Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

du tror du kan dricka vin hur mycket du vill

Postat

Jag är inte bara ett universinalgeni. Jag är ödmjukast också.

tenor.gif

tenor.gif

Postat

du tror du kan dricka vin hur mycket du vill

Nej.

Postat

Jag har kommit underfund med att mitt tänkande är helt automatiskt. Det enda jag styr eller bestämmer är vad jag ska klä i ord. Säga och skriva.

Postat

Jag har kommit underfund med att mitt tänkande är helt automatiskt. Det enda jag styr eller bestämmer är vad jag ska klä i ord. Säga och skriva.

Är det inte det som är en stor del av tänkandet? Medvetandet eller vad det kallas?

Postat

GoTidigMorgon!

Jovisst men jag tror att det mesta av det vi känner och tänker sker omedvetet och instinktivt men sen inbillar vi oss att vi styr det själva och är så himla medvetna.

En bra bok jag läst om detta nyligen är Den svåra konsten att se sig själv av Peter Gärdenfors som var en av mina lärare när jag läste filosofi i Lund på universitetet. Han kallar människan för djuret som tror det är människa. Han menar att vi är bra på att ljuga och för att vara framgångsrik som lögnare måste man kunna ljuga för sig själv först och främst.

Postat

Morron igen.

Första koppen drucken.

Fler kommer.

graphics-coffee-500492.gif

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.