Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

GodMorgon!

Jag håller ständigt på med tänkande och vridande och vändande på känslor tankar synsätt därför att det är spännande och intressant. Inte alltid så behagligt. Eftersom jag försöker låta bli att ljuga för mig själv. Viktigare än att något är behagligt är att det är intressant. För mig i alla fall.

Sen är det rätt märkligt med grejor man kan hålla på med, skriva, göra musik, göra bilder eller bara diska och städa, att det kan kännas enkelt och inget märkvärdigt alls när man gör det, men kan låta väldigt komplicerat och krångligt när man beskriver det i ord om man vill ha med alla detaljer.

Det där är någonting min terapeut tyckte jag skulle jobba med, att lära mig observera mig själv och mina känslor och fundera på varför dom finns ur en rent objektiv synvinkel. Varför gav den här kundens klagomål mig sådan extrem ångest? Exempel draget helt ur luften utan någon som helst basis i verkligheten...

Tycker dock det är svårt när man är "in the moment". Hur många klarar av att stanna upp och tänka till när man är förbannad? På samma sätt är det svårt att kika närmare på ångestens utgångspunkt när man är inne i den. Lite så depressioner fungerar också, tänker jag.

Så jag har arbetat mycket med att meditera, för att lära mig att slappna av och rikta tankarna inåt istället för utåt.

Postat

Med åren kommer visheten, en viss distans till saker som händer runt en. Ibland sugs man dock in i livets mörka vortex. Men visst har jag märkt att jag inte hetsar upp mig lika lätt som förr när saker och ting händer.

Postat

Tycker dock det är svårt när man är "in the moment". Hur många klarar av att stanna upp och tänka till när man är förbannad? På samma sätt är det svårt att kika närmare på ångestens utgångspunkt när man är inne i den. Lite så depressioner fungerar också, tänker jag.

Så jag har arbetat mycket med att meditera, för att lära mig att slappna av och rikta tankarna inåt istället för utåt.

Förhoppningsvis kommer det med mer erfarenhet. När det gäller den depression, som jag får dras med, vet jag mer om hur det funkar numera så att jag kan göra vissa saker när den blir mer akut, eller helt enkelt inte oroa mig så mycket eftersom jag vet att det brukar vända.

När det gäller mitt temperament har det vänt från att jag var varit väldigt eldfängd när jag blev förbannad i yngre dagar till att jag är nästan iskall nuförtiden. Observera att detta gäller i officiella sammanhang. Inte när jag är i Längstah.

Det här med meditation har jag aldrig förstått mig på, men jag är väldigt disträ, så jag har tänkt att det funkar som en slags ofrivillig meditation.

Postat (redigerat)

Det där är någonting min terapeut tyckte jag skulle jobba med, att lära mig observera mig själv och mina känslor och fundera på varför dom finns ur en rent objektiv synvinkel. Varför gav den här kundens klagomål mig sådan extrem ångest? Exempel draget helt ur luften utan någon som helst basis i verkligheten...

Det är skitsvårt att i en känsloladdad situation samtidigt vara där och observera. Man måste ju vara i sina känslor också. Inte lätt att simultant känna starkt och analysera vad man känner. Ibland drar de iväg med en, ibland kan man coola ner sig... 

Lättast är det att efteråt i lugn och ro fundera över varför man känner och gör si eller så... Jag använder skrivandet som terapi. Inte alltid man har någon som orkar lyssna på en.

Redigerat av Algotezza
Postat

Hey Joe 😎

Hendrix hörde jag första gången på mina föräldrars rörradio 1965 i en knastrig sändning från radio Luxemburg. Låten grep genast tag i mig. Det var något särskilt med den. Pekade liksom framåt....Nåt nytt...

Postat

Nybadad på äventyrsbad i Boden ☺️

Är det ett sådant äventyrsbad där kvinnor blir tafsade på eller ett sådant där ett med olika ruschkanor och vågmaskin?

Postat

Är det ett sådant äventyrsbad där kvinnor blir tafsade på eller ett sådant där ett med olika ruschkanor och vågmaskin?

Jag hade tänkt fråga om han fick va i fred, men jag lät bli.

Postat

I mikro eller plastpåse om och i hett vatten.

Postat

Makaroner och köttbular blir det!

Schuuu!! 

☺️

ÄNTLIGEN!!!

Kan man snabbtina ett kg köttfärs på nåt vettigt sätt?

Känns som vi haft det här samtalet förut? Föreslog jag inte då att du skulle sova med den då?

Nåja, micro eller ett varmt vattenbad skulle jag föreslå ☺️ 

Ja, för köttfärsen alltså.

Postat (redigerat)

☺️

😳 Glömde tillägga att det inte är meningen att du ska ta ett bad men ett kilo köttfärs flytande i karet... och ska du nödvändigtvis så ha köttfärsen i en plastpåse.

Annars blir det svårt att plocka upp efteråt... kanske med en sil eller ett durkslag då förstås men det kan ta smak av Bluddrik.

Jag tänkte närmast på ett vattenbad i ett handfat men i plastpåse. Utan dig i då och utan micron i också.

Redigerat av Dark Of Light
Postat

☺️

😳 Glömde tillägga att det inte är meningen att du ska ta ett bad men ett kilo köttfärs flytande i karet... och ska du nödvändigtvis så ha köttfärsen i en plastpåse.

Annars blir det svårt att plocka upp efteråt... kanske med en sil eller ett durkslag då förstås men det kan ta smak av Bluddrik.

Jag tänkte närmast på ett vattenbad i ett handfat men i plastpåse. Utan dig i då och utan micron i också.

Det blir nog bra.

Postat

Så du menar alltså att handfatet ska vara i plastpåsen? E de de du menar?

Man kan ha den i en plastpåse om man vill. Vem är jag att döma? Men förutsett att hans kranvatten är rent så behövs det inte rent tekniskt sett. Det viktiga är att själva köttfärsen är i en plastpåse. Annars blir det ett sjudjävla plockande, speciellt om Bluddrik själv envisas att ligga i samma vattenbad. Kan, inte säkert, men jag säger kan vara svårt att plocka upp alla små köttfärsgryn från... ööh... "svåråtkomliga ställen".

Det blir nog bra.

Ett annat alternativ är ju korv. Tack vare sin behändiga och enkla form är korv betydligt enklare att tina upp... eller i.

Postat

Ett annat alternativ är ju korv. Tack vare sin behändiga och enkla form är korv betydligt enklare att tina upp... eller i.

Tro det eller ej, men jag har ingen korv hemma. 

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.