Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Den där är väl antipsykotisk eller nåt liknande? Menar du att folkflertalet är psykotiska, eller vad?

Nja. kanske inte... Men jag menar att diagnoser av alla de slag ökar idag när diagnosmetoderna förfinas... Eller när man kallar något sjukdom som förr bara var en del av livet... vad det kunde innebära att leva...

(Och så vill läkemedelsbolagen sälja medusiner...)

Sen tror jag i och för sig att man kan må djefligt  illa av hur världen ser ut idag,,, Vem gör inte det?

Nej för helvete   KPD

och PT

Redigerat av Algotezza
Annons
Postat

UG ikväll om en FN-skandal och visselblåsaren Anders Kompass. Det lär va tämligen deprimerande.

En av få med moralisk kompass...

Postat

Men det pillrena ska göra är väl att den sjuke ska uppnå någon slags "normalitet" i sitt mående och beteende.

Buddhismen talar inte om att hela sjuka, så vitt jag vet, utan siktar in sig på "friska" rationella människor med sitt Nirvana, som jag tycker är väldigt svårt att förstå sig på.

Postat (redigerat)

Buddhismen har en medicin mot det lidande själva livet är och psykofarmaka är medicin mot det lidande för en själv och andra som mentala sjukdomar innebär.

Vad normal är vet jag inte. Vem.är det idag? Betyder väl bara vanlig...?

Redigerat av Algotezza
Postat (redigerat)

Jag håller inte med buddhismen om att allt är lidande. Livet för mig är en mix av ljufligheter och djefligheter.

Som när svärmor begravdes i juni i fjol i Glumslövs kyrks. Djävla sorgligt, men ljufligt när min bror spelade Flicka från Backafall på en 1800tals tvärflöjt.

14 februari i år blev jag farfar ffg vilket var ljufligt men för djefligt att jag blev vrålförkyld veckan efter och inte kunde åka dit. Så är det hela tiden. Life is a rollercoaster.

Redigerat av Algotezza
Postat

Jag håller inte med buddhismen om att allt är lidande. Livet för mig är en mix av ljufligheter och djefligheter.

Ok. Jag skulle just sikta in mig på det.

Postat

Buddhismen har en medicin mot det lidande själva livet är och psykofarmaka är medicin mot det lidande för en själv och andra som mentala sjukdomar innebär.

Vad normal är vet jag inte. Vem.är det idag? Betyder väl bara vanlig...?

Efter normen. Vad normen sedan säger beror på tidsandan, trender, värdegru, etik och moral samt vad de flesta tycker är smakligt just nu. Det där i sin tur har en tendens att skifta, gränserna förflyttas med tiden. Det som var onormalt förr är normalt nu och tvärtom och kan skifta igen. Vem fan har då rätt?

Det är väldigt intressant det där med måendet också. Folk har mått piss i alla tider men nu har vi diagnoser för det. Klarade sig folk bättre förr? Är vi bortklemade? Har vi det lite för bra? Mår vi sämre nu än förr? Om så är varför? Den snabba nyhetsförmedlingen som låter oss ta del av skit snabbare? Det fina är trots allt att det finns hjälp på ett annat sätt än förr.

Postat

abilify-coupons.jpg

?

Näh, alldeles för djävligt sådant där de tog upp i programmet. Kanske behövs ovanstående för att klara av det. Man blir ju förbannad.

Postat (redigerat)

Förr fick man gå till prällen.

Ja hjälp finns att få. Ofta vill man bara ha nån som lyssnar. Det är en svår konst. När alla vill höra sin egen röst.

Sen verkar det som när man fixat det fysiska lidandet i Sverige så lider vi alltmer mentalt. Som om lidande vill till one way or another.

Men kan man bara göra något kreativt av skiten så...

Det vi inte dör av stärker oss skrev Nietzsche.

Själv har jag ju den s.k.kreativa diagnosen bipolär.

Märker ni nog i min musik.

Abilify är alltså min ordination... blå piller...

Lite sent för kpd.

I morgon då...

Redigerat av Algotezza
Postat

Näh, alldeles för djävligt sådant där de tog upp i programmet. Kanske behövs ovanstående för att klara av det. Man blir ju förbannad.

Undrar hur många människor det är som sitter i såna här organisationer världen över och inte gör något konstruktivt öht?

Mest förbannad blev jag nästan på Eliasson som var så angelägen om att hitta något att anmärka på när det gäller Kompass att han fabricerade det.

Postat

Ja hjälp finns att få. Ofta vill man bara ha nån som lyssnar. Det är en svår konst. När alla vill höra sin egen röst.

Det kan gå så långt att man inte har någon röst. Jag har varit där själv.

Postat

Normaliserande. Men man slipper gå upp i vikt av dem.

Postat

Älskar denna låt enbart (i princip, det finns några snygga trum-prylar också) på grund av basisten. Satan vad jag älskar basfiguren som inleder (och återkommer i) låten.

Postat

Hoho. Har fått elchocker med.

Makes men out of boys.

Nån som kollar Big Little Lies på HBO? Jefla bra!

Postat

Normaliserande. Men man slipper gå upp i vikt av dem.

Jag har gått upp i vikt av mina mediciner. Sen fick jag börja med insulin för drygt ett år sen. Det har jag också gått upp i vikt av. Det har dom inte sagt nåt om på VC. Det googlade jag fram själv härom dan.

Postat

Makes men out of boys.

Nån som kollar Big Little Lies på HBO? Jefla bra!

Nepp, men du sa HBO så jag tror dig.

Postat

Makes men out of boys.

Hjläpte dom på nåt sätt? Det har ju blivit lite i ropet igen. Ett tag var det nästan helt borta.

Postat

Som mest vägde jag 108. Innan Abilify.

Life can be a bitch.

Postat

Som mest vägde jag 108. Innan Abilify.

Life can be a bitch.

Är du lång då? Själv är jag 1.90 och vägde 90 innan jag började med mediciner. Då gick jag upp till 118 som mest. Sen gick jag ner till hundra, men nu är jag uppe i 110 igen. Detta trots min operation.

Det var väl allt.

Postat

Älskar denna låt enbart (i princip, det finns några snygga trum-prylar också) på grund av basisten. Satan vad jag älskar basfiguren som inleder (och återkommer i) låten.

Får lyssna i natt om jag är vaken.

Postat

Jag har gått upp i vikt av mina mediciner. Sen fick jag börja med insulin för drygt ett år sen. Det har jag också gått upp i vikt av. Det har dom inte sagt nåt om på VC. Det googlade jag fram själv härom dan.

Jag kan skippa käk i 2-4 dagar pga min medicin. Jag kan också, om jag så vill, käka ostbågar och dricka folköl dagligen utan att för den delen gå upp i vikt. Sömn är optional dessutom.

Fast jag hade nåt tillfälle där jag inte sov på 6 dygn lite drygt och det kändes inget vidare. Först och främst kunde jag typ inte minnas något ens i 2 sekunder den veckan, men värst var nog hjärtat... det gjorde inte regelrätt ont men det kändes direkt ansträngt i ett fucking halvår efter den där helveckan, helt seriöst.

Får lyssna i natt om jag är vaken.

Tips från coachen: Vid 1:05 demonstrerar basisten väl just det jag pratar om.

Postat

Minns ni opera-sångerskan i filmen "The Fifth Element"?

Postat

Jag e 185. Väger runt 90 nu.

Femte elementet - en bra film!

G'Natt!

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.