men vad betyder popnusik mer än det som är allmänt populärt i en viss tid?

Postat

Exakt. Populär (för tiden) musik. Det där andra är nostalgi, ens egna minnen av musik i en tid då man själv var "relevant" och på "topp".

Genres kommer försvinna, allt kommer bara vara musik. Är det inte härligt. 

Allt kommer och går gärna i 12 års cykler med lite förfining. När jag var ung var det viktigt att tycka om viss musik, samt ogilla annan. Idag är det egalt. Det som berör mig, berör mig alldeles oavsett genre eller stilgrepp. Gör det inte det så är det inte hela världen.

Postat

Det är ju just det jag försöker koppla, men det är inte så lätt när man är gammal och inte klubbar eller lyssnar på radion osv.

Tänkte man kunde få lite tips om vad man ska lyssna på?

Postat

Poppis idag e väl Zara L och lite andra rappa schlagers.

Hohoho

Postat

Konstiga vänförfrågningar på Facebook från folk jag aldrig hört talas om.

Det får jag på Instagram...

Postat (redigerat)

HÄJ! VA JÖR NI? JAG ER FERSKYLD DET ER TROKIT. I DAG ÅT JAG ET EPLE DET VA GÅTT HÄJDÅ.

Jag skriver på min doktorsavhandling och komponerar min 4567:e symfoni.

Lurad!

Jag längstahr till Iralien!

Jag menar Rankfrike

Redigerat av Algotezza
Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.